Citat:
Ursprungligen postat av
Blixtsnille33
Av respekt för Henrik ber jag er sluta hitta på teorier som inte stämmer. Jag vill bara få slut på alla hittepå ideér. Det är sant att det är Henrik som blivit skjuten. Han opereras i nuläget fortfarande men läget ska vara under kontroll. En kvinna, Henriks tidigare fru, har blivit gripen för förhör o Henriks vägnar. Det Henrik berättade för polisen innan han fick hjälp av vårdbiträde var att han är helt säker på att K*rin L*lj* ligger bakom dådet samt att han känt sig förföljd och bevakad de senaste dagarna. Detta på grund av deras skakiga relation samt möjligt att denna aktion är en hämnd för Henrik gått vidare och hittat en ny flicka att spendera sina dagar med. Troligtvis har Karin fått nys på detta och anlitat en pundare hon träffat för att utföra ett mord där betalning sker av de miljoner Karin fått ärva av hennes föräldrar. Denne Anders ni ryktar om är Henriks pappa som har Parkinsons och jag ber er därmed lägga ner ryktet om att Henrik skulle byta sexualitet. Jag önskar att ni visar respekt för de 2 barn Henrik har samt för hela familjen och tänker en extra gång vad ni skriver, trots att detta är flashback.
Spekulationer är lika med brist på information. Det är förståeligt att man som anhörig eller vän eller bara vän av ordning tycker att vissa saker är privata och inte bör komma ut, men man kan inte få både hemlighållande och frånvaro av spekulationer samtidigt, det är omöjligt vid händelser av den här digniteten.
Det är alltså bra att du informerar om Henriks pappa Anders. Man kan tycka att han liksom parets barn skall få vara ifred, men som det här visar är åtminstone viss basal information nödvändig för att förstå sammanhangen.