2020-02-24, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calvincandie
Du hade inte gjort en liten omfördelning och sålt av aktierna och därmed tjänat in vinsten, för att istället framledes satsa mer på månadsparande i fonderna?

Beror ju helt på vilken strategi du har.
Tror du långsiktigt på aktierna, ska du ligga kvar om du inte behöver pengarna imorgon.
Är du helt övertygad om att detta är början på Kraschen med stort K, ska du givetvis sälja.

Ingen vet.
Citera
2020-02-24, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olofzzon
Beror ju helt på vilken strategi du har.
Tror du långsiktigt på aktierna, ska du ligga kvar om du inte behöver pengarna imorgon.
Är du helt övertygad om att detta är början på Kraschen med stort K, ska du givetvis sälja.

Ingen vet.

Tror långsiktigt på aktierna, men kortsiktigt tror jag ändå att man kan spara en del kronor genom att sälja för att sedan återinvestera när börsen inte är så skakig.

Hur ska man göra med fonder, grymt frustrerande att det tar några dagar för dom att gå igenom. Säljer man nu så lär man ju få med de kommande dagarnas ras, för att sedan missa uppgången.
Citera
2020-02-24, 13:52
Medlem
Citat:
Tror långsiktigt på aktierna, men kortsiktigt tror jag ändå att man kan spara en del kronor genom att sälja för att sedan återinvestera när börsen inte är så skakig.

Hur ska man göra med fonder, grymt frustrerande att det tar några dagar för dom att gå igenom. Säljer man nu så lär man ju få med de kommande dagarnas ras, för att sedan missa uppgången.

Fetad: Det du rent krasst försöker dig på, är att tajma marknaden. Det är ren gamble. Marknaden kanske vänder upp imorgon pga "överdriven oro" eller fortsätter ner. Vad har du för spåkula som vi andra saknar?
Citera
2020-02-24, 14:51
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Du hade inte gjort en liten omfördelning och sålt av aktierna och därmed tjänat in vinsten, för att istället framledes satsa mer på månadsparande i fonderna?
Nej varför skulle jag det, när jag behöver pengarna lär detta bara vara ett hack i kurvan. Gör dig själv en tjänst och sluta kolla kurser varje dag, du är säkerligen lika medioker som resten av oss 99% som inte kan tajma marknaden.
Citera
2020-03-02, 23:52
Medlem
Uppdatering:

Tycks haft en väldigt bra fingertoppskänsla i det här fallet med Corona. Sålde majoriteten av innehavet förra måndagen efter att under ett par års tid inte sålt i princip en enda aktie. Det jag behöll var några amerikanska aktier som Adobe och Waster management, såväl som Axfood och Ica.

Misstänkte att rekyl skulle komma idag så imorse köpte jag Investor och Latour till det värde jag sålde av förra månaden (mitt ursprungsvärde sen två år tillbaka samt ökningen), när USA öppnade köpte jag även tillbaka Amazon, Alphabet och Mcdonalds.

Räknar med att Omx öppnar upp fint imorgon för att förbättra innehavet av investor, latour samt övriga aktier.

Jag tror dock på fortsatt nedgång redan till senare denna vecka. Planerar dock att sitta kvar med nuvarande innehåll, däremot är jag likvid med närmare ca 900k som bara väntar på att få portioneras in vid respektive 5-procentig nedgång.

mvh
calvincandie
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in