Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2006-03-15, 12:34
  #25
Medlem
För att man skall få upp motivationen för träningen skall man träna mycket mjukt ibörjan, nästan överdrivet mjukt och försiktigt. Sedan börjar man upptäcka att man blir sugen att träna hårdare och hårdare, och efter några månader börjar du älska att "plåga" dig till nya höjder. Endorfinproduktionen ökar också drastiskt, från att du känner dig lite mysig i början till att du tom kan känna extrem eufori. Jag har lyckats "nodda" och tom blivit illamående av endorfinkicken!
Citera
2006-03-15, 13:26
  #26
Medlem
REEEETAAARDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinCity
Kanske en kur Remeron eller annan SSRI/SNRI? Behovet av att dricka kanske minskar ifall du får ökad ångest-tröskel? Depression och alkohol går ofta hand i hand...

bästa svaret o troligtvis en bra lösning till hans problem!
Citera
2006-03-15, 13:27
  #27
Medlem
REEEETAAARDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gafgarion
Jag skulle råda dej att börja röka lite cannabis då och då.. Då mår du mycket bra och så är cannabis mycket mindre farligt än alkohol så..

Take a hit from the bong!

mkt lättare att börja missbruka imo
Citera
2006-03-15, 22:26
  #28
Medlem
Carpe Diems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gråräv
Jag känner allt mer ofta att jag är i behov av den bedövning alkohol ger. Jag blir avslappnad och avtrubbad, all skit som vanligtvis rör sig i huvet får kliva åt sidan till förmån för den härligt luddiga, euforiska känslan av att inte bry sig om något.
Ingen prestationsångest, ingen rädsla, ingen djävla knut i magen som kväver mig innifrån.
Man ska inte dricka eller ta droger för att man mår dåligt utan för att må bra.
Lätt att säga?

schizotym: Ett djävligt bra inlägg!
Citera
2006-03-16, 23:39
  #29
Medlem
Grårävs avatar
Tja, vad ska jag säga.
Jag är själv av övertygelsen att träning, kost och motion är en stor del av "Hemligheten" om man ska må bra.
Men jag fixar det inte.

Dessutom har jag ett jobb som inte tillåter mig att varesig äta, träna eller sova regelbundet.

Nu börjar den här tråden glida över i psykologi och psykiatri, så mods får väl göra som de finner bäst.
Fortfarande kvarstår frågan, fastän i annan form: Hur drogar jag mig själv för att uppleva "död light" som kanakastre så väl formulerade det hela?

som parentes vill jag också fråga er som vet; hur bör man träna egentligen?
Räserfläns69 talar om att gå ut överdrivet mjukt i början, och här tror jag att jag alltid gjort fel. Jag går ut mjukt i början men går ganska snabbt över till för hård träning, och så tappar jag motivationen därför att jag inte klarar av att leva upp till mina egna krav.
Detta har alltid varit mitt stora problem: jag har för stora egenkrav, och för dåligt självförtroende. Dett fuckar upp hela min tillvaro och kommer att leda till min död om jag inte får fason på mitt liv!

...så har vi vart inne och nosat på "träning, kost och kosttillskott" också.
Citera
2006-03-17, 06:04
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gråräv
Tja, vad ska jag säga.
Jag är själv av övertygelsen att träning, kost och motion är en stor del av "Hemligheten" om man ska må bra.
Men jag fixar det inte.

Dessutom har jag ett jobb som inte tillåter mig att varesig äta, träna eller sova regelbundet.

Nu börjar den här tråden glida över i psykologi och psykiatri, så mods får väl göra som de finner bäst.
Fortfarande kvarstår frågan, fastän i annan form: Hur drogar jag mig själv för att uppleva "död light" som kanakastre så väl formulerade det hela?

som parentes vill jag också fråga er som vet; hur bör man träna egentligen?
Räserfläns69 talar om att gå ut överdrivet mjukt i början, och här tror jag att jag alltid gjort fel. Jag går ut mjukt i början men går ganska snabbt över till för hård träning, och så tappar jag motivationen därför att jag inte klarar av att leva upp till mina egna krav.
Detta har alltid varit mitt stora problem: jag har för stora egenkrav, och för dåligt självförtroende. Dett fuckar upp hela min tillvaro och kommer att leda till min död om jag inte får fason på mitt liv!

...så har vi vart inne och nosat på "träning, kost och kosttillskott" också.

Om du inte kan/vill injicera så finns det det godsaker i tablettform som borde duga. Mina förslag är Metadon och OxyContin/OxyNorm (Oxikodon). Hydromorfon kan också vara något, men är förmodligen överdrivet.

OxyNorm- och Metadontabletterna är det bara att svälja, inget krångel. OxyContin bör du däremot krossa, då det är depottabletter. Sedan kan du "bomba" pulvret eller snorta det. Rektalt fungerar utmärkt också, men vem orkar. Vid korrekt dosering så torde du bli ganska "dead light" av bara Oxikodon/Metadon, men det går utmärkt att förstärka effekten med alkohol och/eller bensodiazepiner (prisvänligt, då Oxy och Meta kostar en del på gatan). Det är inte dugg hälsosamt, kan till och med vara livsfarligt, men det är något du själv får ta ställningstagande till. Om du skulle bli mer än dead light så är det ändå ingenting du märker när det väl är över.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback