• 1
  • 2
2006-03-12, 12:48
Medlem
Anchis avatar
Efter ngra trdar om den tilltagande islamiseringen i vissa regioner i Europa skulle det vara intressant att diskutera den hr kortfilmen frn Sky News.

http://www.sky.com/skynews/video/vid..._p3705,00.html

r Bosnien islamisternas frlovade land i Europa?
2006-03-12, 13:38
Bannlyst
Trodde lnge det var Sverige ett tag men jag kanske har fel?

Undrar hur mycket sjlvkritik islamisterna fr av sina egna muslimer i Bosnien eller fr de kat std? Det r ju ltt skylla p vad icke musilmer gr, men sjlvkritism skadar aldrig ibland.
2006-03-12, 15:11
Medlem
det r ju bara en forsttning av det krig som brjade i serbien med fjande attaker p wtc spanen och england, en av generalerna fr islam usama bil ladin har ju klart sakt att det r ett krig mellan usa och den civiliserade vrden
2006-03-12, 17:59
Medlem
TheOne85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fet&elak
det r ju bara en forsttning av det krig som brjade i serbien med fjande attaker p wtc spanen och england, en av generalerna fr islam usama bil ladin har ju klart sakt att det r ett krig mellan usa och den civiliserade vrden
Hur fan kan man vara general fr Islam? Han r ledare fr en terroristorganisation, sen hur det blir att han r general fr en hel religion i din hjrna frstr jag mig inte p.
Maken till dumhet har jag aldrig sttt p allts, snlla gr vrlden en tjnst och skaffa inte barn!
2006-03-12, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheOne85
Hur fan kan man vara general fr Islam? Han r ledare fr en terroristorganisation, sen hur det blir att han r general fr en hel religion i din hjrna frstr jag mig inte p.
Maken till dumhet har jag aldrig sttt p allts, snlla gr vrlden en tjnst och skaffa inte barn!

Det r ju lite komplicerat det dr. Muslimer som Bin Laden och Al-Zarqawi tror vl att de slss fr Allah och Profeten Mohammed. Och de som de rekryterar likas, eller slss de fr Bin Laden och Al-Zarqawi i stllet?
2006-03-12, 18:09
Medlem
TheOne85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
Det r ju lite komplicerat det dr. Muslimer som Bin Laden och Al-Zarqawi tror vl att de slss fr Allah och Profeten Mohammed. Och de som de rekryterar likas, eller slss de fr Bin Laden och Al-Zarqawi i stllet?
De "slss" fr att de tolkar religionen fel, men det mesta handlar ju om rent hat mot USA. Men att kalla Bin Ladin fr Islams general r helt iq-befriat.
2006-03-12, 18:43
Medlem
#Hur fan kan man vara general fr Islam? Han r ledare fr en terroristorganisation#

det r vl inte s svrt att begripa som troende musslim (mujahedin) attakerar hans folk ml i den s kallade dekadenta vst vrden, har du missat det d rekomederar ja att du lser vrds pressen det har hnt en del trkiga saker i spaien england och wrc,,

#De "slss" fr att de tolkar religionen fel, men det mesta handlar ju om rent hat mot USA. #

att dom tolkar religonen fel r inte korrekt det r mullorna som tollkar och dom upprepar samma order,, och fot folket lyder order detta genom att fda upp vapen typ sjlmords bombare,,sen bin ladin r bara en som r knd av mnga krigs herrar eller generaler det spelar ingen roll vad man kallar dessa befl havare mlet r ju dessama
2006-03-14, 16:51
Medlem
Precis som dokumentren faktiskt sger s har de "muslimska lnderna" inte lyckats gra Bosnien till en sluss ut i Europa. Bosniska muslimer r vldigt sekulariserade och ser sig sjlva frst och frmst som europer.

De mn som gr runt med sina lnga skgg ( Vehabije ) och kvinnorna i ninjautstyrsel, har folk ingen strre respekt fr och tycker att dom mest r jobbiga. Alla som varit i tex Sarajevo skulle frst vad jag menar.
2006-03-14, 17:01
Medlem
TheOne85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fet&elak
#Hur fan kan man vara general fr Islam? Han r ledare fr en terroristorganisation#

det r vl inte s svrt att begripa som troende musslim (mujahedin) attakerar hans folk ml i den s kallade dekadenta vst vrden, har du missat det d rekomederar ja att du lser vrds pressen det har hnt en del trkiga saker i spaien england och wrc,,

#De "slss" fr att de tolkar religionen fel, men det mesta handlar ju om rent hat mot USA. #

att dom tolkar religonen fel r inte korrekt det r mullorna som tollkar och dom upprepar samma order,, och fot folket lyder order detta genom att fda upp vapen typ sjlmords bombare,,sen bin ladin r bara en som r knd av mnga krigs herrar eller generaler det spelar ingen roll vad man kallar dessa befl havare mlet r ju dessama
h orka diskutera med dig, du r nd helt hjrndd s det r nog omjligt att f in lite vett i den trasa som du kallar hjrna. Och frresten det hette WTC inte WRC, WRC r world rally championship din sopa. Dessutom s har jag hngt med bttre n vad du har i vrldspressen.
2006-03-14, 17:07
Medlem
Anchis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GLux
Precis som dokumentren faktiskt sger s har de "muslimska lnderna" inte lyckats gra Bosnien till en sluss ut i Europa. Bosniska muslimer r vldigt sekulariserade och ser sig sjlva frst och frmst som europer.

De mn som gr runt med sina lnga skgg ( Vehabije ) och kvinnorna i ninjautstyrsel, har folk ingen strre respekt fr och tycker att dom mest r jobbiga. Alla som varit i tex Sarajevo skulle frst vad jag menar.

Jag har varit i Sarajevo. Jag tycker att det r igonfallande med alla nya mosker som byggs verallt. Fr saudiska pengar dessutom.

Mnnen med skggen och kvinnorna i sljorna r vad jag vet ett nittiotalsfenomen. Och de blir bara fler och fler, vad jag kan se i alla fall.

En radikalisering av Islam i Bosnien r ett faktum. De lnder som stdjer en sdan utveckling r knappast fattiga, sm stater. Och med pengar kan man stadkomma en hel del.
2006-03-14, 18:07
Bannlyst
Anchi antar att du r Kroat ?
Trkigt fr du utst Moskerna fr Bosnien r ett muslimskt land och kommer alltid att vara det.
Jag gillar inte heller att se era kyrkor och pingvinnunnor nr jag r i Kroatien men fr nd utst det medan jag r dr.
2006-03-14, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anchi
Jag har varit i Sarajevo. Jag tycker att det r igonfallande med alla nya mosker som byggs verallt. Fr saudiska pengar dessutom.

Mnnen med skggen och kvinnorna i sljorna r vad jag vet ett nittiotalsfenomen. Och de blir bara fler och fler, vad jag kan se i alla fall.

En radikalisering av Islam i Bosnien r ett faktum. De lnder som stdjer en sdan utveckling r knappast fattiga, sm stater. Och med pengar kan man stadkomma en hel del.

Anchi, jag tror du glmmer att Sarajevo var belgrat under flera rs tid. Mnga mosker frstrdes och sledes kommer nya att dyka upp. Att det r med Saudiska pengar r vl inte s konstigt? Ska bosnier tacka nej till uppbyggnad fr att investerarna r Saudier? Ska tex serber knna sig dumma pga av sitt std frn Ryssland och andra ortodoxa lnder? Och visst gr det inte att frneka att Islam har ftt strre utrymme n innan kriget, men religionen fr lngt ifrn s mycket plats som mnga kan tro. Det r bara att titta p utvecklingen i Kroatien och Serbijen, ven dr har religionen ftt ett starkare fste. Sen undrar jag om du va i Sarajevo innan kriget? Varfr r det fr dig igonfallande att det finns mosker? Promenerar man dessutom igenom Sarajevos centrala delar s ser man att den byggnad som utmrker sig mest r den stora katedralen.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in