2019-09-06, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 232323
Nej. En galen person som försöker mörda sina barns pappa är bortom all vård och därmed samhällets ansvar. En parasit som dessutom livnärt sig på skattebetalarna under sin karriär (både som aktiv i yrket och långa perioder sjukskriven på diffusa grunder). Det tragiska är att slöseriet med allmänna medel nu kommer att fortsätta med denna kvinna... Resurser från polis, rättsväsende, domstolar, kriminalvård etc borde användas effektivare. Jösses.

Du får väl återkomma när du själv fått hjärnblödning. Kanske förstår du bättre då.
Med bättre rehabilitering och vård så hade man kanske kunnat undvika detta tragiska händelse.
Kanske inte. Det är svårt att säga.
Men du kanske tycker att vi likt doktor Mengele bör avliva alla som blir sjuka istället?
Att rättsväsendet nekade till kontaktförbud är väl också ett misslyckande förvisso.
Citera
2019-09-06, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Tyvärr finns det ju någon självhjälpsguru, en kostexpert & en hundutställnings-domare med samma namn, så dom dränker alla sökningar.

Dessutom lär nog KL ha 'städat' en del efter sin dom. Hon ville nog inte synas mer än nödvändigt efter den incidenten?🤔
Citera
2019-09-06, 13:14
Medlem
moohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Kan så vara men i min värld är .22 finkalibrigt och 5.56 och uppåt grovkalibrigt. Hade han fått en 9 mm i huvudet, bröstet och magen så hade han sannolikt redan varit död

Det innebär dock inte att finkalibrigt är ofarligt. Majoriteten av 22r är omantlade, vilket innebär att du får blysplitter i kroppen vart du än träffar - rakbladsvassa fragment. Det har gjorts många undersökningar gällande detta och rent generellt kan man säga att kaliber 22 long rifle har potential att döda på ett längre avstånd än du med säkerhet kan träffa något.

22 lr är dessutom i princip helt fritt från rekyl, vilket innebär att även en ovan skytt kan få iväg flera skott utan att rekylen stör för mycket. Jag sätter 25 hål i center mass på 5 sekunder på 80 meter med min 10/22:a utan problem.

Och bara för att du skjuter grövre kaliber så måste det inte innebära att den skjutne dör. Se följande video på YouTube https://www.youtube.com/watch?v=mCpPUU9gHhI Typ 25 skott avlossas på mindre än 10 meters avstånd varav majoriteten träffar skurken, som inte bara överlever, utan till och med är vid medvetande när han förs till sjukhus.
Citera
2019-09-06, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 232323
Enligt vem? Kvinnas egna utsagor genom åren har väldigt låg sanningshalt.
Ja, enligt vem. Bra fråga. Får rota lite.
Citera
2019-09-06, 13:16
Medlem
Jag brukar vara bra på att luska fram det mesta men, går helt bet på att hitta bilder på
Kar*n Cecil*a L*lja, aka ex-frun.
Hon verkar ha lyckats radera det mesta som fanns på nätet, vilket man kan dra vissa slutsatser av.
Men men luskar vidare..

Edit
Tänker på deras barn, oerhört tragiskt och sorgligt.
Citera
2019-09-06, 13:16
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Karin fick hjärnblödning för ett antal år sedan, och inte arbetat sedan dess. Efteråt började missbruksproblem och allmänt haveri.
Hon var tidigare en annars ytterst begåvad domare vid hovrätten.

Tolkar jag dig rätt om jag uppfattar det som att äktenskapet och KL:s liv var mer eller mindre problemfritt innan hjärnblödningen? Både intressant och tragiskt om en stroke gett upphov till den tidigare domen, kontaktförbud och den aktuella händelsen.
Citera
2019-09-06, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otroligtmesig
Tingsrätten har nämnt hennes skada i deras bedömning så det är nog sant.

Du skriver ju själv "nog". Sluta återupprepa kvinnans egna påståenden om hennes livsöden som någon form av verifierad sanning. Och i slutändan har alla (även galna 50-åriga kvinnor) ett ansvar att uppsöka adekvat vård för medicinska och psykiatriska åkommor.
Citera
2019-09-06, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Visst kan en salongsgevär vara dödligt (nu vet jag inte kalibern på de skottlossningar du nämner) men om du vill vara säker på resultat så bör du använda grövre vapen än så
Jag jobbar som sjuksköterska. För över 10 år sedan, jobbade jag på neurokirurgen på karolinska sjukhuset. Då hade vi bland annat en som blivit vådaskjuten i bakhuvudet i lumpen, där kulan gått ut genom ena ögat. Från en ak 5a. Han överlevde. Vi hade även ett självmordsförsök. Där en person sköt sig själv i tinningen, kulan gick ut i andra tinningen. Båda synnerverna gick av, så han var blind. Men han överlevde. Så även i huvudet, betyder inte dödande.
Citera
2019-09-06, 13:20
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Går denna länk till något som har med trådens ämne att göra?

Absolut det är en referens till HOL fd fru som varit tilltalad dömd i våldsmål där HOL är inblandad
Citera
2019-09-06, 13:21
Medlem
Bakom de fina fasaderna och de polerande ytorna hittar man misären.

HOL:s fru är väl också jurist...
Citera
2019-09-06, 13:21
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Vittnen har sett en man fly. Han hade en grå blodig tröja uppdragen över huvudet. Om jag förstått det rätt flydde han i en svart SUV.

Det stod att han var blond och ca 180
Citera
2019-09-06, 13:23
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Beror på. Kanske. Det är BOs ex-fru.

Hur vet du detta? Källa?

Läs domen källa länk till domen finns.

Se ratsit vad gäller HOL och ex fru skrivna på samma adress framgår att de är ogifta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in