• 1
  • 2
2019-09-12, 15:14
Medlem
Geni-Talens avatar
Härlig kille:
Citat:
En man i övre tonåren från Avesta ska ha skapat ett Facebook-konto i en kvinnas namn och lagt ut nakenbilder på henne. Nu åtalas han bland annat för olovlig identitetsanvändning samt förtal vid Falu tingsrätt.
Någon som fått en vänförfrågan?:
Citat:
Sedan har han genom kontot publicerat bilder på henne där hon varit naken och/eller lättklädd tillsammans med text med sexuell anspelning om kvinnan samt skickat vänförfrågningar till flera personer i hennes namn.
Å det kommer mera:
Citat:
Mannen ska också i april i år hotat samma kvinna genom att i textmeddelande till henne skriva att han skulle kasta sönder hennes fönster om hon inte kom ut. Han ska då också eldat upp ett par byxor som tillhörde kvinnan så att det blev skador för cirka 600 kronor.
Han har därför åtalats för olaga hot och skadegörelse.
https://www.avestatidning.com/artike...p-hennes-byxor

Någon som vet mer om detta?
Senast redigerad av Geni-Talen 2019-09-12 kl. 15:49.
Citera
2019-09-12, 17:31
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geni-Talen
Härlig kille:

Någon som fått en vänförfrågan?:

Å det kommer mera:

https://www.avestatidning.com/artike...p-hennes-byxor

Någon som vet mer om detta?

Trist. Låter som en sårad ung grabb som inte kan hantera känslorna.
Citera
2019-09-12, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle

Psykopat är rätt ord.
Citera
2019-09-12, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svana
Psykopat är rätt ord.

ta en biltur igenom Avesta en sen kväll,ingen normal vit människa vill frivilligt vistas utomhus då...
jag gjorde misstaget för några år sedan och fick stenar slängda efter bilen,kan tänka mig att känslan jag hade kommer nära den folk som kör bil i Aleppo(Syrien)har..rent ut sagt vidrigt..
Citera
2019-09-12, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tombauhaupda
ta en biltur igenom Avesta en sen kväll,ingen normal vit människa vill frivilligt vistas utomhus då...
jag gjorde misstaget för några år sedan och fick stenar slängda efter bilen,kan tänka mig att känslan jag hade kommer nära den folk som kör bil i Aleppo(Syrien)har..rent ut sagt vidrigt..
Krylbo ett stenkast bort kallas numera i folkmun asylbo/kanylbo..beroende vilken sida av järnvägen du befinner dig på..snacka om ett samhälle på väg utför i en alarmerande hastighet...
Citera
2019-09-12, 17:59
Medlem
Citat:
Krylbo ett stenkast bort kallas numera i folkmun asylbo/kanylbo..beroende vilken sida av järnvägen du befinner dig på..snacka om ett samhälle på väg utför i en alarmerande hastighet...

Fan vad hemskt.. tråden handlar om en kebab som är GM alltså?
Citera
2019-09-12, 18:04
Medlem
Citat:

Ingen aning,men det kan nog vara så..jag ville bara hänvisa fb:arna om statusen på Avesta7Krylbo området numera,det var ju en lugn fin stad,en gång i tiden..
Citera
2019-09-12, 23:42
Medlem
Citat:
Krylbo ett stenkast bort kallas numera i folkmun asylbo/kanylbo..

Det har kallats det i över 15 år
Citera
2019-09-13, 22:49
Medlem
Geni-Talens avatar
Citat:
Kan så vara. Vissa delar i beteendet känns hedersrelaterat. Får lite afghanvittring av det hela, å andra sidan finns några riktiga stjärnor bland infödda ynglingar också i Avesta kommun vad jag hört.

Får snoka vidare.
Citera
2019-09-13, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geni-Talen
Kan så vara. Vissa delar i beteendet känns hedersrelaterat. Får lite afghanvittring av det hela, å andra sidan finns några riktiga stjärnor bland infödda ynglingar också i Avesta kommun vad jag hört.

Får snoka vidare.
Jag vet att det är hög invandring där men det låter som ett typiskt bonn-pundarbeteende. Vågar nästan satsa några slantar på att det är en vanlig knarkare som leker.
Citera
2019-09-13, 22:57
Medlem
Geni-Talens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Så är det säkert, men beteendet har passerat alla gränser. Tyvärr nog en sån typ vars allmänt vidriga beteende gör honom till en brudmagnet. De lär stå på kö för att få chans på den här herrn efter en sån här bedrift.
Citera
2019-09-13, 23:21
Medlem
Geni-Talens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Jag vet att det är hög invandring där men det låter som ett typiskt bonn-pundarbeteende. Vågar nästan satsa några slantar på att det är en vanlig knarkare som leker.
Jag lutade också åt det först. Men de har massor av sysslolösa ensamkommande barn i Avesta sen 2015 och jag vet att ganska många av dessa kan uppträda rätt så bonnpundaraktigt. Känns som chansen är 50/50 ungefär....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in