• 1
  • 2
2019-09-07, 00:31
Medlem
DigglerNicks avatar
LÆNK @Expressen

" Larmet om händelsen kom strax efter klockan 20 på fredagskvällen.

En knivman rånade då en annan man på sin mobiltelefon och bil i Töreboda i Västra Götalands län.

– Vi larmade ut bilen och en stund senare, vid 20.30, såg några personer en bil köra av vägen i hög hastighet. När de gick fram för att se om personen behövde hjälp tvingade han en person att köra honom därifrån, säger Jenny Widén, polisens presstalesperson i region Väst.

Exakt hur det gått till är för polisen oklart, men han släpptes senare av en bit därifrån.

Vid 22-tiden är gärningsmannen fortfarande på fri fot.

– Nu söker vi efter honom med bland annat hundar, säger Jenny Widén.

Mannen misstänks bland annat för rån.

– Men exakt vilka rubriceringar det blir får vi se. Detta är pågående, säger Jenny Widén.

Ingen person blev fysiskt skadad i händelserna "

Någon som bor i Töreboda som kan berätta hur läget ser ut? Vet man nationalitet på GM? T-Boda är inte överdrivet långt ifrån mina hemtrakter för många år sedan. Alltid varit knepigt folk som bor där, men frågan som kommer först hos mig är:

knarkare eller nykomling, kanske båda?
Citera
2019-09-07, 01:38
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigglerNick
LÆNK @Expressen

" Larmet om händelsen kom strax efter klockan 20 på fredagskvällen.

En knivman rånade då en annan man på sin mobiltelefon och bil i Töreboda i Västra Götalands län.

– Vi larmade ut bilen och en stund senare, vid 20.30, såg några personer en bil köra av vägen i hög hastighet. När de gick fram för att se om personen behövde hjälp tvingade han en person att köra honom därifrån, säger Jenny Widén, polisens presstalesperson i region Väst.

Exakt hur det gått till är för polisen oklart, men han släpptes senare av en bit därifrån.

Vid 22-tiden är gärningsmannen fortfarande på fri fot.

– Nu söker vi efter honom med bland annat hundar, säger Jenny Widén.

Mannen misstänks bland annat för rån.

– Men exakt vilka rubriceringar det blir får vi se. Detta är pågående, säger Jenny Widén.

Ingen person blev fysiskt skadad i händelserna "

Någon som bor i Töreboda som kan berätta hur läget ser ut? Vet man nationalitet på GM? T-Boda är inte överdrivet långt ifrån mina hemtrakter för många år sedan. Alltid varit knepigt folk som bor där, men frågan som kommer först hos mig är:

knarkare eller nykomling, kanske båda?

Kniv? Bär inte varje asylant en kniv i fickan?
Citera
2019-09-07, 07:42
Medlem
Min första tanke var att det måste va K*enny L*rsson som under en tid satt skräck i byn genom att plocka på sig vad han vill ha i affärerna. Polisen har kommit (med flera patruller) så fort det handlat om honom.
Dock borde polisen tagit honom vid det här laget, om det vore han då han oftast är väldigt påverkad
Citera
2019-09-07, 07:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Banalen
Min första tanke var att det måste va K*enny L*rsson som under en tid satt skräck i byn genom att plocka på sig vad han vill ha i affärerna. Polisen har kommit (med flera patruller) så fort det handlat om honom.
Dock borde polisen tagit honom vid det här laget, om det vore han då han oftast är väldigt påverkad

Är de en tattarunge?
Citera
2019-09-07, 08:22
Medlem
Inflyttad knarkare
Citera
2019-09-07, 09:03
Medlem
DigglerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MandysDiner
Är de en tattarunge?

Är inte Kenny ett klassiskt "Y-namn" , dvs kunde lika gärna ha fötts på kåken?
Citera
2019-09-07, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banalen

Han håller inte till i Töreboda längre. Så han är det ej.
Citera
2019-09-07, 10:21
Medlem
FFL88s avatar
Ett signalement hade väl kanske inte varit fel så boende i metropolen Töreboda kunde hålla koll efter denna carjacker, eller behöver inte polisen hjälp från allmänheten längre?
99% babbeluring, och det förklarar ju polisens ovilja i sig.
Citera
2019-09-07, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spexaren
Han håller inte till i Töreboda längre. Så han är det ej.

Skönt för Töreboda
Citera
2019-09-09, 20:28
Medlem
"Kraftigt byggt skinhead i 30års åldern" enligt ett vittne. Polisen har tydligen plockat in någon enligt tidningen. Har inte fått något namn vilket är konstigt med tanke på att alla känner alla här, kan tyda på att det är en utböling.
Citera
2019-09-09, 20:50
Medlem
Loviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carane
"Kraftigt byggt skinhead i 30års åldern" enligt ett vittne. Polisen har tydligen plockat in någon enligt tidningen. Har inte fått något namn vilket är konstigt med tanke på att alla känner alla här, kan tyda på att det är en utböling.
Skinhead?
Citera
2019-09-09, 22:43
Medlem
Magnus Söderman?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto