Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-16, 21:38
  #457
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icke-folkvalda-WEF
Hur har det gått för detta bryggeri som inte klarade av att SD aktiva dricker deras öl?

Dessa skojare som diskriminerar kunder efter politisk åsikt skall för alltid stå i skamvrån. Vi var många som njöt när Brandos gick under.
De lever och har hälsan. Eftersom de är ett av Sveriges bästa bryggerier bekommer tramsbojkotter dem givetvis inte.
Citera
2023-03-18, 15:25
  #458
Medlem
godboys avatar
Man kan tycka vad som helst om att olika företag gör politiska ställningstaganden men personligen tycker jag det är vansinnigt att göra sådana. Vad sägs om att ägna sig åt att "bara" sälja en bra produkt? Jag tror att alla typer av så kallade politiska ställningstaganden är av ondo inom alla branscher som ägnar sig åt tjänster och produkter.

Hur stort ett säljtapp blir beror ju på hur stor nyheten blir, men jag tror att det bästa ett företag kan göra är att inte uttala sig överhuvudtaget just när det gäller politik.
Citera
2023-03-18, 21:04
  #459
Medlem
Botkyrka-babes avatar
Deras öl är väl jättegoda?
Citera
2023-03-18, 21:09
  #460
Avstängd
orrtupps avatar
Eftersom vi som röstar på SD är nyktra och skötsamma så gör det väl varken till eller från?
Bryggerierna lever ju gott på vänsterpatraskets fylleri så länge bidragen räcker.
Citera
2023-04-08, 21:48
  #461
Medlem
PK-trams verkar det som.
Citera
2023-04-08, 22:13
  #462
Medlem
Mullrets avatar
Tänk om Systembolaget skulle köra samma taktik? Blir ju svårt sortera ut 25% av kunderna.

Eller vilken valfri butik som helst? Tycker vd i Ångbryggeriet kunde kört en ölprovning och gett fan i sina pk jobbare.
Citera
2023-04-09, 00:03
  #463
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Verkar ha gått bra, som tur är

https://www.allabolag.se/5565401535/...angbryggeri-ab

Hoppas folk blir riktigt kränkta!

Tycker du att det har gått bra när intäkterna 2021 är en tredjedel av vad de var 2019? Du är inte företagare, förmodar jag?

Kvinnor får nog inte heller gå på visning där, det sitter bara män i styrelsen. Kanske gör de undantag för batikhäxor med en flock hazarer i släptåg. Fast de brukar ju mest intressera sig för rödvinslådor respektive knark.
Citera
2023-04-09, 00:04
  #464
Medlem
CrackerPowers avatar
-
SD borde göra en egen öl och konkurrera bort alla vänsterstollar.
Citera
2023-04-09, 10:48
  #465
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrackerPower
-
SD borde göra en egen öl och konkurrera bort alla vänsterstollar.

Utmärkt idé men Systembolaget hade aldrig tagit in den.

VD Per Thomas Hansen på Ångbryggeriet kopplas till detta företag:

Zum Franziskaner Restaurang & Bierhalle AB i Stockholm.

Får SDare inte dricka öl där heller?

”Bierhalle” ger mig vibbar från München och NSDAP, Hitler och ölhallar på 1920-talet.

Har Hansen något i bagaget han vill dölja genom sitt ställningstagande mot SD? Aktiv ”nazist” som ung?

Gräv på!
Citera
2023-04-09, 10:56
  #466
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
”Eftersom du vill boka detta som gruppledare för Sverigedemokraterna i Haninge kan vi tyvärr inte acceptera bokningsförfrågan. Anledningen är att ingen av våra anställda kan tänka sig hålla i en visning för ert parti och känna sig bekväma. Företaget är opolitiskt men inte våra medarbetare.”

Så skriver företagets VD.

https://samnytt.se/sd-nekas-visning-...te-opolitiska/

Lögn från VD Hansen, som VD bestämmer han på arbetsplatsen, inte de anställda.

Den fege Hansen skyller sitt SD hat på sina anställda för att slippa personligt ansvar.

Som jag skrev, ligger något skumt bakom Hansens agerande. Vad döljer denna VD?
Citera
2023-04-09, 11:13
  #467
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icke-folkvalda-WEF
Lögn från VD Hansen, som VD bestämmer han på arbetsplatsen, inte de anställda.

Den fege Hansen skyller sitt SD hat på sina anställda för att slippa personligt ansvar.

Som jag skrev, ligger något skumt bakom Hansens agerande. Vad döljer denna VD?
Normalt brukar man kunna hitta motivationen till sånt här genom att analysera familjesituationen. Hansen är sambo med en betydligt äldre kvinna som är aktiv inom en traditionellt "woke" del av den akademiska världen. Så han får antagligen sina order därifrån.
Citera
2023-04-09, 11:58
  #468
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
De lever och har hälsan. Eftersom de är ett av Sveriges bästa bryggerier bekommer tramsbojkotter dem givetvis inte.


Men dricker karlar verkligen sån där öl då? Trodde den mest fanns till för alkisar som vill dölja sin törst genom att leka konnässörer eller mesar som inte vågar säga till sin kärring att han vill ha en bira utan är tvungen att ljuga lite och typ typ säga "men titta älskling här har de ju den där Bedarö surölen som är så god".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback