2023-05-17, 15:51
Medlem
diseuses avatar
Ny trailer:

https://youtu.be/avz06PDqDbM
Citera
2023-07-09, 16:01
Ja, d har man sett denna rulle del 1. Mitt betyg blir en svag trea. Introt brjar rtt bra men sen..
Handlingen r fr plottrig och spretig, mestadels pga att det r fr mnga karaktrer. Det finns 2 huvudskurkar, en mnsklig-en icke mnsklig. Ingen av dem ger ngot speciellt ondsint och minnesvrt intryck. 2 scener r ljliga. Ett r dr Cruise kraschar rtt in genom ett tgfnster dr han borde blitt slarvsylta. Men han borstar bara av sig. Den andra r en lng nattlig svrds och knivfajt mellan 2 personer p en gngbro i Venedig. Finns inte en kft i nrheten och ingen ppnar nn fnsterlucka och frgar vad F de hller p med. Varit i Venedig 2 gnger, det r mnniskor verallt och ett stndigt ljud i de lyhrda husen. Sen s mrks det att Cruise blivit ldre, han gr liksom lite p rutin och energin r inte dr hela tiden. Nr jag ser att filmen r tillten frn 11 r blir jag inte frvnad. Gr lite samma vg som James Bond..mer o mer pratig och trist. Lite vertydlig i kommentarerna, kanske s 11 ringar ska fatta det sjlvklara. Men det r bara mitt omdme.

Strsta problemet; Du har 4 kvinnliga strre roller: en medlem i Crusies gng, en mstertjuv, en vapenhandlerska och en underskurk till huvudskurkarna. De fr ungefr lika mycket tid i rutan och repliker, omnmnanden. Vilket r en stor del av filmen.
Huvudskurkarna: mannen och den icke mnskliga fr om vi rknar ihop samman med kvinnorna lika synliga i filmen: huvudskurkar 20% av filmen och kvinnorna 80%.
Dvs drigenom blir huvudskurkarna lite av biroller och ganska ofarliga hotmssigt.
Finns allts ett kvinnorollsfokus och kvinnor kan inte lta ngon annan kvinna f fr stor plats. Drigenom faller filmen igenom.
Citera
2023-07-12, 18:26
Medlem
Fiskmnglarens avatar
Fantastisk actionfilm.
lskar filmer med riktiga stunts.
G p bio och se den i en IMAX salong, d fr du bsta upplevelsen.
Frjvligt att man ska behva vnta ett r p del 2.
Citera
2023-07-12, 22:39
Medlem
Adelaides avatar
Det har allts gjorts en fyra, femma och sexa ocks?? Jag slutade flja serien efter tredje filmen som kndes som ett perfekt avslut. Men jaha, ven Mission Impossible har man allts valt att mjlka...
Citera
2023-07-19, 09:00
Medlem
Nochillss avatar
Jag kommer att g och se filmen under veckan d jag behver en adrenalinkick!

M-I 8 som spelas in p Svalbard och fr premir nsta sommar har problem. Jag vet inte hur de har lst detta:

https://polarjournal.ch/en/2023/03/2...k-in-svalbard/
Citera
2023-07-26, 09:34
Medlem
Nochillss avatar
Sg MI 7 igr kvll och den r action-packad men inte lika vertygande som vad fregngarna r med fr mnga sci-fi delar.

AI-hotet knns som tidigare nmnt i trden, vldigt luddigt med vem det r som egentligen str bakom och varfr det r s vrdefullt.

Hayley Atwell/Grace r en frjd att njuta av hr, fy fan vad snygg hon r... inte konstigt att Tom dejtade henne ett tag.

Citera
2023-07-28, 11:16
Medlem
Zloths avatar
Sg denna rulle i frrgr (fr biljetter genom jobbet). Bde jag och mitt sllskap blev positivt verraskade. Frutom att det var mnga kvinnliga karaktrer i fokus s var det i princip ingen kulturmarxistisk propaganda verhuvudtaget.

Bde skurkarna och handlingen verlag var ganska "meh". ven fajtingscenerna var sdr. Inte alls lika bra som i Fallout.
Stor skillnad faktiskt.

3.2/5

Senast redigerad av Zloth 2023-07-28 kl. 11:23.
Citera
2023-07-31, 22:39
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Det har allts gjorts en fyra, femma och sexa ocks?? Jag slutade flja serien efter tredje filmen som kndes som ett perfekt avslut. Men jaha, ven Mission Impossible har man allts valt att mjlka...

Det r frst med 5 (eller 4 kanske?) som serien blir riktigt bra.

Den hr var ocks underhllande, kanske inte riktigt lika bra som fregende, men bra.
Citera
2023-08-01, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Det r frst med 5 (eller 4 kanske?) som serien blir riktigt bra.

Den hr var ocks underhllande, kanske inte riktigt lika bra som fregende, men bra.

Frn film 4 anses nog vara de bsta. De r ganska underhllande men iallafall jag brukar tappa intresset vid tredje akten
Citera
2023-08-01, 08:37
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bossekaka
Frn film 4 anses nog vara de bsta. De r ganska underhllande men iallafall jag brukar tappa intresset vid tredje akten

S r det skert, det var d Tom Cruise tog makten ver de helt vl?

Jag hller med om tredje akten, det r inte varje film som lider av det men i filmer dr den tredje akten r den stora striden mellan protagonisten och antagonisten (superhjltefilmer r nog det vrsta exemplet p det hr) s tenderar jag att bli uttrkad. Jag hade inget problem med det i just den hr filmen dock.
Citera
2023-08-20, 16:02
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Lste nyss att den hr filmen tydligen har dliga intkter p bion. Man kan undra varfr d den ftt vldigt god kritik..
Citera
2023-08-20, 23:30
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Har sett filmen nu. Tyckte den var bra, men p samma gng s var jag inte s engagerad. Vet inte varfr.
Knns som man kan det dr nu p ngot stt.
Kredd till Tom som nog r i bttre form n mnga hlften hans lder.
Skulle sga att den var bra. Bland de bttre av de sju. Egentligen bara blivit engagerad av 1an, 2an och kanske denna d. 3,4,5,6 minns jag knappt.
Den var inte woke heller vilket var nice. Tom. en helt realistisk anti-woke scen dr en kvinnlig karaktr kallar Tom pervert fr att komma undan varp han blir fasthllen. Vissa karaktrer r onda och andra goda, men det r inte en massa frutfattade meningar om att de onda eller goda skall ha ngot srskilt kn eller etnicitet etc. Ingen "grupp" utmlades som nglar eller demoner, utan individerna stod i centrum. Bra.
Senast redigerad av NewInGothenburg 2023-08-20 kl. 23:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in