2019-09-06, 16:33
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jbeach
hovrättsassessor k*rin l*lja har varit verksam domare i Svea hovrätt senast under 2013.

misshandeln som hon konstigt nog friades för skedde 1 augusti 2013 då hon enligt måläsganden bet honom i armen. Hon dömdes för för våld mot tjänsteman och våldsamt motstånd som hon gjort sig skyldig till den 21 april 2015.

Skälet till att hon friades från misshandeln var enligt tingsrättens domskä'l att k*ar*in l*ilja anlitat överläkaren Martina Olsson Fr*sk som utfärdat ett motstridigt uttalande om skadans uppkomst mot betalning.

Så går det när kvinnor nätverkar, och skriver oriktiga intyg.

hovrättsassessor k*rin l*lja har för hovrätten dömt flera män mot deras nekande för våld i nära realtion. Nu tyder mycket på att domaren själv varit en potentiell mördare då hon är anhållen för anstiftan till mord. Hur många oskydliga har hon dömt?

Verkligheten överträffar dikten.

Stämmer detta är hon ju en kvinnlig ”Kapten Klänning”.
Citera
2019-09-06, 16:34
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtsnille33
Denne Anders ni ryktar om är Henriks pappa som har Parkinsons och jag ber er därmed lägga ner ryktet om att Henrik skulle byta sexualitet.
Den enda Anders jag sett omnämnas i tråden är en And*rs Lund*ll, som annars beskrivs som HOL:s "bäste vän".
Är det den Anders du menar?
Citera
2019-09-06, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Kan någon bekräfta en relation eller t o m otrohet mellan BO och advokaten Mar*a N*sell, som det antytts om tidigare i tråden, och som vissa anser göra att BO skulle förtjäna det han utsatts för.

Hon är tydligen i a f ensamstående frånskild i Bromma. Finns på bild här:
https://www.advokatsamfundet.se/globalassets/advokatsamfundet_sv/nyheter/advokater_etik.pdf

Jag försöker ringa in ett tydligare motiv, nu när det verkar hyfsat klart vem som ligger bakom mordförsöket och tycks ha anstiftat, om än inte utfört dådet.

MN ser ju rätt bra ut ( gammal bild i länken?), hon är 56 år i år, kan säkert skapa svartsjuka hos f.d. fru ( rådman)......
Citera
2019-09-06, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Absolut! Ja, det skulle vi behöva få svar på.
Minns Karin från förr...En väldigt duktig och motiverad tjej som hade höga krav på allt. Var en sådan tjej som redan som liten visste att hon skulle bli något stort. Tyvärr var det många som ej gillade hennee, så blev hon kallad för en massa fula könsord av många under gymnasie tiden i Eskilstuna. Hon bara försvann från Eskilstuna efter 1988.
Citera
2019-09-06, 16:35
Medlem
Några skriver att denne K*rin beställt mordet, men finns det någon källa på det? Eller gissar ni bara?
När skiljde de sig? Enligt Ratsit är de båda skrivna på samma adress fortfarande, tillsammans med en 17-årig dotter (fyfan vad hemskt för henne om det nu är så att hennes mamma verkligen försökt mörda hennes pappa :/)
Senast redigerad av 26april 2019-09-06 kl. 16:39.
Citera
2019-09-06, 16:36
Medlem
Citat:
Av respekt för Henrik ber jag er sluta hitta på teorier som inte stämmer. Jag vill bara få slut på alla hittepå ideér. Det är sant att det är Henrik som blivit skjuten. Han opereras i nuläget fortfarande men läget ska vara under kontroll. En kvinna, Henriks tidigare fru, har blivit gripen för förhör o Henriks vägnar. Det Henrik berättade för polisen innan han fick hjälp av vårdbiträde var att han är helt säker på att K*rin L*lj* ligger bakom dådet samt att han känt sig förföljd och bevakad de senaste dagarna. Detta på grund av deras skakiga relation samt möjligt att denna aktion är en hämnd för Henrik gått vidare och hittat en ny flicka att spendera sina dagar med. Troligtvis har Karin fått nys på detta och anlitat en pundare hon träffat för att utföra ett mord där betalning sker av de miljoner Karin fått ärva av hennes föräldrar. Denne Anders ni ryktar om är Henriks pappa som har Parkinsons och jag ber er därmed lägga ner ryktet om att Henrik skulle byta sexualitet. Jag önskar att ni visar respekt för de 2 barn Henrik har samt för hela familjen och tänker en extra gång vad ni skriver, trots att detta är flashback.
Ett alldeles utmärkt första inlägg. Dock: försök inte ta illa vid dig av skit som skrivs här. Då blir du tokig! 60% har en IQ lika låg som deras ålder, och då kan man inte förvänta sig speciellt mycket. Så blunda för det. Vi är några stycken som hänger här som faktiskt är seriösa, och som inte har intresse att kasta skit bara för att.

Detta är uppenbarligen ett internt "problem". Hustru anlitar torped för att mannen gått vidare. Hon är skitsur. Jag hoppas verkligen han klarar detta. Gör han det har han tur.
Citera
2019-09-06, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jbeach
hovrättsassessor k*rin l*lja har varit verksam domare i Svea hovrätt senast under 2013.

misshandeln som hon konstigt nog friades för skedde 1 augusti 2013 då hon enligt måläsganden bet honom i armen. Hon dömdes för för våld mot tjänsteman och våldsamt motstånd som hon gjort sig skyldig till den 21 april 2015.

Skälet till att hon friades från misshandeln var enligt tingsrättens domskä'l att k*ar*in l*ilja anlitat överläkaren Martina Olsson Fr*sk som utfärdat ett motstridigt uttalande om skadans uppkomst mot betalning.

Så går det när kvinnor nätverkar, och skriver oriktiga intyg.

hovrättsassessor k*rin l*lja har för hovrätten dömt flera män mot deras nekande för våld i nära realtion. Nu tyder mycket på att domaren själv varit en potentiell mördare då hon är anhållen för anstiftan till mord. Hur många oskydliga har hon dömt?

Verkligheten överträffar dikten.

Korrekt info! Det är en rättsskandal av större slag som är under uppsegling - men självfallet kommer det inte ges den uppmärksamhet det förtjänar. L*lja har uppenbarligen skyddats av interna intressen inom Tingsrättens och Hovrättens korridorer under väldigt många år, och det skulle vara ohållbart för rättsväsendets anseende om det framkom hur hon har fått härja runt utan konsekvenser.

Dock är sannolikheten att hon bevisas skyldig till anstiftan, eller försök till anstiftan, ganska liten, om inte Polisen lyckas säkra teknisk bevisning i form av kommunikation med misstänkt gärningsperson. Något erkännande från endera inblandad part lär vi inte få höra. Det är heller ingen direkt tröst för exempelvis barnen att det absolut inte är ett unikt fall i Sverige. Tvärtom.
Citera
2019-09-06, 16:37
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
MN ser ju rätt bra ut ( gammal bild i länken?), hon är 56 år i år, kan säkert skapa svartsjuka hos f.d. fru ( rådman)......
Ja, den bilden är visst 15 år gammal. På den tiden var hon alltså kring de 40 och rätt ärtig – för att vara advokat.

Det här är nog en mer aktuell och rättvisande bild: https://www.dagensjuridik.se/nyheter/vem-bar-ansvaret-styrelsen-eller-revisorn-hd-klargor-kraven-pa-styrelseledamoter/
Citera
2019-09-06, 16:38
Medlem
Jobbalertens avatar
Citat:
Av respekt för Henrik ber jag er sluta hitta på teorier som inte stämmer. Jag vill bara få slut på alla hittepå ideér. Det är sant att det är Henrik som blivit skjuten. Han opereras i nuläget fortfarande men läget ska vara under kontroll. En kvinna, Henriks tidigare fru, har blivit gripen för förhör o Henriks vägnar. Det Henrik berättade för polisen innan han fick hjälp av vårdbiträde var att han är helt säker på att K*rin L*lj* ligger bakom dådet samt att han känt sig förföljd och bevakad de senaste dagarna. Detta på grund av deras skakiga relation samt möjligt att denna aktion är en hämnd för Henrik gått vidare och hittat en ny flicka att spendera sina dagar med. Troligtvis har Karin fått nys på detta och anlitat en pundare hon träffat för att utföra ett mord där betalning sker av de miljoner Karin fått ärva av hennes föräldrar. Denne Anders ni ryktar om är Henriks pappa som har Parkinsons och jag ber er därmed lägga ner ryktet om att Henrik skulle byta sexualitet. Jag önskar att ni visar respekt för de 2 barn Henrik har samt för hela familjen och tänker en extra gång vad ni skriver, trots att detta är flashback.

Tack för ett bra inlägg!
Citera
2019-09-06, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drgreen68
Stämmer det att Karin är uppvuxen i Eskilstuna? Isf gammal klasskompis
Ja, från Eskilstuna.
Citera
2019-09-06, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hej, och välkommen till forumet. Tack för informationen. Nu får vi hoppas att han klarar sig (och utan alltför stora bestående men).

Vet du om hon jobbat eller varit sjukskriven senaste åren? Jag menar, det plus att han skaffat en ny kan ju ösa på alkoholkonsumtion som bränsle till svartsjuka och allmän psykisk ohälsa...

Hej och tack för välkomnandet. Inte har hon jobbat mycket lagligt senaste åren. Hon har sjunkit så långt i alkoholmissbruket att hon inte kan ta sig upp. Hon är inte frisk någonstans och en sådan människa ska inte få röra sig fritt. Hoppas verkligen läget håller sig stabilt för Henrik och polisen hittar tillräckliga bevis mot K*rin så man kan spärra in henne på livstid.
Citera
2019-09-06, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aniara20
Minns Karin från förr...En väldigt duktig och motiverad tjej som hade höga krav på allt. Var en sådan tjej som redan som liten visste att hon skulle bli något stort. Tyvärr var det många som ej gillade hennee, så blev hon kallad för en massa fula könsord av många under gymnasie tiden i Eskilstuna. Hon bara försvann från Eskilstuna efter 1988.
Kanske kvinnlig avundsjuka? Hon såg ju väldigt bra ut...om än inte riktigt min stil. Hon gjorde ju inte så mkt väsen av sig i skolan men vände nog en eller annan killes huvud i korridoren. Hörde på omvägar lite senare att hon flyttat till Sthlm och blivit domare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in