Citat:
Ursprungligen postat av
Kaoznazz3
Kopplade in min nya skärm idag samtidigt som jag hade min gamla ikopplad, allt funkade bra tills att jag drog ut min gamla skärm.
Då kommer det upp en ruta där det står input not supported och blir black screen så kan inte göra någonting.
Kopplade in min gamla skärm igen och då funkade båda igen helt plötsligt (????)
Höll på sen och ändra i bildskärmsinställningarna och råkade då utvigda så det bara ska synas på min nya skärm, då stängde min andra skärm av sig och...InPut not supported igen....så nu kommer jag inte in på den nya överhuvudtaget även om jag har båda inkoppladd
Vad ska jag göra?
Boota i felsäkert läge?
Notera att när huvudskärmen slås av så kan "snälla" Windows i vissa situationer tycka att den blivit urkopplad och då välja att göra andraskärmen till huvudskärm. Var då upplösningen för hög på huvudskärmen så kommer andraskärmen inte klara av att ta över och visa någon bild.
Windows och Linux har en funktion att du får bekräfta att det nya grafikläget fungerar för att ändringen skall bli permanent. Var det ett steg du hoppade över, eller kom ingen kontrollfråga när du valde att flytta vilken skärm som var huvudskärm?
Är det olika kontakter på kabeln? Annars kan du ju byta plats på kablarna till skärm 1 och skärm 2 så den gamla skärmen (som ju troligen är designad att klara högre upplösning) återigen blir huvudskärm.