• 1
  • 2
2019-09-07, 08:29
Bannlyst
Min flickvän mådde riktigt illa och vi drog till sjukan igår, bemöttes av en arabläkare som knappt kunde prata svenska och emellanåt körde på engelska, riktigt risig engelska. Såg helt efterbliven ut. Jag sa NEJ efter 20 sekunder och gick ut, krävde en svensk läkare och tro mig, det var värt att vänta lite extra för det. Den svenska läkaren fnissade när jag berättade om den makabra araben, men kommenterade inte det, vågade säkert inte säga något.

Man undrar ju om dessa araber och afrikaner som jobbar som läkare ens undergått någon utbildning? Lär ju vara jävligt många som helt enkelt ljugit sig till det och blivit anställda. Sjuk samhällsutveckling när man tänker på det... Rentav livsfarligt. Man undrar ju hur många svenskar det är som inte får rätt behandling idag, sjukt..

Acceptera ni MENA-läkare? Är de farliga? Litar ni på dem och deras kunskap?
Senast redigerad av seekkkm1 2019-09-07 kl. 08:32.
Citera
2019-09-07, 08:31
Medlem
Sebzors avatar
Tillät du Araben att "undersöka" din kvinna samtidigt som du lämnade rummet?
Citera
2019-09-07, 08:42
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Det finns araber som är läkare och det finns araber som är "läkare".
Citera
2019-09-07, 08:46
Medlem
Går väl knappast att generalisera mer om utländska läkare än om svenska.

Finns dåliga och bra.

Men måste ändå säga att det är ju väldigt trevligt när de kan svenska.

Hade en läkare för 2 veckorna sedan så inte fattade ett ord svenska och urkass engelska.. sådana borde inte få praktisera i Sverige.
Citera
2019-09-07, 08:49
Medlem
Även jag har problem med arabläkare. Kanske är de riktiga läkare men när de inte kan kommunicera med mig som patient så har jag absolut ingen respekt eller förtroende för dem.
Det finns säker även de som bluffat sig in i den svenska läkarkåren. Det tråkiga är att dessa individer skitar ned för de som verkligen har en gedigen utbildning.
Jag vill tillägga att jag även träffat läkare från Ryssland o Ukraina som jag haft mycket stort förtroende för. Man kan vidare undra om kommande svenska läkare utbildade i Ungern har den kompetens vi är vana med!
Citera
2019-09-07, 08:52
Medlem
TraXzmans avatar
Nä det är redan bevisat (artiklar) att många inte klarar av att läsa upp sig till svensk klassad läkarexamen - legitimitet genom ett prov eller flera som ska göras som en komplettering till deras kunskap..Men de fixar de inte... Ni får googla själv

Så nej jag litar inte alls på dem
Citera
2019-09-07, 08:53
Medlem
Skulle aldrig komma på tanken att låta mig undersökas av en invandrad "läkare". Visst finns det dåliga svenska läkare, men när det gäller de utländska är det snarare regel än undantag. För egen del bytte jag husläkare för en tid sedan just av det skälet att läkarna till 90% var invandrare. Att dom inte behärskar språket är naturligtvis en oerhörd risk för missförstånd dessutom.
Citera
2019-09-07, 08:56
Bannlyst
MENA läkare som inte kan prata god Svenska bör man undvika, det är självklart. Förstår inte ens varför det anställs för, det är inte användbara i patient kontakt.
Citera
2019-09-07, 09:04
Medlem
De som jag träffat på privatdriven vårdcentral har alltid varit bra. De som jag träffat på landstingsdriven vårdcentral har ibland varit dåliga. De svenska läkare som varit dåliga har också jobbat hos landstinget. Jag har en känsla av att privatdrivna inte anställer på slentrian, utan väljer noga.
Citera
2019-09-07, 09:18
Medlem
Hade också en husläkare förut som varken kunde svenska eller engelska förutom några få ord. Inte från mena dock utan mer från något balkan-land. Rätt sjukt egentligen, hur är det tänkt att en sådan läkare ska kommunicera med patienterna? Med teckenspråk?

När den läkaren gick i pension och ersattes av en afrikan som inte heller kunde svenska så bytte jag vårdcentral och har numera en svensk husläkare. Vilken lyx!
Citera
2019-09-07, 09:38
Medlem
Isnatts avatar
Litar inte på arabläkare. Allt i arabens huvud handlar om status och heder och den ständigt närvarande avskyn mot vita och väst. Därför kan den aldrig ändra sig eller lyssna på någon annan och är därmed opålitlig som läkare.

Europeiska läkare från typ Ungern har fungerat bra men det är ju nåt helt annat också.
Citera
2019-09-07, 09:52
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seekkkm1
Den svenska läkaren fnissade när jag berättade om den makabra araben, men kommenterade inte det, vågade säkert inte säga något.
Samma som mig; när jag kommenterade den konstiga arabiska läkaren, som frågade mig vad jag trodde var fel och baserat på mitt svar skrev ut medicin, så skrattade sköterskorna.

De vet att en inkvoterad utlänning utan utbildning behandlar folk och de slår inte larm utan fnissar. Säger allt om fega cuck svenskar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in