2019-09-11, 10:17
Medlem
Det finns en mängd olika luriga sätt att få tag i folks pengar.
Har en föreställning om att det förr var vanligare att "äldre" var lätta brottsoffer här, men att det på senare tid med elektroniska pengar blivit vanligare med även yngre som drabbas av sånt här.

Några sätt jag hört talas om att folk lurar pengarna av andra på är att framställa det som att 1) den som luras/offret kan "hjälpa" dem/lurarna, 2) den som luras kan "hjälpa" den som blir lurad/offret. Detta alltså inte "fysiskt" utan över telefon/internet.

Vilka är dom lurigaste sätten ni hört om/känner till beträffande hur folk lurat pengarna av folk?
Om ni skulle lura pengar av folk på ett lurigt sätt, hur hade ni gjort?
Varför?
Citera
2019-09-11, 10:33
Medlem
JagSkaTaDigs avatar
Jag vet ett lurigt sätt som funkat länge.
Man säger till folk via media, särskilt till äldre och kvinnor, att ni kommer få så mycket pengar extra, och allt kommer bli så bra... Om ni röstar på mig!

Det gör folk då, dumma som dom är.
Sen kan du köra samma vals varje gång det är röstningsdags, folk (kvinnor och gamlingar) fattar inte ändå.
Du får bra lön, skydd av vakter och en massa goa jobbfördelar.
Citera
2019-09-11, 10:36
Medlem
yz44s avatar
En kvinna i södra sverige fick en bankutbetalning med posten, en betydande summa. Hon blir sedan kontaktad och informerad om att det är ett misstag. De som kontaktat henne ber att hon sätter in utbetalningen på sitt konto och sedan överför pengarna tillbaka till dem. För detta besvär får hon behålla 50.000:- av pengarna.
Problemet kommer några dagar efter genomförd transaktion när banken ringer upp och meddelar att bankutbetalningen saknar täckning och att hon därmed är skyldig banken hela summan.
Citera
2019-09-11, 12:51
Medlem
ronken82s avatar
Ts. I vilket syfte startade du denna tråden? Är du själv sugen på att börja bete dig som en tattare och lura av folk sina surt förvärvade slantar? Isåfall
kan du tappa upp ett varmt och skönt bad, plugga i en brödrost och hoppa i med den..

Ont: Bli politiker om du har talets gåva. Bra lön, samt ansvarsfrihet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in