2019-09-11, 20:07
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caveman
Jaså! namn på torpeden och vad var de andra uppgifterna? NÄÄ du är ett TROLL!

Jag vart felinformerad, helt rätt. Men ändå inte.
Det finns substans i vad jag då skrev, då hon verkar angett någon som hon tror är torpeden - vilket i en vidare spridning nog naturligt kan ge att hon namngett torpeden.

Andra uppgifter är inget jag hade förmedlat till dig ens om jag visste.

Vidare ska du nog passa dig. Detta är inget chatforum.
Citera
2019-09-11, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Varför flyttade HON ut överhuvud tagit???

Bodelning och att HOL tilldömdes vårdnaden av barnen. De måste dela på sig, hon ville naturligtvis vara kvar i lägenheten som de köpt ( fått?) av hennes föräldrar, döda 2012. Dom var skilda sedan långt tidigare....
Citera
2019-09-11, 20:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
(Jag tycker det är helt uppenbart att hon är skyldig. Hon blir gripen och satt i häktescell och delgiven misstanke om anstiftan till försökt till mord.) Sen vägrar hon berätta för polisen var hon bor. Är det någon normal som skulle vägra svara på det om man är oskyldig?( Om man själv blir stoppad av polisen för att t ex kört för fort och de frågar var man bor eller vilken adress man har så svarar man ju det rakt upp och ner utan omsvep.)

De som vill att polisen skall göra husrannsakan hos en i sin frånvaro berättar gladeligen.

Har man kört för fort blir det ingen husrannsakan - o det kan man kolla mot folkbokföringen eftersom
man normalt är skriven där man bor.
Citera
2019-09-11, 20:14
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Korrekt. Man bör hålla isär frågan om vem det är mest synd om och vem som är skyldig.
Man kan alltid diskutera ifall den ene eller båda är elaka men som det ser ut för tillfället är skuldfrågan helt öppen tills man hittar Gm, vapnet eller bilen.
KL har ju hittills varit mest misstänkt men jag såg att GW som var så säker i fredags/lördags är lite mer tveksam nu och avfärdar inte annat motiv.
Jag har som min egen åsikt att så länge man inte är dömd så är man oskyldig så jag håller mig neutral än så länge.
Citera
2019-09-11, 20:18
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Vilket är ditt ärende? Varför vill du upprepat tala om Karins anställning när hon inte ens har jobbat där på åratal? Hon har inte gömt sig bakom några åkommor, vaga eller ej. Hon må kanske ha försökt men hon dömdes skyldig till våld mot tjänsteman. Så varför vill du göra dessa bisaker till huvudsak i tråden som handlar om ett mordförsök? Varför lyckas du inte behärska dig - eller låtsas du? - när någon berättar något om hennes bakgrund, i vilken berättelse ett fördömande inte ingår?

Räkna med en till stor del vuxen läsekrets, för vilken din indignation med tillhörande utspel betyder intet.

Det är bara att kolla 232323:s inläggshistorik så ser du hans agenda... Någon känner sig förfördelad när det gäller vårdnadstvister.
Citera
2019-09-11, 20:20
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
De som vill att polisen skall göra husrannsakan hos en i sin frånvaro berättar gladeligen.

Har man kört för fort blir det ingen husrannsakan - o det kan man kolla mot folkbokföringen eftersom
man normalt är skriven där man bor.

Jag har väldigt svårt att förstå de här som rycker ut och ska tycka tvärtemot. Hon sitter där för anstiftan till mord och vill inte säga var hon bor. För att hon inte vill ha en husrannsakan. Det skriker ju skyldig
Citera
2019-09-11, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Budbäraren av uppgiften att skattebetalarna bekostat hennes universitetsutbildning och hennes tidigare anställning i staten? Gratulerar till upptäckterna!

En som agerar budbärare och meddelar information är förstås nödvändigtvis inte den som har tagit fram informationen... Det finns en hel i denna tråd för de intresserade att ta till sig, som målar en ganska tydlig bild av den personlighet, eller brist på stadigvarande personlighet, som präglat KL genom stora delar av hennes liv.

Hur var det nu med hennes anställningsförhållanden menar du? Så sent som 2016 uppges hon vara sjukskriven från en arbetsplats? Och hennes inkomst motiverar en dagsbot på 370 kr. Två år senare har dagsboten minskat med i paritet en inkomst som skulle vara 85% lägre...

Alla hennes långa processer och fejder i diverse rättsliga instanser, som hon dessutom ständigt driver i ytterligare tvister angående praxis, belastar våra gemensamma skattemedel. Hon lyckas ju till och med få vissa rättegångskostnader att stanna på staten... Jag tycker att det är en jävla skandal.

Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Varför har hon aldrig anmält detta. De bråkar ju om allt annat.

KL har anmält HOL vid flera tillfällen för diverse otrevligheter. Förundersökningar nedlagda, utan åtal, och på grund av avsaknad av bevis och trovärdiga utsagor.
Citera
2019-09-11, 20:23
Medlem
Citat:
Att hon utretts 2015 för att ha försökt anlita någon att mörda sin make. Är det också brus? Utfärdat kontaktförbud också brus?

Det är bevis för att det fanns en konflikt. Det saknas dock, vad jag minns, bevis för att hon försökt anlita någon att mörda maken. Det är väl bara ostyrkta påståenden i tråden?

Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Indicier finns. Det är dessa som det tjafsas om i tråden.

Tre korta är: tidigare misstanke om att leja torped, långvarig tvist och Antisocialt beteende som inkluderar dom på våldsamt motstånd där han var primär bulls-eye i just det målet.

Ger dig en fjärde: polisens främsta misstänkte.

Sedan är Henrik fortfarande skjuten, (fast det tjafsas om det också, huruvida det ens har hänt, typ), och någon har skjutit honom (om inte han jävlas med kvinnan till den grad att han sätter en pistol mot egen skalle) men frågan är vem det är. Och just nu saknas det bevis mot exet. Inte indicier.

Fallet är snarare en myrstack av just indicier.

Allt det är bevis på att det fanns en konflikt mellan makarna och på det jag sa om hennes ”obalans”. Jag ser detta närmast som spaningsuppslag i nuläget. Polisen försökte chocka henne att erkänna men misslyckades. Kommer ytterligare fakta/indicier fram om själva brottet, dvs skjutningen, där hon på något sätt kan knytas till denna, då blir konflikten och hennes tidigare beteende indicier. En domstol vill ha sådant som handlar om själva gärningen. Här finns ingen koppling till henne just nu.
Citera
2019-09-11, 20:24
Avstängd
Citat:
Jag har väldigt svårt att förstå de här som rycker ut och ska tycka tvärtemot. Hon sitter där för anstiftan till mord och vill inte säga var hon bor. För att hon inte vill ha en husrannsakan. Det skriker ju skyldig

Ovanstående var en dumdryg comment eftersom dumdryg tycker det är BRA med husrannsakan i frånvaro. Det har försvunnit saker - Kjell Hultma* snodde en ring i bredäng o fick sparken som polis.
bordellmamman Doris Hopp förlorade en dyr briljantring
Citera
2019-09-11, 20:29
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Har du eller någon annan möjlighet att lägga upp bilden med armen? Vill bilda mig en egen uppfattning, men artikeln är låst.

Nej tyvärr, det slog mig aldrig att spara bilden, jag tänkte inte på att AB numera låser artiklar efter ett tag.

Förutom operationsärret så såg hennes hand reumatisk och kloliknande ut och den nagel som syntes bäst såg sjuk och tjock ut (någon sade att det kan vara billiga lösnaglar). Hennes hudton såg också konstig ut men det var kanske ljuset.

Ja, sedan hade hon ett sådant där armband man får på sjukhuset runt armen så det bidrog ju förstås till det allmänt osunda intrycket.
Citera
2019-09-11, 20:30
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Ovanstående var en dumdryg comment eftersom dumdryg tycker det är BRA med husrannsakan i frånvaro. Det har försvunnit saker - Kjell Hultma* snodde en ring i bredäng o fick sparken som polis.
bordellmamman Doris Hopp förlorade en dyr briljantring

Vill du framstå som skyldig så säger du inte var du bor. Vill du framstå som oskyldig så är du samarbetsvillig. Att det ens blir en diskussion. Varför gör du och andra sådana helt meningslösa påhopp.
Citera
2019-09-11, 20:37
Medlem
En stark indiciekedja kan många gånger fälla någon för mord (ibland lättare, förutom i Blattelitos fall, skandal!!)

Här finns ju indicier redan men självklart inget som kan få henne fälld - om det inte finns annat vi inte vet om.

Kan det vara så att hon släpptes för att polisen tänker att hon förr eller senare leder dem till skytten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in