• 2
  • 3
2023-08-20, 23:35
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Sg MI 7 igr kvll och den r action-packad men inte lika vertygande som vad fregngarna r med fr mnga sci-fi delar.

AI-hotet knns som tidigare nmnt i trden, vldigt luddigt med vem det r som egentligen str bakom och varfr det r s vrdefullt.

Hayley Atwell/Grace r en frjd att njuta av hr, fy fan vad snygg hon r... inte konstigt att Tom dejtade henne ett tag.

Citera
2023-10-15, 13:14
Tittade p den igr. Riktigt bra rulle, bra action, intressant hgaktuell intrig (AI) och med snygga damer (i synnerhet Hayley Atwell).

MI vol 7 fr 5 omjliga stjrnor av 5 mjliga.
Citera
2023-10-24, 07:16
Medlem
diseuses avatar
Slppdatumet fr uppfljaren har skjutits upp p grund av den pgende strejken.

The Hollywood Reporter (Tom Cruises Next Mission: Impossible Movie Delayed a Year to 2025):
Citat:
Tom Cruises next Mission: Impossible movie is departing the 2024 box office calendar. The eighth installment in the action spy franchise appears to be dropping the second half of its previous title, Dead Reckoning, Part Two, with a new title expected to be announced at a later date.

Paramount and Skydance have pushed back the film back to May 23, 2025, off its previous date of June 28, 2024. The feature shut down production to allow for star Cruise and the cast to promote Dead Reckoning, Part 1. Then the SAG-AFTRA strike hit in mid-July, which meant the cast could not return to work on the film, which hails from director Christopher McQuarrie.

More tentpoles are likely to flee next year if the strike isnt resolved in the next few weeks.
Citera
2023-12-05, 14:27
Medlem
drinksareonmes avatar
Tycker det blev tjatigt med The Entity hit och dit.
Citera
2025-02-17, 18:27
Medlem
Oakenshields avatar
Hela frsta halvan och uppbyggnaden utklassar det mesta frn tidigare filmer. En lagom dos action och en vervgande dos hemlighetsmakeri och agentspel. Lysande. Det pfljande verdrivna totalt verklighetsfrnvnda actionpaketet som alltid frekommer var givetvis vntat. Men fram till dess, fantastiskt.
Citera
2025-02-24, 01:13
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av NewInGothenburg
Har sett filmen nu. Tyckte den var bra, men p samma gng s var jag inte s engagerad. Vet inte varfr.
Knns som man kan det dr nu p ngot stt.
Kredd till Tom som nog r i bttre form n mnga hlften hans lder.
Skulle sga att den var bra. Bland de bttre av de sju. Egentligen bara blivit engagerad av 1an, 2an och kanske denna d. 3,4,5,6 minns jag knappt.
Den var inte woke heller vilket var nice. Tom. en helt realistisk anti-woke scen dr en kvinnlig karaktr kallar Tom pervert fr att komma undan varp han blir fasthllen. Vissa karaktrer r onda och andra goda, men det r inte en massa frutfattade meningar om att de onda eller goda skall ha ngot srskilt kn eller etnicitet etc. Ingen "grupp" utmlades som nglar eller demoner, utan individerna stod i centrum. Bra.

Lite av grejen med Mission: Impossible r vl just en hg igenknningsfaktor, publiken ska knna igen mycket i dem.
Nn skrev att handlingen r lite luddig och vag, hller med om det men kanske klarnar det p den punkten nr part two, Mission: Impossible The Final Reckoning slpps nu till sommaren.
Nevertheless, en klar 7 av 10 enligt mig.
Citera
2025-04-07, 16:15
Medlem
diseuses avatar
Trailer fr uppfljaren, Mission: Impossible The Final Reckoning:

https://youtu.be/fsQgc9pCyDU
Citera
2025-04-17, 13:57
Medlem
Nochillss avatar
Final Reckoning r en av vrldens dyraste filmer ngonsin att producera och det r ju Cruise som gr det!

Klippet ger intrycket av att Ethan Hunt kommer att skjutas ut likt en torped frn ubten i den frsta filmen....

https://www.youtube.com/watch?v=L9qRYk8uhxc&t=99s
Citera
2025-04-17, 15:20
Medlem
drinksareonmes avatar
Undra om de vgar ta kl p Ethan.
Citera
2025-04-17, 16:24
Medlem
Snapcounts avatar
Frckt egentligen, den frsta med Tom Cruise utkom alleredan 1996. Tom is going strong..

Tror baske mig att jag gr till en bio fr att se den nya i sommar. Han ger ju fans det man nskar, action, pkostat och utan moralkakor..

Dvs underhllning.
Citera
2025-05-19, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Tycker det blev tjatigt med The Entity hit och dit.
Jag vill inte avslja fr mycket om nr 8 men lite AI kan det bli.

Efter att ha laddat med maximal dos koffein lyckades jag klara av smygpremir p tre timmar inkl reklam igr.

Den var stabil men inget nyskapande konstigt nog, s rullen fr betyget:
Sju av tio gummimasker.
Citera
2025-05-20, 09:35
Medlem
Nochillss avatar
Cruise gr comeback p Jimmy Fallon show angende Final reckoning:

https://www.youtube.com/watch?v=7ZFh7qI1xyg

Ja, jag har lst en del recensioner om filmen av svenska som utlndska kritiker som givetvis har delade meningar om underhllningsvrdet. Sjlv s tycker jag att visst, den har en vldigt mrk framtoning men knyter givande ihop scken av karaktrernas tidigare erfarenheter.

Det r ett crazy tempo rakt igenom...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in