• 1
  • 2
2006-03-12, 01:23
Medlem
fitnessman-s avatar
Har själv svarat jäkligt dåligt på vanligt monohydrat kreatin. Körde senast på "Cubed" från gymgrossisten som e ett tricreatine malate o tyckte det funkade bra(tillsammans med ALA).

Har börjat med "Swole"nu från gymgrossisten ihop med resterna av "Cubed" och ALA och har förhoppningar på det. Har några på gymmet som gillar det.

Är det någon som kört på Vault eller V-12 och tycker det funkar/verkningslöst?
Citera
2006-03-12, 08:33
Medlem
lillapojkens avatar
V12 skall tydligen vara bäst av de jag hört provat, men så kostar det ju multum också.
Citera
2006-03-12, 09:54
Medlem
Jens4s avatar
Har testat V12, är ju ibland svårt att veta vad som är placebo och inte, märkte hur som helst ingen större skillnad utom i biceps.
Vid senare tillfällen jag kört kreatin har jag varit noga med att blanda med ngt sött och då fått bra resultat även på monohydrat.
Just nu kör jag på kreatine complete från Gymgrossisten. Skönt att slippa ha med ngt att blanda ut det i.

Sammanfattningsvid: Jag har inte märkt ngn större skillnad på V12 eller annat kreatin.
Citera
2006-03-12, 10:12
Medlem
Wittgensteins avatar
Så länge som innehållet är 100% kreatin så ska det inte göra någon skillnad på märke.
Citera
2006-03-12, 13:43
Medlem
fitnessman-s avatar
Citat:
Wittgenstein Så länge som innehållet är 100% kreatin så ska det inte göra någon skillnad på märke.

Sjävklart vill man ha kreatin om det e det man köper...det finns ju massor av kreatin som inte innehåller enbart 100% kreatin då det e massa annat i oxå...som V-12 Swole mm...

Någon som läst någon studie om kreatin, skulle vilja veta om det finns några fördelar med att tex. använda di-creatin eller tri-creatin istället för monohydrat. Det sägs att man inte lägger på sig lika mycket vätska men jag har svårt att bilda mig en uppfattnig där då jag aldrig märkte någonting av monohydratet. Eller är det bara ett försäljningsknep att marknadsföra dessa nya kreatintillskott?

Hur som helst så märke jag resultat på trikreatinet, placebo eller ej men nice var det!
Citera
2006-03-12, 19:38
Medlem
sök på absolute creatine, där står en del.
Citera
2006-03-12, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillapojken
V12 skall tydligen vara bäst av de jag hört provat, men så kostar det ju multum också.

är inte Vault en utveckling (och förbättrad?) version av V12? Tror det är lite mer arginin i Vault - vilket är det som huvudsakligen ska ge den där NO-effekten.
Citera
2006-03-13, 10:22
Medlem
Uppföljaren till V12 heter väl V12 turbo? Men Vault kanske är ännu bättre?
Citera
2006-04-02, 19:10
Medlem
Har kört V12-Turbo.. två olika kurer. Tycker den fungerar hyfsat, får mkt bra pump av det ivf. Sen blir jag på träningshumör när jag tagit den så i det syftet fungerar den. Det sägs att den inte skall binda lika mycket vatten i musklerna som vanligt monohydrat men skall ge samma eller bättre effekt.

Sen har jag kört en kur på Eiselt Kp3 som innehåller kreatinpyruvat. Den smakar riktigt nasty men tyckte den fungerade hyfsat också, lite äckligt bara då man får typ stickningar under huden 5-10 minuter efter intag. Funkade bra mot mjölksyra, fick dock inte samma pump som med V12.

Tycker egentligen att båda dessa är för dyra, så jävla mycket effekt ger dem inte så det skulle vara värt 500:- per burk imho. Men det får man väl avgöra själv.
Citera
2006-04-03, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ippo
Har kört V12-Turbo.. två olika kurer. Tycker den fungerar hyfsat, får mkt bra pump av det ivf. Sen blir jag på träningshumör när jag tagit den så i det syftet fungerar den. Det sägs att den inte skall binda lika mycket vatten i musklerna som vanligt monohydrat men skall ge samma eller bättre effekt.

Sen har jag kört en kur på Eiselt Kp3 som innehåller kreatinpyruvat. Den smakar riktigt nasty men tyckte den fungerade hyfsat också, lite äckligt bara då man får typ stickningar under huden 5-10 minuter efter intag. Funkade bra mot mjölksyra, fick dock inte samma pump som med V12.

Tycker egentligen att båda dessa är för dyra, så jävla mycket effekt ger dem inte så det skulle vara värt 500:- per burk imho. Men det får man väl avgöra själv.
v12 hör hemma på naturensdroger. lika dyrt och dåligt som naturens grejer.
Citera
2006-04-03, 00:03
Medlem
dubbel
Citera
2006-04-03, 00:06
Medlem
fitnessman-s avatar
Citat:
strongis Citat:

v12 hör hemma på naturensdroger. lika dyrt och dåligt som naturens grejer.

Nog för att det är dyrt men att jämföra det med naturens droger är att ta i.
Finns folk som gillar V12, men visst är det dyrt alltid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in