• 1
  • 2
2019-09-11, 08:54
Bannlyst
Svaret är enkelt. Tidigare generationer har arbetat och slitit och sparar för att kommande generationer ska få det bättre. Inget konstigt där. Släktens och genernas fortlevnad osv osv.
Men.
Vad gäller nu?
Detta tänk är som bortblåst av 40-, 50-, 60-talister. Nu är det husbil och utlandssemester som gäller. Kommande generationer får klara sig bäst de vill.
Med denna inställning undrar jag om man fortfarande kan klaga på invandrare som tar för sig av landets pengar. Husbilsgänget har ju själva valt att pissa på sina barn och inte lämna något. De har ju brutit kontraktet och därmed faller argumentet som inledde denna text.
Svaret blir att en invandrare har lika stor rätt till detta land som en husbilsåkare.
Vad tycker ni om detta?
Citera
2019-09-11, 09:54
Medlem
Ryggradsluss avatar
Jag tror vi till syvende och sist är i goda händer.

En del raseras. En del ploppar upp.
Vad kan hända? Du kan lida. Du kan dö.
1-1 byebye.
Citera
2019-09-11, 10:13
Medlem
yz44s avatar
Så du är sur för att mamma och pappa köpt en husbil, låter så på din trådstart i alla fall. Om vi vänder på ditt resonemang, anser du att du har rätt att bli försörjd av alla länder i hela världen? Om så, hur många länder har du att välja mellan där det kan ske?
Citera
2019-09-11, 10:22
Medlem
Mundurs avatar
Jo "husbilsägarna" klagar på att allt blir sämre sen går de och röstar på sossarna igen som de alltid gjort. Men det är ju upp till oss nästa generation att se till att det blir ändring och fler och fler verkar ändå inse det tycker jag!
Citera
2019-09-11, 10:28
Medlem
JagSkaTaDigs avatar
Varför har afrikanerna mer rätt till sin djungel än vad svenskar har?
Svenskar har väl för fan rätt att såga ner hela jävla skogen, skövla för att bygga upp industrier, och ta till vara mark och timmer.
Det ska afrikanerna bara skita i.

Samerna i norr, dom har väl inte rätt till några marker, kultur eller ens renskötsel, bara för att dom har förfäder som sysslat med det i alla tider?

Det är klart svenskar borde få ta över allt där med, flytta på dig lappjävel här kommer vi.

Du hör väl hur ditt resonemang låter?
Citera
2019-09-11, 10:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Så du är sur för att mamma och pappa köpt en husbil, låter så på din trådstart i alla fall. Om vi vänder på ditt resonemang, anser du att du har rätt att bli försörjd av alla länder i hela världen? Om så, hur många länder har du att välja mellan där det kan ske?

Jag har rätt att bli försörjd av länder där man lever för dagen och där det inte finns några pengar att hämta.
Jag har inte rätt att bli försörjd av länder där man arbetar och sparar för framtida generationer.
Citera
2019-09-11, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av renaultmegane
Svaret är enkelt. Tidigare generationer har arbetat och slitit och sparar för att kommande generationer ska få det bättre. Inget konstigt där. Släktens och genernas fortlevnad osv osv.
Men.
Vad gäller nu?
Detta tänk är som bortblåst av 40-, 50-, 60-talister. Nu är det husbil och utlandssemester som gäller. Kommande generationer får klara sig bäst de vill.
Med denna inställning undrar jag om man fortfarande kan klaga på invandrare som tar för sig av landets pengar. Husbilsgänget har ju själva valt att pissa på sina barn och inte lämna något. De har ju brutit kontraktet och därmed faller argumentet som inledde denna text.
Svaret blir att en invandrare har lika stor rätt till detta land som en husbilsåkare.
Vad tycker ni om detta?

Lite vag frågeställning: om du syftar på välfärden så borde det väl vara skattebetalande medborgare som har rätt till en del av kakan.
Citera
2019-09-11, 10:36
Medlem
BuckshotBills avatar
Varför skulle mitt eget barn ha mer rätt till min omvårdnad än invandrarbarn?

På den nivån ligger majoriteten av Svenska folket. Det går inte resonera med hjärntvättade. De är på samma nivå som de som sniffar bensin.
Senast redigerad av BuckshotBill 2019-09-11 kl. 10:40.
Citera
2019-09-11, 10:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malvaktsfantomen
Lite vag frågeställning: om du syftar på välfärden så borde det väl vara skattebetalande medborgare som har rätt till en del av kakan.

Nja. Tänker större. Hela vår civilisation är ju uppbyggd av arbetsamma personer som hat jobbat för framtida generationer. Att då ge bort det nu blir galet. Men om dagens svenskar skiter i framtiden anser jag att det är fritt fram för andra människor från andra platser att ta del av vår rikedom.
Citera
2019-09-11, 10:55
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Nja. Tänker större. Hela vår civilisation är ju uppbyggd av arbetsamma personer som hat jobbat för framtida generationer. Att då ge bort det nu blir galet. Men om dagens svenskar skiter i framtiden anser jag att det är fritt fram för andra människor från andra platser att ta del av vår rikedom.
De skiter inte i det, de känner av det men har klent förstånd i kombination med hjärntvätt, självcentrering, godhetsknarkabde, PK och konflikträdsla.

Jag känner till två gifta lesbiska med barn som ska flytta ut i glesbygd för att undkomma multikulturens dömande ögon. Samma härliga multikultur de hjälpt fram. Du ska inte tro att de kommer nå insikt eller lära sig något av historien på landet. Därifrån kommer de fortsätta sitt godhetsknarkande tills de till slut blir upphunna där med. När det väl sker kommer de bara tystna och böja sina huvuden. Aldrig att de kommer lägga ihop två och två, tänka klart eller förstå att en spade är en spade.
Citera
2019-09-11, 11:16
Medlem
Citat:

Dom jobbade väl förr precis som vi gör nu, för pengar och mat.

Invandrare ska inte ens ha rösträtt. (iaf inte nyanlända) Dom ska vara glada att dom fick komma hit.
Citera
2019-09-11, 11:48
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
De skiter inte i det, de känner av det men har klent förstånd i kombination med hjärntvätt, självcentrering, godhetsknarkabde, PK och konflikträdsla.

Jag känner till två gifta lesbiska med barn som ska flytta ut i glesbygd för att undkomma multikulturens dömande ögon. Samma härliga multikultur de hjälpt fram. Du ska inte tro att de kommer nå insikt eller lära sig något av historien på landet. Därifrån kommer de fortsätta sitt godhetsknarkande tills de till slut blir upphunna där med. När det väl sker kommer de bara tystna och böja sina huvuden. Aldrig att de kommer lägga ihop två och två, tänka klart eller förstå att en spade är en spade.
Man måste tro på under och mirakel.
Det gjorde inte jag. Jag trodde inte på nåt. Bara drev iväg och drev med allt.

Såg bara det onda för jag var ond.

Låt dom inte få dig att hata och bli bitter och mörk. Bli positiv. Inte sarkastisk och ironiserande om samhället som jag oxå varit.
Tro tro och hoppas på gott.

De luras och målar nu mer än nånsin upp mörka scener.

Bara tro och hoppas på gott. Gör ditt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in