• 1
  • 2
2019-09-06, 17:44
Medlem
kalleskalasknarks avatar
Tjenare alla glada!

När jag kom hem från jobbet idag hade jag ett paket från h*rbmed med lite CBD White Widow som jag rökte en jolle av och till min stora förvåning så vart jag fan bäng, inte dunder-bäng men helt klart bäng. Den ska innehålla 7,5% CBD och 0.18% THC, den ska alltså ej vara psykoaktiv enligt tillverkaren.

Har rökt cannabis i stort sett hela mitt vuxna liv, är inne på en liten break nu dock så har inte så mycket till tolerans.

Jag undrar då såklart om någon annan som upplevt detsamma?

Mvh
Citera
2019-09-06, 17:49
Medlem
funktioners avatar
Då kanske fått fel gräs eller fått en cocktail av lite allt möjligt
Citera
2019-09-06, 19:21
Medlem
Ryggradsluss avatar
Luktar och smakar det "som vanligt"?
Är det "sticky"?

Eller tillför högre thc att det blir mer sticky och luktar mer tro?

Det är alltså som medicinsk mj eller?
Jag har säkert fått sånt flera gånger utan vetskap. Då ville man ibland bort och bli tvärsänkt. och vart inte nöjd.
Citera
2019-09-06, 19:22
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleskalasknark
Tjenare alla glada!

När jag kom hem från jobbet idag hade jag ett paket från h*rbmed med lite CBD White Widow som jag rökte en jolle av och till min stora förvåning så vart jag fan bäng, inte dunder-bäng men helt klart bäng. Den ska innehålla 7,5% CBD och 0.18% THC, den ska alltså ej vara psykoaktiv enligt tillverkaren.

Har rökt cannabis i stort sett hela mitt vuxna liv, är inne på en liten break nu dock så har inte så mycket till tolerans.

Jag undrar då såklart om någon annan som upplevt detsamma?

Mvh
Glömde citera. Kolla min andra post.
Citera
2019-09-06, 21:15
Medlem
kalleskalasknarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner
Då kanske fått fel gräs eller fått en cocktail av lite allt möjligt

Verkar vara ett seriöst företag som säljer detta så tror ej dom skulle riskera att skicka vanligt gräs.
Citera
2019-09-06, 21:25
Medlem
kalleskalasknarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Luktar och smakar det "som vanligt"?
Är det "sticky"?

Eller tillför högre thc att det blir mer sticky och luktar mer tro?

Det är alltså som medicinsk mj eller?
Jag har säkert fått sånt flera gånger utan vetskap. Då ville man ibland bort och bli tvärsänkt. och vart inte nöjd.

Det luktar precis som vanligt gräs, smaken är inte lika intensiv som vanligt gräs men den smakar gott, inte som annan "hampa" jag testat, dom har bara smakat löv.

Ja det är väl medicinsk, tror det är det som är tanken med produkten, jag använder det ej i medicinsk syfte dock, vart bara väldigt nyfiken när jag såg att det fanns här i Sverige. Fina buds är det också.

Inte superkladdigt men helt klart kladdigt, tror dock de andra cannabinoiderna kan tillföra kladd, vet ej säkert dock.

Rökte nyss en till och jag känner mig skön, kanske bara är effekten CBD ger? Har testat CBD-olja men den gav mig inget märkbart "rus".
Citera
2019-09-06, 22:44
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleskalasknark
Det luktar precis som vanligt gräs, smaken är inte lika intensiv som vanligt gräs men den smakar gott, inte som annan "hampa" jag testat, dom har bara smakat löv.

Ja det är väl medicinsk, tror det är det som är tanken med produkten, jag använder det ej i medicinsk syfte dock, vart bara väldigt nyfiken när jag såg att det fanns här i Sverige. Fina buds är det också.

Inte superkladdigt men helt klart kladdigt, tror dock de andra cannabinoiderna kan tillföra kladd, vet ej säkert dock.

Rökte nyss en till och jag känner mig skön, kanske bara är effekten CBD ger? Har testat CBD-olja men den gav mig inget märkbart "rus".
Låter positivt. Bra att man tar fram dessa då för dem som vill ha och blir hjälpta. Samt inte är ute efter narkos.

min kunskap om de olika beståndsdelarna är mycket liten.

kan tänka mig att ställa upp för forskning i ämnet.. Be safe and sound..
Citera
2019-09-07, 07:33
Medlem
Du blev inte stenad men du kände dig kanske likt stenad, avkopplad, etc. Effekterna av CBD är sådana - inte psykoaktiva men äkta.
Citera
2019-09-07, 20:53
Medlem
lilmayos avatar
Svag syresbrist i samband med en svag avkopplande effekt är nog vad som hände, i vilket fall är det omöjligt att bli thc stenad.
Citera
2019-09-07, 21:01
Medlem
lilmayos avatar
Placebo
Citera
2019-09-13, 17:37
Medlem
Har nämligen också samma och det är typ lika smooth att röka som vanligt gräs. Man blir inte hög dock men får antistress effekter.

" Lånar " tråden lite om det går bra? Någon som köpt från nordic..dca. och testat rökt deras buds? De innehåller mindre än hälften cbda men är ju 1000x billigare.

Testat blanda i spliffar eller bara rökt vanligt? Är det isf någon skillnad i röken från vanligt gräs?

Är de ok kurerade?

Jag tänkte röka det vanligt med lite tobak bara. ev göra olja.
+ är det någon som vet om cigarettfilter filtrerar cbd på samma sätt som thc?
Citera
2019-09-15, 16:39
Medlem
BettyBamBams avatar
Köpt CBD-gräs på darknet, och visst ger det en lite skön avslappnande känsla. Tråkigt att ingen på clearnet skickar det från Sverige, är ju trots allt inte olagligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in