Citat:
Ursprungligen postat av
Kung_Ingenting
Du är väl medveten om att våldet i västvärlden stadigt har minskat i takt med att invånarna har blivit mindre och mindre religiösa? Jag påstår inte att det är ateismen som är orsaken men det är ju ett tämligen bra tecken på att ateism inte leder till mer våld i alla fall.
Just det. Nonsens-samband.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kung_Ingenting
Och det är dom ateistiska medlöparna som är en stor orsak till att många muslimer kommer till Sverige? Apropå trångsyntheten och intoleransen alltså.
Definitivt är det så. De icke-religiösa idioterna tar inte sitt nationella ansvar och är i högsta grad medskyldiga till att hålla den svenska gränsen vidöppen för muslimska invandrare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kung_Ingenting
Och du är medveten om att till exempel majoriteten av terrorismen i USA är utförd av kristna?
Och? Är du medveten om att USA och Sverige torde skilja sig något åt på flera olika sätt. Bland annat har kristendomen traditionellt tagit mer plats där än här. Och är du medveten om att terrorismen i USA inte verkar vara särskilt religiöst betingad?
Citat:
Ursprungligen postat av
Kung_Ingenting
Det är inte så att du förväxlar jämställdhet, tolerans och vidsynthet med "Vi kristna ska ha allt och bestämma allt som det alltid har varit."
Jag är 40+ och har levt hela mitt liv bland dryga ateister som hånat troende och uppvisat mycket aggressioner gentemot dem. Samma erfarenheter har jag definitivt inte fått från kristna svenskar. Därmed inte sagt att det inte finns idioter bland de kristna svenskarna, för det gör det förstås.