Citat:
Ursprungligen postat av
Erzebet
En objektiv bedömning där ditt objekt det sk fyllot får en rättvis bedömning.
Det spelar ingen roll vad du fetar eller hänvisar till då jag läst det mesta som finns om parterna i fallet.
Din allergi mot alkohol speglar din subjektiva bedömning där alla fyllon dras över en kam vilket är både ointressant och tröttsamt. Att diskutera sakligt ur ett bredare perspektiv är mer intressant enligt mig.
Det betyder att dina textsjok om fyllo inte ska belamra den här tråden. Vi kan det nu LOB och fylla, fyllo, dyngrak och H fina gester och hur bra han är när det gäller LVU osv. Enligt mig finns det betydligt mer hos H som är utstuderat och våldsamt med en tendens till mediakåthet och offerkofta XL.
Om man påstår sig vara ute efter en objektiv och rättvis bedömning rimmar det ganska illa med att utelämna vitala delar av den dom man hänvisar till och förfalska s.k. "citat" från densamma.
Då är man varken objektiv eller rättvis, snarare en patetisk figur som försöker dölja sin egentliga agenda bakom en fasad av godhet.
- Att Karin Lilja har haft grava alkoholproblem i mer än 10 års tid är obestridligt.
- En liten hjärnblödning har konstaterats av läkare, dock finns dokumenterat i utredningar och domar att kvinnan (som gått från "toppjurist" till hemlös rättshaverist till följd av sitt missbruk) överdriver besvären, ljuger om när skadan uppkom och bara lider av den när det passar hennes agenda.
- Karin har enligt offentliga handlingar varit våldsam mot både BO och de gemensamma barnen ett flertal gånger.
- Karin har flera gånger gjort anmälningar mot BO som kunnat konstateras vara rena fantasier.
- Vårdnadstvisten liksom bodelningen har varit långdragen och infekterad på grund av att Karin upprepade gånger fördröjt processen genom falska uppgifter och högst tveksamma "förhinder".
- BO har inte vid något enda tillfälle fällts för att på något sätt ha behandlat sina barn eller exfrun illa.
- BO har inte "roffat åt sig" något, han har fått tilldelat av rätten det som rätten bedömt är hans.
- Karin Lilja har av socialtjänsten bedömts vara så olämplig som förälder att BO uppmanats att skydda barnen från henne, med hot om omhändertagande enligt LVU om han inte agerat.
Det finns betydligt mycket mer att ta upp, men detta är ändå en avsevärt mer objektiv och rättvis grund för diskussion än din partsinlaga som var så långt från verkligheten att man kunde börja undra om du skrivit i rätt tråd.
Som avslutning på ett långt inlägg vill jag dock tacka dig för att du varit så öppen och tydlig med att du inte har något vettigt att tillföra. En del av fylltrattens andra cheerleaders har nämligen den besvärliga vanan att hålla sig tillräckligt nära sanningen för att inte omedelbart kunna avfärdas.