Citat:
Ursprungligen postat av
psflax
Har inte sagt att det tyder på sjukdomsfall eller mekaniska problem, bara att det kan vara så.
Hur vet du att det handlar om kriminella?
Mindre troligt med mekaniska problem, men skulle kunna vara sjukdomsfall.
Diabetes skulle kunna vara en förklaring.
Att jag mästrar på felaktiga grunder är din subjektiva åsikt.
Det är troligen kriminalitet inblandat, men det visste du inte när du startade tråden.
Om du andas lite så kan du läsa i TS att det är ett brott som har inträffat, det visste jag när jag skapade tråden då dey står i artikeln som jag länkade till samt de citat jag bifogade.
Jag har/hade rätt. Du hade fel, ville bara vara en besserwaiser och allmänt muppig. Du drar fokus från ämnet i tråden då du envisas med att tramsa om sjukdom, vilken sjukdom gör att man; flyr från polis, genar genom grönområden, rammar polisbilar, vänder och flyr åt motsatt håll osv? Men du kanske är ett vänstertroll som menar att kriminalitet är en sjukdom?
Åter till ämnet, att de är så pass desperata i sin flykt tyder, som tidigare nämnts av flera, på värre brottslighet än avsaknad av körkort, ringa knark osv. Framför allt måste det vara värt att krascha en hyggligt fin bil för, svårt att kräva ersättning från försäkring kan man tro.
Det har mig veterligen inte skett något av vikt innanför tullarna vid den tiden så mina 50 öre ligger fortsatt på att de är efterlysta eller att de hade vapen i bilen (en joker kan vara att det är en bil likt ”Taxi Tony” som har tillräckligt med ladd i bilen för att serva Stureplan och Medborgarplatsen hela lördagskvällen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Chantre
"jagade en flyende bilförare in i centrala Stockholm."
Brottet:
Inte stanna på polismans tecken.
Stod ju redan i första posten i tråden.
Nu förutsätter du läskunnighet och IQ över 80, det är ett misstag i dagens Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av
FFRDDR
Förstår inte varför man som skribent kallar rålis för centrum?!
Det är så nära gränsen man kan komma men fortfarande innanför tullarna. Det låter väl maffigare bara? Dock började det långt tidigare om man ska tro Aftonbladet:
Citat:
Polisen försökte vid 21.55 på lördagen stanna en fordonsförare på E4.
– Vi har en fordonsförare som först inte stannade. Bilen gick på E4 norrgående, säger Towe Hägg, presstalesperson vid polisen.
En jakt med flera polisbilar inleddes.
– Det blev stopp i närheten av Rålambshovsparken. Där har man sett till att få stopp på den aktuella personbilen.
Föraren greps misstänkt för vårdslöshet i trafik.
E4 norrgående, kan man anta att det var runt järvafältet? Det måste pågått en tid innan de tyckte riskerna blev för stora i innerstan.