2019-09-06, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Advokat är bara ett yrke som en kebabtekniker.
Förutom att vi pratar universitetsstudier resp kebabvagnstudier. Den förra ligger på 8-10 år i studier/praktiktjänstgöring och den senare 2 veckors bredvidlärande.
Citera
2019-09-06, 16:26
Medlem
hovrättsassessor k*rin l*lja har varit verksam domare i Svea hovrätt senast under 2013.

misshandeln som hon konstigt nog friades för skedde 1 augusti 2013 då hon enligt måläsganden bet honom i armen. Hon dömdes för för våld mot tjänsteman och våldsamt motstånd som hon gjort sig skyldig till den 21 april 2015.

Skälet till att hon friades från misshandeln var enligt tingsrättens domskä'l att k*ar*in l*ilja anlitat överläkaren Martina Olsson Fr*sk som utfärdat ett motstridigt uttalande om skadans uppkomst mot betalning.

Så går det när kvinnor nätverkar, och skriver oriktiga intyg.

hovrättsassessor k*rin l*lja har för hovrätten dömt flera män mot deras nekande för våld i nära realtion. Nu tyder mycket på att domaren själv varit en potentiell mördare då hon är anhållen för anstiftan till mord. Hur många oskydliga har hon dömt?

Verkligheten överträffar dikten.
Citera
2019-09-06, 16:26
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drgreen68
Stämmer det att Karin är uppvuxen i Eskilstuna? Isf gammal klasskompis

Upp med skolfoto tack.
Citera
2019-09-06, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtsnille33
Av respekt för Henrik ber jag er sluta hitta på teorier som inte stämmer. Jag vill bara få slut på alla hittepå ideér. Det är sant att det är Henrik som blivit skjuten. Han opereras i nuläget fortfarande men läget ska vara under kontroll. En kvinna, Henriks tidigare fru, har blivit gripen för förhör o Henriks vägnar. Det Henrik berättade för polisen innan han fick hjälp av vårdbiträde var att han är helt säker på att K*rin L*lj* ligger bakom dådet samt att han känt sig förföljd och bevakad de senaste dagarna. Detta på grund av deras skakiga relation samt möjligt att denna aktion är en hämnd för Henrik gått vidare och hittat en ny flicka att spendera sina dagar med. Troligtvis har Karin fått nys på detta och anlitat en pundare hon träffat för att utföra ett mord där betalning sker av de miljoner Karin fått ärva av hennes föräldrar. Denne Anders ni ryktar om är Henriks pappa som har Parkinsons och jag ber er därmed lägga ner ryktet om att Henrik skulle byta sexualitet. Jag önskar att ni visar respekt för de 2 barn Henrik har samt för hela familjen och tänker en extra gång vad ni skriver, trots att detta är flashback.
Tack för klargörandet. Vi får hoppas att han klarar sig från allvarliga men, lite tur i oturen..

Vet du om KL har några sociala medier? Skulle vara "bra" att få ett ansikte på henne.
Citera
2019-09-06, 16:27
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Man sa inget på Ekot (radio) om hans tillstånd.
Var det inte nyss stabilt?
Citera
2019-09-06, 16:28
Medlem
Citat:
Av respekt för Henrik ber jag er sluta hitta på teorier som inte stämmer. Jag vill bara få slut på alla hittepå ideér. Det är sant att det är Henrik som blivit skjuten. Han opereras i nuläget fortfarande men läget ska vara under kontroll. En kvinna, Henriks tidigare fru, har blivit gripen för förhör o Henriks vägnar. Det Henrik berättade för polisen innan han fick hjälp av vårdbiträde var att han är helt säker på att K*rin L*lj* ligger bakom dådet samt att han känt sig förföljd och bevakad de senaste dagarna. Detta på grund av deras skakiga relation samt möjligt att denna aktion är en hämnd för Henrik gått vidare och hittat en ny flicka att spendera sina dagar med. Troligtvis har Karin fått nys på detta och anlitat en pundare hon träffat för att utföra ett mord där betalning sker av de miljoner Karin fått ärva av hennes föräldrar. Denne Anders ni ryktar om är Henriks pappa som har Parkinsons och jag ber er därmed lägga ner ryktet om att Henrik skulle byta sexualitet. Jag önskar att ni visar respekt för de 2 barn Henrik har samt för hela familjen och tänker en extra gång vad ni skriver, trots att detta är flashback.

Tack för att du kommer med riktig information. Jag hoppas att Henrik återhämtar sig. Mina tankar går till hans barn, usch!
Citera
2019-09-06, 16:30
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Tack för en informativ förstapost. Det verkar ju stämma bra med min tidiga teori om att det var någon slags pundare som höll i vapnet.

Har du någon info om huruvida Henriks tidigare fru också använder narkotika?
Citera
2019-09-06, 16:31
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:

Spekulationer är lika med brist på information. Det är förståeligt att man som anhörig eller vän eller bara vän av ordning tycker att vissa saker är privata och inte bör komma ut, men man kan inte få både hemlighållande och frånvaro av spekulationer samtidigt, det är omöjligt vid händelser av den här digniteten.

Det är alltså bra att du informerar om Henriks pappa Anders. Man kan tycka att han liksom parets barn skall få vara ifred, men som det här visar är åtminstone viss basal information nödvändig för att förstå sammanhangen.
Citera
2019-09-06, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jbeach
hovrättsassessor k*rin l*lja har varit verksam domare i Svea hovrätt senast under 2013.

misshandeln som hon konstigt nog friades för skedde 1 augusti 2013 då hon enligt måläsganden bet honom i armen. Hon dömdes för för våld mot tjänsteman och våldsamt motstånd som hon gjort sig skyldig till den 21 april 2015.

Skälet till att hon friades från misshandeln var enligt tingsrättens domskä'l att k*ar*in l*ilja anlitat överläkaren Martina Olsson Fr*sk som utfärdat ett motstridigt uttalande om skadans uppkomst mot betalning.

Så går det när kvinnor nätverkar, och skriver oriktiga intyg.

hovrättsassessor k*rin l*lja har för hovrätten dömt flera män mot deras nekande för våld i nära realtion. Nu tyder mycket på att domaren själv varit en potentiell mördare då hon är anhållen för anstiftan till mord. Hur många oskydliga har hon dömt?

Verkligheten överträffar dikten.
Det understrukna: Mycket intressant. Kan det vara så att hon själv varit föremål för våld i nära relation - under äktenskapet, och därför vurmat för detta som nån sorts spetskompetens i sin gärning? Jag menar, har man erfarenhet av vissa relationsärenden själv som kvinna, så blir man kanske lite manisk och manshatare? Och i sitt yrke har hon då chans att ge igen på männen om än inte på sin egen man? Oetiskt - men inte omöjligt.
Citera
2019-09-06, 16:32
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det understrukna: Mycket intressant. Kan det vara så att hon själv varit föremål för våld i nära relation - under äktenskapet, och därför vurmat för detta som nån sorts spetskompetens i sin gärning? Jag menar, har man erfarenhet av vissa relationsärenden själv som kvinna, så blir man kanske lite manisk och manshatare? Och i sitt yrke har hon då chans att ge igen på männen om än inte på sin egen man? Oetiskt - men inte omöjligt.
Kanske kan ett antal resningsansökningar inkomma nu?
Citera
2019-09-06, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Kanske kan ett antal resningsansökningar inkomma nu?
Hahaha! Intressant. Mycket intressant. Kan ju bli jäv om drar lite i tampen där.
Citera
2019-09-06, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Upp med skolfoto tack.
. Vetifan om jag har ngt...det var bara 3an på gymnasiet. Kan säga att hon såg väldigt bra ut...men kanske lite plastig/översminkad. Väldigt pluggig. Ingen som helst kontakt med egentligen ngn från den klassen efter skolan, trots att vi bara var 8 stycken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in