2019-09-07, 12:10
Medlem
Blev nyligen utsatt för ett bedrägeri på ett PS4:a, då jag betalade men fick inte det jag betalade för, fick ingenting faktiskt. Inte ens ett svar efter pengarna skickats via Swish. Händelsen är polisanmäld. Iallafall, dum nog som jag är så är jag tillbaka på andrahandsmarknaden. Denna gång ska jag köpa en tröja av en kille på Facebook Market. Denna gång vill jag inte begå samma misstag. Säljaren i detta fall verkar mer trovärdig, och är bosatt lite drygt en och en halv timme från mig. Jag har alternativet att träffa honom i hans hemstad, eller en fraktmöjlighet. Jag föredrar frakt då det blir billigare för mig än att åka upp dit, och jag sparar tid. Denna gång är det kontakt via Facebook och inte mejl. Användaren har flera vänner på Facebook (några med samma efternamn - och några är bosatta i samma stad som honom), och han ska tydligen ha flera 5-stjärniga reviews på Shpock ("om det skulle göra mig mer trovärdig" - (hans ord) ).

Killen verkar legit, han har också skickat bild på QR-koden, så tröjan är äkta (right?). Dock så litade jag på PS4a killen, och det sket ju sig kan man säga. Så jag vill vara extra försiktig. Vad tycker ni jag ska göra? Finns det några försiktighetsåtgärder jag borde göra, borde jag få tillgång till hans telefonnummer? Ska vi använda en fraktmetod som hjälper mig som köpare? Behöver hjälp. Sedan finns det alltid en risk, men jag vill minimera denna risk så mycket som möjligt.

Tacksam för svar!

Ha en fortsatt trevlig helg allihopa!
Citera
2019-09-07, 12:45
Medlem
Hämta den personligen
Citera
2019-09-07, 15:17
Medlem
0gKolhydraters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyttForetagOnline
Killen verkar legit, han har också skickat bild på QR-koden, så tröjan är äkta (right?).

Förstår att det är lätt att blåsa dig, vadå så tröjan är äkta right?

Kolla upp QR koden kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in