Citat:
Ursprungligen postat av
deman
Egoistisk frihet utan ansvar menar du ju. det är inte frihet kan jag upplysa dig om. Frihet är i relation till andra. jag skiter fullständigt i om nånting är farligt för dig, men du kommer ju förr eller senare döda andra och då hoppas jag du blir en sugrörsdregglande grönsak själv ist för att dö. är du 15 år eller? du verkar ju inte så mogen precis.
Kör på bana om du ska leka med andras liv.
Ditt beteende med att ligga och blockera, skapar mer olyckor - men då är det försvarbart, för du tycker du "gör en insats för trafiken". Patetiskt!
Dom minuter du hindrar någon från att köra for fort på motorväg kompenserar knappast för dom risker du skapar genom att reta upp denna så till max att dom lätt gör idiotmanövrar för att koma förbi.
Du är ju seriöst dum i huvudet om du tror att ditt beteende hjälper trafiken...
Sen det där med att det skulle bli massdöd med fri fart är ju bullshit - kolla på Tyskland. Dessutom finns ju andra sätt att förbättra säkerheten (t ex rensa sidoområden, bygga bort farliga korsningar, sätta upp viltstängsel och bygga "ekodukter" så djur kan passera utan att behöva ta sig över vägar mm) - detta helt utan att förpesta körupplevelsen och stjäla folks tid.