2019-09-09, 14:06
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag tror Henrik anlitade någon att skjuta honom lite lätt för att få exet inlåst och få hennes vänner att vända henne ryggen och förstöra hennes nya förhållande. Tre skott, magen, bröstet och huvudet och han kan återställas och jobba efter 10 dagar. Vi får se hur det hela slutar. Jag är glad att jag trots alla haters mot Karin i tråden som framställde henne som galen och sjuk ändå trodde på Karin. Hon var glad och trevlig och pratade om båtar och verkade titta på framtiden på ett positivt sätt. Så min känsla att hon var oskyldig stämde.

Lycka till alla Karin haters och Henrikfan 🥳
Hon är inte oskyldig för att hon släppts.
Citera
2019-09-09, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JudgeRed
Min spontana tanke när allt det här hände är att det här mycket väl skulle kunna den där helgalan A*e*a W*lf som anlitat någon för att nita HOL.

Intressant. Men utveckla. Hur bindgalen hon än är, vad skulle hon ha för skäl att gå in i detta ?
Citera
2019-09-09, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MILFMAN
KL häktades inte. Iof inte så konstigt då det inte finns ngn bevisning som pekar på henne. Hon ör dock sannolikt inte avförd från utredningen.

Nä, sannolikt inte, eller troligen inte. Åklagaren (och polisutredningen) fick efter tre dagars jobb nej på sitt yrkande om häktning. Det förändrar ingenting. Utredningen fortskrider. Åklagaren går inte till häktningsförhandling, får nej av tingsrätt och sedan släpper hela tråden kring dem misstänkte. Får se vad han säger senare idag.
Citera
2019-09-09, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Kom grannen före eller efter han flytt? Varför sköt han inte grannen om det var så han lämnar två vittnen. Jag läste att han själv tog sig ut på gatan för att ropa på hjälp. Hur i hela friden lyckas han hamna i fysisk kontakt med offret lämna dna vill man inte. Något här skaver. Jag tror inte att det är hon.
Som jag kan läsa mig till så stack han innan grannen kom. Men det var visst ett himla oväsen som grannen hörde, så det var nog ganska klart för skytten att inte stanna speciellt länge. Det bor ju folk i huset som hör. Tror inte dom stötte ihop. Hur lång tid mellan skytt och granne tror jag inte stått.

Men lite märkligt att han inte slutförde jobbet. Greps av panik kanske?
Citera
2019-09-09, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissliss
Intressant. Men utveckla. Hur bindgalen hon än är, vad skulle hon ha för skäl att gå in i detta ?

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.magasinetparagraf.se %2Fwp-content%2Fuploads%2F2019%2F07%2FNacka-TR-B-7 995-18-Dom-2019-07-03-1-2.pdf

(FB) Tidningarna & Alexa Wolf.

Du kan själv beställa domen och även ta ut FUP i detta mål om du är intresserad av skräckläsning. Hon har tillsammans med en rad kända kvinnor systematiskt utmålat U*f M*lmr*s som våldtäktsman.
Senast redigerad av JudgeRed 2019-09-09 kl. 14:14.
Citera
2019-09-09, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Nä, sannolikt inte, eller troligen inte. Åklagaren (och polisutredningen) fick efter tre dagars jobb nej på sitt yrkande om häktning. Det förändrar ingenting. Utredningen fortskrider. Åklagaren går inte till häktningsförhandling, får nej av tingsrätt och sedan släpper hela tråden kring dem misstänkte. Får se vad han säger senare idag.

Verkar som om polis och åklagare satsat på en snabb lösning genom chocktaktik. Anhöll henne bums på platsen och försökte sedan få henne häktad. Ett försök att få henne ur balans?

De kan ju inte gärna ha fått tag på några hållbara bevis så snabbt.
Citera
2019-09-09, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Att det finns en överrepresentation av personer med hjärnskador bland dömda våldsbrottslingar har man vetat länge. Att det är svårt att bli dömd till rättspsykiatrisk vård beror på att lagen ändrades för ett antal år sedan efter flera uppmärksammade fall där mördare dömdes till rättspsykiatrisk vård och sedan friskskrevs och släpptes efter en kort tid.
Okej, tack. Tycker det är intressant. Läkarna har inte varit till stor hjälp här.
Citera
2019-09-09, 14:19
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Som jag kan läsa mig till så stack han innan grannen kom. Men det var visst ett himla oväsen som grannen hörde, så det var nog ganska klart för skytten att inte stanna speciellt länge. Det bor ju folk i huset som hör. Tror inte dom stötte ihop. Hur lång tid mellan skytt och granne tror jag inte stått.

Men lite märkligt att han inte slutförde jobbet. Greps av panik kanske?
Fast det tar inte lång tid att peppra iväg 3 skott. Hon släpptes läste jag nu. Gw släng dig i väggen.
Citera
2019-09-09, 14:20
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Börjar verkligen likna en repris på Piper-fallet, där fick de inte heller fast någon för anstiftan trots alla deras ansträngningar.

Undrar vad som kommer att hända nu i fallet.

Polisen lär väl fortsätta leta bevis mot henne och efter skytten. Han skall väl ha betalt efter avslutat uppdrag också.
Citera
2019-09-09, 14:24
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Han skall väl ha betalt efter avslutat uppdrag också.
Man kan ju fundera kring när uppdraget anses "avslutat".
Citera
2019-09-09, 14:26
Medlem
DjPuttes avatar
Mycket troligt det är rätt peson som anlitat den söm sköt sedan att få dit hon med mager bevisföring är svårt, Åklagaren borde insett det och bara tagit in hon på förhör sedan släppt henne - klart som sjutton hon nekar då man inte kan bevisa hon är den som beställt detta dåd!

Detta fall har nog JÄVLIGT hög prio och förtur i analyserna av mtrl sedan om man hittar ngt av värde håller jag osagt, Tvivlar att KL är så inkompetent att använder egen mobil etc utan känslan är mer kontantkort och billig mobil som man slänger efter beställning!

Så detta är nog en i raden dör fallet kommer vara olöst om nu inte GM ger sig tillkänna och berättar allt och kan ange KL som beställare av detta, Men som sagt håller det som dåliga odds att så ens kommer ske!
Citera
2019-09-09, 14:27
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foreknowledge
Låt oss vänta på en sak, hade en invandrare varit denna kvinnan (K), hade ni alla sagt utvisning på plats!

domstolen släppte nyss en kvinna som har varit efter hennes ex/man i flera år, ett år till kan ni lägga till

Finns inget som inte talar för att de varit ute efter varandra i flera år, däremot finns det ju det som talar för det. Långdragen skilsmässa, bostadstjafs, smutsig vårdnadstvist dvs två parter som är ute efter varandra.
Offer i det här är endast barnen, inte föräldrarna så släpp tanken på att HOL är så oskyldig.
Han lär ju haft ekonomi nog för att flytta ifrån sin fd frus egendom hon fått från sina föräldrar utan massa drama.
Pinsamt beteende av två proffesionella jurister.

Tycker dock man ska gräva lite i klinentelet han har haft och även grannarnas ”affärer”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in