2019-09-06, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Då tar vi om det. Är det okej att FÖRSÖKA döda honom då?

Inte enligt mig, men tydligen enligt den som gjorde försöket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erikon
Bara en slump att det var ASAP Rockys advokat?

Nope. Afghanen har gått banans på alla som försvarat Rocky.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Har väldigt svårt att tro att man säger att läget är stabilt då någon är hjärndöd.

Det gjorde man för Anna Lindh hela natten ända tills man fått tag på de anhöriga och informerat dem. Hon var hjärndöd från midnatt och maken och barnen skulle ta sig till sjukhuset och få information innan media meddelades om dödsfallet.
Citera
2019-09-06, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag säger bara, rätt åt honom. Han har betett sig förjävligt åt mot exfrun.

Har haft Henrik som advokat. En mycket bra advokat och en mycket bra man. Du bör täppa igen käften. Han har inte haft d lätt med kärringen.
Citera
2019-09-06, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Det gjorde man för Anna Lindh hela natten ända tills man fått tag på de anhöriga och informerat dem. Hon var hjärndöd från midnatt och maken och barnen skulle ta sig till sjukhuset och få information innan media meddelades om dödsfallet.

Hon var väll inte hjärndöd.
Citera
2019-09-06, 16:12
Medlem
ehurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Undrar varför ? Vad ska till för att man gör så ? Har han misshandlat henne ? Gjort så han fått hela vårdnaden ? Varit elak mot barnen ?
Alternativet störd kärring kommer in i pallet eller?
Citera
2019-09-06, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nodangerontheroof
Har haft Henrik som advokat. En mycket bra advokat och en mycket bra man. Du bör täppa igen käften. Han har inte haft d lätt med kärringen.

Myntet har alltid två sidor, tror inte han bikta sig för dig bara för han var din advokat.
Citera
2019-09-06, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Klart att personen anhålls först för en räcka med förhör under max 72 timmar efter beslut om anhållan. De har således 4 dygn på sig efter att åklagare beslutat anhålla kvinnan.

Har bevis framkommit som stärker misstankar så blir det utrednings häktning om brottet ger minst ett års fängelse.

Häktningstid är normalt 2 veckor efter anhållningstid är slut. Häktning kan förlängas om misstankar stärkts.

Se hur det gick för 19 åringen och Karolin Hakim han släpptes.

Misstänker att kvinnan häktas för anstiftan till mord

De tre gånger jag har varit häktad har det hetat att åtal ska vara väckt inom tjugo dagar och brukar i praktiken vara typ 23-24 dagar. Kanske ändrat sen nittiotalet dock..
Citera
2019-09-06, 16:16
Medlem
Grisbrottarens avatar
Kan någon bekräfta en relation eller t o m otrohet mellan BO och advokaten Mar*a N*sell, som det antytts om tidigare i tråden, och som vissa anser göra att BO skulle förtjäna det han utsatts för.

Hon är tydligen i a f ensamstående frånskild i Bromma. Finns på bild här:
https://www.advokatsamfundet.se/globalassets/advokatsamfundet_sv/nyheter/advokater_etik.pdf

Jag försöker ringa in ett tydligare motiv, nu när det verkar hyfsat klart vem som ligger bakom mordförsöket och tycks ha anstiftat, om än inte utfört dådet.
Citera
2019-09-06, 16:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Allvarligt men stabilt sades om Anna Lindh med hon slutade på kyrkogården.

TV4 säger att läget allvarligt men stabilt inte betyder mer än att han är vid liv och inget mer

Om man ligger i koma o inte direkt blir sämre är läget stabilt
Citera
2019-09-06, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kentafredriksson
De tre gånger jag har varit häktad har det hetat att åtal ska vara väckt inom tjugo dagar och brukar i praktiken vara typ 23-24 dagar. Kanske ändrat sen nittiotalet dock..

Långt ifrån, när det gäller mord brukar det ta ett år från händelse till åtal.
Citera
2019-09-06, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berranxxl
Myntet har alltid två sidor, tror inte han bikta sig för dig bara för han var din advokat.

Nej det fattar väl jag också. Men har svårt att se honom som en hustruplågare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in