2019-09-20, 10:44
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brejjan
Du har rätt, men kör du om någon som blinkar vänster och polisen ser dig kan de ta kortet direkt.
Vänstersvängaren går i princip aldrig fri, men omköraren ska inte vara säker på att slippa ansvar.
Citera
2019-09-20, 10:46
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiate Runar
Trollar du eller är du bara puckad ?
Hur menar du?
Citera
2019-09-20, 10:51
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svanhalslampa
Om bakomvarande tutar på dig vid stoppskylt anar jag att det funnits gods möjligheter att åka iväg?

Du vet att det rätt bra acceleration i moderna bilar?

Du låter som en sådan som kan hålla 65 ut på motorvägen trots riktigt accelerationsfält och först efter att de i motorvägstempo fått bromsa in/börjat köra om drar du på?

Jag anar att du inte skulle fixa en uppkörning. Absolut inte för mc för där får allt dra på för att klara sig. En mc ska aldrig vara ett hinder hette det när jag tog kortet.

Du gör precis ingen en tjänst genom att göra konstpauser i trafiken.

Som vanligt är allt så jävla svart eller vitt.
Man kan faktiskt köra defensivt men ändå hålla hastighetsbegränsningar och vara lite vaken och kvick i andra situationer.

Var uppmärksam, håll avstånd.
Stressa inte, sega inte.
Jag har en modern bil med tillräckligt med hkr.
Men snabbstart är hopplöst. Dsglådan gör nog sitt men det tar minst en sekund innan turbon vaknar och då har man fortfarande krypfart halva vägen, dvs det kräver lite lucka.
Citera
2019-09-20, 11:18
Medlem
bbwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C20
Och där börjar argumenten ta slut...
Jävla sopa!

Haha, känner du dig kränkt nu?

Ja för du har ju bra argument eller vänta lite, det är ju det du inte har.

Bara för att du tycker något så blir det inte plötsligt sant.

Jag har rätt och du har fel.

Kram
Citera
2019-09-20, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbwolf

Kram

Ja för du vet ju precis hur vi som gillar att köra fort på vägarna tänker och varför vi gör det osv. Du sitter verkligen och snackar en massa skit om någon. Om du verkligen gillade fart och var van att köra fort och var bra på det, så skulle du förstå hur jävla patetiskt det är att ligga i såna snigelhastigheter som du gör på vägarna och sen jävlas med alla som vill köra snabbare.
Det som är problemet är inte att du själv väljer att köra lagligt, utan problemet är din jävla attityd
- du är ju helt jävla sjuk i huvudet.
Senast redigerad av C20 2019-09-20 kl. 12:50.
Citera
2019-09-20, 12:09
Medlem
Den bästa hanteringen av slöa bilister är att lägga sig 250 meter bakom och köra samma hastighet som den slöe.
Citera
2019-09-20, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbwolf

Kram

Btw - lägg upp någon film (på bana eller väg) när du kör så får vi se hur bra du är - tills dess är jag ganska säker på att du är en jävla sopa på banan och tar ut din frustration på "snabba" förare i trafiken. Ingen borde ju annars känna sånt hat gentemot andra trafikanter så som du gör. Det finns liksom ingen anledning. Men det är klart - är man psykiskt störd, så är väl det mesta möjligt.

Dessutom kan du ju inte ändra på det faktumet att din körstil orsakar fler olyckor än min. Sen kanske det krävs en kombination med en dålig förare för att det ska ske - men du skapar likväl fler olyckor än mig (som du dessutom sitter och skryter om), trots att du kör i halva farten i många fall. Det finns tillfällen jag också väljer att köra långsamt (kan ju va allt från farträdda passagerare till att man t ex kör med släp) och blir då omkörd i stor utsträckning.
Såklart råkar även jag då då på folk som gör en taskig bedömning - men då försöker man ju underlätta. T ex bromsa lite för dom ska komma in framför en lättare (i motsats till dig) osv.
Citera
2019-09-20, 13:32
Bannlyst
Citat:
Om man t ex skjuter prick med en sandhög bakom bakom (om absorberar energin hos skott som missar) och säkerställer att man inte har hus och annat precis bakom, så ser jag egentligen inget problem med det heller.
Men många skulle nog slarva med det (vilket ju gör det betydligt farligare) och sen ses det ju över lag som "värre" hos allmänheten än att bara köra för fort.
Det är helt irrelevant vad du tycker. Det kommer aldrig bli ofarligt och lagligt ändå serru. Och jag kommer inte titta på dina fyllekörningar. Kunde inte bry mig mindre. Bara hoppas att du gör mos av själv först innan andra blir det. Fast det kanske du redan gjort iof, kanske är de olyckorna du smiter ifrån och därför du gasar på?
Citera
2019-09-20, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deman
Det är helt irrelevant vad du tycker. Det kommer aldrig bli ofarligt och lagligt ändå serru. Och jag kommer inte titta på dina fyllekörningar. Kunde inte bry mig mindre. Bara hoppas att du gör mos av själv först innan andra blir det. Fast det kanske du redan gjort iof, kanske är de olyckorna du smiter ifrån och därför du gasar på?

Ja skillnaden är ju att jag förespråkar frihet - men du vill ha ett jävla "nanny-samhälle" där man förbjuder allt som "kan vara farligt". Och jag dricker inte ens alkohol så där har du också fel.
Citera
2019-09-20, 13:56
Bannlyst
Citat:
Ja skillnaden är ju att jag förespråkar frihet - men du vill ha ett jävla "nanny-samhälle" där man förbjuder allt som "kan vara farligt". Och jag dricker inte ens alkohol så där har du också fel.
Egoistisk frihet utan ansvar menar du ju. det är inte frihet kan jag upplysa dig om. Frihet är i relation till andra. jag skiter fullständigt i om nånting är farligt för dig, men du kommer ju förr eller senare döda andra och då hoppas jag du blir en sugrörsdregglande grönsak själv ist för att dö. är du 15 år eller? du verkar ju inte så mogen precis.

Kör på bana ist för att leka med andras liv.
Senast redigerad av deman 2019-09-20 kl. 14:14.
Citera
2019-09-20, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deman
Egoistisk frihet utan ansvar menar du ju. det är inte frihet kan jag upplysa dig om. Frihet är i relation till andra. jag skiter fullständigt i om nånting är farligt för dig, men du kommer ju förr eller senare döda andra och då hoppas jag du blir en sugrörsdregglande grönsak själv ist för att dö. är du 15 år eller? du verkar ju inte så mogen precis.

Kör på bana om du ska leka med andras liv.

Ditt beteende med att ligga och blockera, skapar mer olyckor - men då är det försvarbart, för du tycker du "gör en insats för trafiken". Patetiskt!
Dom minuter du hindrar någon från att köra for fort på motorväg kompenserar knappast för dom risker du skapar genom att reta upp denna så till max att dom lätt gör idiotmanövrar för att koma förbi.
Du är ju seriöst dum i huvudet om du tror att ditt beteende hjälper trafiken...

Sen det där med att det skulle bli massdöd med fri fart är ju bullshit - kolla på Tyskland. Dessutom finns ju andra sätt att förbättra säkerheten (t ex rensa sidoområden, bygga bort farliga korsningar, sätta upp viltstängsel och bygga "ekodukter" så djur kan passera utan att behöva ta sig över vägar mm) - detta helt utan att förpesta körupplevelsen och stjäla folks tid.
Citera
2019-09-20, 15:11
Medlem
bbwolfs avatar
@C20 ge bara fan i att köra om på insidan.

Det var det jag hade synpunkter på. Att köra lite för fort gör väl de flesta emellanåt bara det sker med omdöme.

Kommer du och försöker blåsa om på insidan och kör slalom i trafiken däremot. Då jävlar prejar jag dig av vägen.

Resten av dina blöjargument om hur himla förträfflig förare och hur snabb och säker du är kan du köra upp i anus. Gör det på bana och inte i trafiken.

Ditt underutvecklade ego kommer dock inte att förstå detta förrän poletten trillar ner en dag.

Det är inte lönt att diskutera med dig som inget förstår. Rimligtvis är du yngre än 30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in