2019-09-08, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hoppsan:

"Advokaten opererades under fredagen. Han uppges må under omständigheter bra. Enligt ett besked från byrån räknar advokaten med att vara tillbaka i tjänst inom tio dagar. "

En superman..

Vad vill du komma fram till?
Citera
2019-09-08, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drgreen68
Jag gick i Karins klass på gymnasiet. Så hon bodde iaf där till 1988 då vi tog studenten. Hörde att hon pluggade till jurist efter det så gissar hon flyttade till sthlm för studierna.

Och så gjorde du lumpen med Tommy Zethreus, skriver du här.
(FB) Kvinnliga dörrvakten Anne Wendy Madsen misshandlad till döds i Norge

Åtta inlägg, känner två fiender till samhället.

Congrats!
Citera
2019-09-08, 21:26
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Är du helt säker på den uppgiften?
KLs mor arbetade ju under många år med kvinnofrågor på KTH, är en känd profil.
Bodde de verkligen i Eskilstuna då?
Dessutom bodde KLs föräldrar vid sin bortgång på Kungsholmen.

Citat:
Jag gick i Karins klass på gymnasiet. Så hon bodde iaf där till 1988 då vi tog studenten. Hörde att hon pluggade till jurist efter det så gissar hon flyttade till sthlm för studierna.

Som drgreen68 nämner här ovan så ja, KL är född och uppvuxen i Eskilstuna. Innan hon tog sig vidare till Stockholm tycks hon även varit skriven ett tag i Uppsala, kanske även det för studier.
Citera
2019-09-08, 21:30
Medlem
Citat:
Eivor Lilja, född 1936 i Kiruna, död 2012 i Stockholm, var en svensk kvinnorättskämpe. Hon var riksordförande i Fredrika-Bremer-Förbundet[1], jämställdhetsexpert fem år på KTH[2][3], och två år på Handelshögskolan i Stockholm under 1990-talet.

Eivor Lilja startade 1996 ett ettårigt mentorprogram på Systemekologiska institutionen vid Stockholms universitet. På KTH arbetade hon mot invanda fördomar och mönster. Förutom jämställdhetsplaner och mentorprogram tog hon fram riktlinjer för att förebygga och hantera sexuella trakasserier. Hon var hedersledamot i Malvina, de kvinnliga teknologernas nätverk. I sitt företag Humana skapade hon utbildningar i ledarskap och mentorskap. Hon deltog i uppbyggnaden av Swe Q, Sveriges Quinnoråd[4], det nätverk för jämställdhet som föregick Sveriges Kvinnolobby.[3]
Citera
2019-09-08, 21:32
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/krim/sa-foll-livet-samman-for-misstankta-domaren/

Plötsligt vände det...

Ingenstans i artikeln står det att hon drabbas av sjukdom. Och att hennes anhöriga försöker tala henne tillrätta men att det efter det eskalerar enligt domstolshandlingar. Vilka då?
Citera
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
I ingen länkad artikel har det påståtts att han namngivit någon annan än exet.

Vet du detta eller fantiserar du?
Det enda jag hittar för tillfället är expressens artikel på sid 1 i tråden där advokaten säger " eller att det är en klient som ligger bakom". Jag är tämligen säker att jag läst någon annan artikel där han sagt en viss klient.
Senast redigerad av mercy 2019-09-08 kl. 21:38.
Citera
Medlem
Citat:
Innan han sövdes ner på akuten kunde advokaten lämna information till polisen om två motivteorier bakom gärningen.
► Det första spåret som advokaten ska ha nämnt handlar om en person i hans närhet, som i perioder har varit tilldelad ett kontaktförbud gentemot advokaten. I samband med detta ska advokaten ha sagt att personen i fråga kan ha ”lejt en torped”.
► Det andra spåret ska ha varit mer allmänt hållet och kopplat till hans yrke. Advokaten ska dock inte ha nämnt något specifikt fall.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4q0M96/advokatens-ledtradar-efter-skjutningen-kan-ha-lejt-torped

Spår 2 verkar ha avfärdats rejält snabbt. Sedan framkommer det inte alls att det var Henriks eget spår 2, kan lika gärna ha varit en polisiär arbetshypotes. En naturlig sådan förstås, vore tjänstefel att inte undersöka detta parallellt.
Citera
2019-09-08, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Kan det vara förskottsbetalning till 100 procent för torpederna eller hur funkar det? Annars är det väl follow the money som gäller för att få fast skytten. Men han kanske tog betalt i starköl, inget är omöjligt i denna värld.

Med tanke på resultatet är det mycket troligt att så har skett.

Hur mycket erbjöd hon förra gången enligt torpeden? Polisen borde en hyffsad bild efter förra försöket.
Citera
2019-09-08, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Och så gjorde du lumpen med Tommy Zethreus, skriver du här.
(FB) Kvinnliga dörrvakten Anne Wendy Madsen misshandlad till döds i Norge

Åtta inlägg, känner två fiender till samhället.

Congrats!
Kul att du stalkar mej....men ja det stämmer. Tommy gjorde lumpen på P10 i ett spaningsförband. Han var plutonens prickskytt Många Eskilstunabor gjorde lumpen på P10. Lite obehagligt. Tommy var en läskig jävel. Karin är väl inte direkt bevisat att hon är inblandad än? Så samhällsfiende kanske inte ska kalla henne ännu? Har bara gott att säga om henne från det enda år vi gick i samma klass. Fast jag kan inte säga att jag kände henne.
Den där Möller har jag dock aldrig träffat på . Och nej...det är väl inget att gratulera till.
Senast redigerad av drgreen68 2019-09-08 kl. 21:41.
Citera
2019-09-08, 21:35
Medlem
colis avatar
Citat:

OK tack - antar att du menar Eskilstuna med bodde där.
Hennes i år döda syster var äldre. Kanske flyttade KLs föräldrarna därefter till Stockholm om mamman också jobbade på KTH och KL började plugga juridik i Sthlm?

Vet du om KL har fler syskon? Eller stämmer det som någon skrev att hon förlorat alla i sin tidigare släkt nu när båda föräldrarna och systern är döda?
Kan våningen på N Mälarstrand varit något som hennes föräldrar köpt på 80-90 talet när bostadspriserna inte var så höga? Kanske sålt sin villa i Eskilstuna.
Om inte ett barndomshem så kanske våningen ändå är KLs föräldrarhem?

Det är lite svårbegripligt annars varför hon skulle strida så enormt för denna våning när det inte handlar om pengar.
Men det finns ju en del annan historik hos henne som inte heller är riktigt logisk...
Citera
2019-09-08, 21:39
Medlem
Citat:
OK tack - antar att du menar Eskilstuna med bodde där.
Hennes i år döda syster var äldre. Kanske flyttade KLs föräldrarna därefter till Stockholm om mamman också jobbade på KTH och KL började plugga juridik i Sthlm?

Vet du om KL har fler syskon? Eller stämmer det som någon skrev att hon förlorat alla i sin tidigare släkt nu när båda föräldrarna och systern är döda?
Kan våningen på N Mälarstrand varit något som hennes föräldrar köpt på 80-90 talet när bostadspriserna inte var så höga? Kanske sålt sin villa i Eskilstuna.
Om inte ett barndomshem så kanske våningen ändå är KLs föräldrarhem?

Det är lite svårbegripligt annars varför hon skulle strida så enormt för denna våning när det inte handlar om pengar.
Men det finns ju en del annan historik hos henne som inte heller är riktigt logisk...
Hon var rätt hemlig av sig. Tror aldrig vi hade ett enda personligt samtal. Hon var en rätt ambitiös snygg tjej. Jag var en rätt oambitiös mindre snygg kille.
Citera
2019-09-08, 21:41
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Spår 2 verkar ha avfärdats rejält snabbt. Sedan framkommer det inte alls att det var Henriks eget spår 2, kan lika gärna ha varit en polisiär arbetshypotes. En naturlig sådan förstås, vore tjänstefel att inte undersöka detta parallellt.

Ledsen hänger inte med här i ditt resonemang här ....?
Det är ju enligt artikeln HOL själv som innan han sövs ner, till polisen lägger fram två motivteorier.
Den ena är KL och den andra handlar om hans verksamhet som känd brottmålsadvokat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in