• 1
  • 2
2019-09-07, 23:15
Medlem
Donald.Tramss avatar
Citat:
Ett stort polispådrag jagade en flyende bilförare in i centrala Stockholm.

På Kungsholmen fick polisen stopp på fordonet – en svart Mercedes.

– Både personbilen och ett av uttryckningsfordonen behöver bärgas från platsen, säger Towe Hägg vid polisen.

Citat:
Ett vittne berättar för Aftonbladet att den jagade bilen kom körande på Rålambshovsleden.
– Flera polisbilar var och mötte honom där. Innan trafikljuset vid boulebanan korsade han över gräsmattan, över kanten. Bilen gick sönder lite, säger personen.
Föraren körde enligt vittnet då in i en av polisbilarna och vände om och körde tillbaka samma väg.
– Det kommer en polisbuss och rammar in i honom, så att han åker in i en stolpe och blir stående.

Källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...mmade-mercedes

- Vad kan detta handla om?
- Några kändisar i Sthlms undre värld?
- Börjar polisen tröttna och tar till hårdare tag?
Citera
2019-09-07, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donald.Trams
Källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...mmade-mercedes

- Vad kan detta handla om?
- Några kändisar i Sthlms undre värld?
- Börjar polisen tröttna och tar till hårdare tag?
Eftersom han drog iväg o verkade desperat kan man ju tänka sig att han hade något olagligt i bilen, finns de några uppgifter på de?
Citera
2019-09-07, 23:27
Medlem
Donald.Tramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Eftersom han drog iväg o verkade desperat kan man ju tänka sig att han hade något olagligt i bilen, finns de några uppgifter på de?

Inte ännu, enbart ”föraren greps misstänkt för vårdslöshet i trafik” men din tes är mer än trolig alternativt efterlysta gängmedlemmar.
Citera
2019-09-07, 23:31
Medlem
Citat:
Inte ännu, enbart ”föraren greps misstänkt för vårdslöshet i trafik” men din tes är mer än trolig alternativt efterlysta gängmedlemmar.
Yes, också mycket troligt, bilmodellen är ju en typiskt ” gängkriminell” bil från Sthlms förorten är ju min tanke, och ja tänker att man lär ju inte ställa till med en sådan jävla scen för en fortkörningsböter direkt..
Citera
2019-09-08, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Yes, också mycket troligt, bilmodellen är ju en typiskt ” gängkriminell” bil från Sthlms förorten är ju min tanke, och ja tänker att man lär ju inte ställa till med en sådan jävla scen för en fortkörningsböter direkt..
Lilla mercan typiskt gängkriminell???
Citera
2019-09-08, 00:26
Medlem
Donald.Tramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psflax
Du hade alltså ingen aning om att något brott hade begåtts, när tråden startades.

Sjukdomsfall eller mekaniska problem kanske?

Polisen kanske prejade bilen för att inga civila skulle skadas/dödas?

Sedan kan du skippa personliga påhopp, försök hålla forumet rent från trams.

Nej, jag tog informationen som fanns i Aftonbladet för trolig sanning när de beskrev det som brottslighet. Har du läst min TS och artikeln?

Hur menar du att följande tyder på ”sjukdomsfall eller mekaniska problem” före en biljakt på kriminella.

Citat:
Ett vittne berättar för Aftonbladet att den jagade bilen kom körande på Rålambshovsleden.
– Flera polisbilar var och mötte honom där. Innan trafikljuset vid boulebanan korsade han över gräsmattan, över kanten. Bilen gick sönder lite, säger personen.
Föraren körde enligt vittnet då in i en av polisbilarna och vände om och körde tillbaka samma väg.
– Det kommer en polisbuss och rammar in i honom, så att han åker in i en stolpe och blir stående.

Håller med om att påhopp bör undvikas, men om du inte läser TS och sen mästrar på fel grunder tycker jag nog du får suga i dig lite kritik.
Citera
2019-09-08, 00:29
Medlem
Donald.Tramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raikkonen
Lilla mercan typiskt gängkriminell???

Tror han/hon menar att en svart MB (under dessa omständigheter) tyder på en blatte från orten.

Jag håller med om analysen, sannolikt ingen skyddsvärd medborgare (om ens medborgare).
Citera
2019-09-08, 00:43
Medlem
Citat:
Tror han/hon menar att en svart MB (under dessa omständigheter) tyder på en blatte från orten.

Jag håller med om analysen, sannolikt ingen skyddsvärd medborgare (om ens medborgare).
Ja precis, jag är ingen jätte expert på bilmodeller men de räcker ju med att se en musikvideo så brukar de ju posera med svarta mercedes, bmw och audi
Citera
2019-09-08, 00:44
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Nej, jag tog informationen som fanns i Aftonbladet för trolig sanning när de beskrev det som brottslighet. Har du läst min TS och artikeln?

Hur menar du att följande tyder på ”sjukdomsfall eller mekaniska problem” före en biljakt på kriminella.

Håller med om att påhopp bör undvikas, men om du inte läser TS och sen mästrar på fel grunder tycker jag nog du får suga i dig lite kritik.

Har inte sagt att det tyder på sjukdomsfall eller mekaniska problem, bara att det kan vara så.

Hur vet du att det handlar om kriminella?

Mindre troligt med mekaniska problem, men skulle kunna vara sjukdomsfall.

Diabetes skulle kunna vara en förklaring.

Att jag mästrar på felaktiga grunder är din subjektiva åsikt.

Det är troligen kriminalitet inblandat, men det visste du inte när du startade tråden.
Citera
2019-09-08, 00:49
Moderator
Chantres avatar
"jagade en flyende bilförare in i centrala Stockholm."

Brottet:

Inte stanna på polismans tecken.

Stod ju redan i första posten i tråden.
Citera
2019-09-08, 01:07
Medlem
Donald.Tramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psflax
Har inte sagt att det tyder på sjukdomsfall eller mekaniska problem, bara att det kan vara så.

Hur vet du att det handlar om kriminella?

Mindre troligt med mekaniska problem, men skulle kunna vara sjukdomsfall.

Diabetes skulle kunna vara en förklaring.

Att jag mästrar på felaktiga grunder är din subjektiva åsikt.

Det är troligen kriminalitet inblandat, men det visste du inte när du startade tråden.

Om du andas lite så kan du läsa i TS att det är ett brott som har inträffat, det visste jag när jag skapade tråden då dey står i artikeln som jag länkade till samt de citat jag bifogade.

Jag har/hade rätt. Du hade fel, ville bara vara en besserwaiser och allmänt muppig. Du drar fokus från ämnet i tråden då du envisas med att tramsa om sjukdom, vilken sjukdom gör att man; flyr från polis, genar genom grönområden, rammar polisbilar, vänder och flyr åt motsatt håll osv? Men du kanske är ett vänstertroll som menar att kriminalitet är en sjukdom?

Åter till ämnet, att de är så pass desperata i sin flykt tyder, som tidigare nämnts av flera, på värre brottslighet än avsaknad av körkort, ringa knark osv. Framför allt måste det vara värt att krascha en hyggligt fin bil för, svårt att kräva ersättning från försäkring kan man tro.

Det har mig veterligen inte skett något av vikt innanför tullarna vid den tiden så mina 50 öre ligger fortsatt på att de är efterlysta eller att de hade vapen i bilen (en joker kan vara att det är en bil likt ”Taxi Tony” som har tillräckligt med ladd i bilen för att serva Stureplan och Medborgarplatsen hela lördagskvällen.

Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
"jagade en flyende bilförare in i centrala Stockholm."

Brottet:

Inte stanna på polismans tecken.

Stod ju redan i första posten i tråden.

Nu förutsätter du läskunnighet och IQ över 80, det är ett misstag i dagens Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av FFRDDR
Förstår inte varför man som skribent kallar rålis för centrum?!

Det är så nära gränsen man kan komma men fortfarande innanför tullarna. Det låter väl maffigare bara? Dock började det långt tidigare om man ska tro Aftonbladet:

Citat:
Polisen försökte vid 21.55 på lördagen stanna en fordonsförare på E4.
– Vi har en fordonsförare som först inte stannade. Bilen gick på E4 norrgående, säger Towe Hägg, presstalesperson vid polisen.
En jakt med flera polisbilar inleddes.

– Det blev stopp i närheten av Rålambshovsparken. Där har man sett till att få stopp på den aktuella personbilen.
Föraren greps misstänkt för vårdslöshet i trafik.

E4 norrgående, kan man anta att det var runt järvafältet? Det måste pågått en tid innan de tyckte riskerna blev för stora i innerstan.
Senast redigerad av Donald.Trams 2019-09-08 kl. 01:15.
Citera
2019-09-08, 01:18
Medlem
mikaelss avatar
Citat:

E4 norrgående, kan man anta att det var runt järvafältet? Det måste pågått en tid innan de tyckte riskerna blev för stora i innerstan.
Om de fortsatte på Rålambshovsleden skulle jag säga nej, de kom sannolikt på Essingeleden söderifrån, svängde ned mot Fridhemsplan/Rålis, och där inträffade incidenten. Norrgående betyder inte norrifrån, utan på väg norrut. Möjligen var det från början på väg till Järva, men de kan lika gärna kommit från Alby.
Att det är kriminella blattar ger inte ens pengarna tillbaka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in