2019-09-09, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Frågan jag var nyfiken på är om hjärnblödningarna figurerar inom familjen, för att systern dog vid bara 60 år, ryktet säger alkohol, men jag vill ha det klarlagt vad nu syrran gick bort i.

En störande detalj är också tiden för skjutningen, han skjuts vid 09, men då skulle han ha varit på kontoret som ligger på S:t Eriksgatan 63 (vid brofästet till vasastan), det tar runt 15-20 min att gå den sträckan så han borde ha gått hemifrån typ 08:40 senast utan att stressa. Han tar knappast bil eller buss den sträckan då han bor så till att ingen buss matchar sträckan och parkering för bil funkar inte på de adresserna, ev kan han ha cyklat men då gäller ombyte för kostym-folket...

Så varför blev han sen och skjuten, något höll honom kvar i lägenheten, vilket då ev kan förklaras med en ev efterhängsen indrivare om vi ser till KL:s skuld på 100k till en jurist som lyckats klanta med kontonummer, eller kanske något annat ärende som vi ännu inte vet om. Till detta då den mystiska polisbilen runt 08 utanför 62:an, då var både mäklaren och dentalkliniken stängd på stället och matstället öppnar 11, så vad hade polisen för ärende där...
Varför skulle han varit på kontoret kl 09.00?
Citera
2019-09-09, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Låter som du främst känner den "gamla" Karin, om du kan lägga handen på hjärtat och möta upp mig i den aningen?
Angående Henriks agerande gentemot henne under flera år, är jag benägen att helt hålla med.
Jag är övertygad att hon har vid åtminstone två tillfällen svävat mellan liv & död för hans hand, och hon bär riktigt otäcka ärr/skador efter händelserna.

Dom gångerna är det enkom sjukvården som var drivande, och det var riktigt nära att en av utredningarna plockade Henrik som ansvarig, men det föll precis på linjen.

Nu var det inte mig du svarade men kan ändå inte låta bli att ifrågasätta ditt påstående. Det är märkligt att det inte finns någon polisanmälan. Svävar man mellan liv och död så finns det sjukvårdspersonal som kan anmäla. Man ber inte om lov. Ärr på magen kan vara efter kejsarsnitt t ex. Tycker det är väldigt märkligt att hon skulle låta bli att anmäla en misshandel för barnens skull när det inte tycks vara några problem att leja torpeder för att ha ihjäl honom. Ingen tanke på barnen där.

Märkligt att det dessutom inte är hon som sökt om kontaktförbud / besöksförbud utan H. Sen har det tidigt i tråden framkommit av en trovärdig källa att H inte vill vara ensam med sin x fru. Hon verkar gränslös och kapabel till att hitta på vad som hälst för att sätta dit H.
Citera
2019-09-09, 12:48
Avstängd
Det finns två skäl till de lyckta dörrarna - utredningssekretess OCH
KVINNANS FYSISKA O PZYKISKA STATUS

Återstår att se, efter en vecka i solitary confinement* med Cowboysoppa o annan lågpris/skitmat, papperslakan o järngardiner (själv brukar jag äta lammfile o dricka riktig espresso, premiumläsk/färskpressad juice o äta premiumglass från glassbarer där de gör glass /t ex Scarfo, sova på linnelakan i min motordrivna rostfria säng), om hon är en likadan kaxe o machowoman som Karl Hedin är machoman. Det blir som sagt löpande förhör med henne

*men det handlar ju lite om vilken standard man är van vid o hur mycket man skämt bort sig själv
Citera
2019-09-09, 12:48
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Vet vi att han alltid kom kl 9 till jobbet eller flexade han?
Advokater i regel brukar vara tajta på 09, speciellt på fredagar då dom vill gå hem tidigare....
Citera
2019-09-09, 12:50
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det är inget konstigt med det. Det var samma sak i tråden om familjetragedin i Bjärred. Kan väl även vara så vid vanliga skilsmässor, den man känner mest/är släkt med är inte lika "skyldig" till att det blev skilsmässa som den andre.

Knappast konstigt.
Men av intresse att veta vilka bevekelsegrunder man har för sina inlägg, speciellt när inlägget inte är motiverat av enbart sakliga skäl.
Utan kanske av lojalitets skäl, känslomässiga skäl.
Och framförs med stor emfas.

I denna tråd verkar det fins yrkesmässiga lojaliteter bakom vissa inlägg. Man vill smutskasta den ena eller andra yrkesmässigt. Varför?
Kollegor som vädrar morgonluft?
Citera
2019-09-09, 12:51
Medlem
Tror ni att skytten är en älskare?

Tror ni att kvinnan hittade GM på krogen?

Tror ni att kvinnan hittade GM på någon utbildning, sjukhus, behandlingshem, på gatan, dejtingsida, genom kontakter, på resa, genom klientmaterial, TOR, A-laget eller i en drogaffär?
Citera
2019-09-09, 12:53
Medlem
Citat:
Advokater i regel brukar vara tajta på 09, speciellt på fredagar då dom vill gå hem tidigare....
Många jobbar delvis hemifrån, vissa sitter på kontoret redan kl 08.00, andra släntrar in vid 10.00. De har sina egna tider så länge de inte har klientbesök på kontoret. Att "veta" när Henrik skall vara på kontoret känns för mig väldigt främmande.
Citera
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Nu var det inte mig du svarade men kan ändå inte låta bli att ifrågasätta ditt påstående. Det är märkligt att det inte finns någon polisanmälan. Svävar man mellan liv och död så finns det sjukvårdspersonal som kan anmäla. Man ber inte om lov. Ärr på magen kan vara efter kejsarsnitt t ex. Tycker det är väldigt märkligt att hon skulle låta bli att anmäla en misshandel för barnens skull när det inte tycks vara några problem att leja torpeder för att ha ihjäl honom. Ingen tanke på barnen där.

Märkligt att det dessutom inte är hon som sökt om kontaktförbud / besöksförbud utan H. Sen har det tidigt i tråden framkommit av en trovärdig källa att H inte vill vara ensam med sin x fru. Hon verkar gränslös och kapabel till att hitta på vad som hälst för att sätta dit H.

Men du måste räkna med tidslinjen från det att hon får spö och ungarna är små - sen kommer hjärnblödningen och hennes olika utfall där hon gradvis förändras, egentligen blir det 2 personligheter före/efter 2012 om jag uppfattat tidslinjen rätt. Sen höll HOL på med saker vid sidan om redan före 2012, jag skulle inte bli förvånad om KL satt på något som HOL kunde vara nervös över vilket kan ha varit orsaken till div gräl/slagsmål etc.
Citera
Medlem
tigerwolfs avatar
Skulle vara intressant att veta vilka fler som bor på den adressen, tänk om HOL inte ens var den tilltänkta måltavlan övh ?!
Men pga HOL:s historik med x:et mm, har alla inklusive HOL själv fått för sig det.. 🤔
Citera
2019-09-09, 12:55
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:

Det är ju hans egen advokatbyrå. Han kan ju komma och gå som han vill.
Citera
2019-09-09, 12:57
Medlem
Angående hennes förfall senaste åren. KL kan vara en kvinna som har fått allt serverat ända sedan barndomen. Föräldrarna har backat upp henne, studierna gick bra, många vänner och därefter gjorde hon karriär i yrkeslivet och bildade familj med sin stora kärlek. Därefter gick något snett, något hon inte var van vid i hennes annars så perfekta liv.

Märkligt är dock våningen som hon i denna tråd sägs ha ärvt från sina föräldrar. Hur kommer det sig då att HOL bor kvar där?
Citera
2019-09-09, 12:59
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Skulle vara intressant att veta vilka fler som bor på den adressen, tänk om HOL inte ens var den tilltänkta måltavlan övh ?!
Men pga HOL:s historik med x:et mm, har alla inklusive HOL själv fått för sig det.. 🤔

Jodå - det finns fler på adressen, våningen ovanför på 6tr huserar också en ökänd person:
https://mrkoll.se/person/pa-vaningarna-i-porten/mUxauerApuhQcYfrDYuqpuhQmUxacYfrkyqRaQdYQasqqkcYfr

Och på 7tr likadant:
https://mrkoll.se/person/Andreas-Anders-Edoff-Norr-Malarstrand-62-Stockholm/puhQcYfrkyqRaQuerADYuqpuhQbTAQmcYfrkyqRaQpuhQmUxau erA

Så din tes kan mycket väl stämma, och då blir det nästan komiskt om vi ser till hur det gick sen....
Senast redigerad av vittne-x 2019-09-09 kl. 13:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in