2019-09-08, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Tack för uppladdningarna. Jag tycker att det är viktigt att betona att varken åklagare eller tingsrätt har funnit någon bevisning med någon som helst styrka som skulle tyda på att JN (den så kallade "älskarinnans dotter") skulle ha skickat de e-postmeddelanden till SH ("MGM:s nya man" som hemställan om kontaktförbud grundar sig på. Åklagaren säger följande:
Förundersökning för att utröna vem eller vilka som sänt de nu aktuella e-postmeddelandena pågår alltjämt. Det kan noteras att förundersökningssekretess föreligger för av åklagaren insänt material. Det kan dock upplysas om att förbudspersonen [dvs JH, min anm) ej är uppsatt som skäligen misstänkt utan som utpekad person.

Och tingsrätten kommer till följande slutsats:
Det saknas, även med beaktande av det som förekommit vid tingsrätten, utredning som med någon styrka talar för att det är JN som har skickat de aktuella meddelandena. Det har inte kommit fram några andra särskilda omständigheter som tyder på att det finns risk för att JN kommer att begå brott mot, förfölja eller på annat sätt allvarligt trakassera SH. Förutsättningarna för kontaktförbud är således inte uppfyllda och SH:s överklagande ska avslås.

Det är alltså enbart SH och KL:s övriga entourage som påstår att det är JN som har skickat e-meddelandena, medan rättsväsendet inte ser någon bevisning som tyder på detta. De flerfaldiga uppgifterna i tråden om att "älskarinnans dotter" skulle ha "stalkat KL:s nye man" är alltså rena partsinlagor, som rättsväsendet inte har funnit stöd för, vilket tråden ska vara väl medveten om.

Jag vill tillägga att ett överklagande av ett kontaktförbudsavslag på så klena grunder som det förefaller vara fråga om här, ger mig en tydlig smak av rättshaverism i munnen.

Bra skrivet 👏. Det blir allt tydligare att kvinnan var ordentligt skruvad och försöker på alla sätt straffa BO. En sjuk människas sätt att hantera en separation
Citera
2019-09-08, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Men vilka är J(oh)anna N och Ste(fa)n H???? Vad har dom med detta ärende att göra?

Kan du kolla vad Stefan har för bil?
Citera
2019-09-08, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno

Privat klinik, bemanning, Karolinska eller södersjukhuset?
Citera
2019-09-08, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det behöver jag inte egentligen. Det är bara att läsa misshandelsdomen från 2016.
https://minfil.com/ndYfl0bfb6/Stockholms_TR_B_633-14_Dom_2016-03-07.pdf

Var i domen står det att Henrik är bisexuell?
Jag hittar det inte.
Citera
2019-09-08, 12:21
Medlem
Stefan äger 1 fordon, varav det senaste inköpta är en svart Tesla Model S. Fordonet köptes 2019-06-29.
Citat:
Citera
2019-09-08, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Tack för uppladdningarna. Jag tycker att det är viktigt att betona att varken åklagare eller tingsrätt har funnit någon bevisning med någon som helst styrka som skulle tyda på att JN (den så kallade "älskarinnans dotter") skulle ha skickat de e-postmeddelanden till SH ("MGM:s nya man" som hemställan om kontaktförbud grundar sig på. Åklagaren säger följande:
Förundersökning för att utröna vem eller vilka som sänt de nu aktuella e-postmeddelandena pågår alltjämt. Det kan noteras att förundersökningssekretess föreligger för av åklagaren insänt material. Det kan dock upplysas om att förbudspersonen [dvs JH, min anm) ej är uppsatt som skäligen misstänkt utan som utpekad person.

Och tingsrätten kommer till följande slutsats:
Det saknas, även med beaktande av det som förekommit vid tingsrätten, utredning som med någon styrka talar för att det är JN som har skickat de aktuella meddelandena. Det har inte kommit fram några andra särskilda omständigheter som tyder på att det finns risk för att JN kommer att begå brott mot, förfölja eller på annat sätt allvarligt trakassera SH. Förutsättningarna för kontaktförbud är således inte uppfyllda och SH:s överklagande ska avslås.

Det är alltså enbart SH och KL:s övriga entourage som påstår att det är JN som har skickat e-meddelandena, medan rättsväsendet inte ser någon bevisning som tyder på detta. De flerfaldiga uppgifterna i tråden om att "älskarinnans dotter" skulle ha "stalkat KL:s nye man" är alltså rena partsinlagor, som rättsväsendet inte har funnit stöd för, vilket tråden ska vara väl medveten om.

Jag vill tillägga att ett överklagande av ett kontaktförbudsavslag på så klena grunder som det förefaller vara fråga om här, ger mig en tydlig smak av rättshaverism i munnen.

Det är JN som ska ha varit i USA varifrån mailen ska ha skickats. Ingen verkar ha bestrider det vad jag kan se. Sedan är det synd att det verkar vara sekretess på mycket. Det hade varit tacksamt om domaren hade kunnat skriva lite mer om bakgrunden.
Citera
2019-09-08, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Konstigt att Henrik blev skjuten i huvudet, magen och bröstet och nu enligt kollegorna har han sagt att han snart kommer tillbaka helt återställd.

Bara skottet i huvudet borde gett honom men för livet.

Hur vet du det? Vad gör dig till expert?
Kulan kan ha träffat en bit av örat? Eller suddat hakan. Nu får du allt ge dig. I en del inlägg hävdar du att du inte tar sida men i andra gör du det.
För övrigt så är en del saker du skriver intressant.
Citera
2019-09-08, 12:23
Medlem
Citat:

Det kan du göra själv på allehanda sighter, exv ratsit.
Citera
2019-09-08, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Jag hittar det inte.

Inte jag heller. Jag förutsatte att det skulle finnas bevis enligt uppgift. Även om mannen som blev biten är homosexuell finns inget som styrker bisexuallitet.
Citera
2019-09-08, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmmmm2233
Stefan äger 1 fordon, varav det senaste inköpta är en svart Tesla Model S. Fordonet köptes 2019-06-29.

Han är snart 70 år enligt beslutet och verkar skallig enligt Facebook.
Citera
2019-09-08, 12:24
Medlem
”Anders Lundell
Han träffade Henrik i lägenheten på Karlsviksgatan. De gick tillsammans till restaurang Göken. Han vet inte varför Karin kom dit. Plötsligt stod hon bara där tillsammans med barnen. Det var spänt och stelt. Han och Henrik lämnade restaurangen och gick tillbaka till Karlsviksgatan....När han var i lägenheten bar han endast en långärmad skjorta.”
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Jag hittar det inte.
Citera
2019-09-08, 12:25
Medlem
Dumdrygs avatar
Jag tycker det är fantastiskt hur folk försöker "förstå" och förmildra och nästan ser det som logiskt beteende från KL's sida pga vad hon ska ha gått igenom. Alla genomgår att ens föräldrar går bort om man inte själv dör först. Hälften av alla äktenskap slutar i skilsmässa. Folk får hjärnblödningar och kan inte fortsätta att arbeta. Många blir deprimerade och kanske bittra. Avundsjuka och missunnsamma mot sitt ex. Rätt vanligt att män i den åldern i samma situation när allt skiter sig begår självmord.

Men om man tappar vårdnaden om barnen och kontaktförbud utfärdas, samt man lejer en mördare för att röja undan exet och tydligen har försökt med det tidigare. Det är iskallt kalkylerande och planlagt, dvs inte ett irrationellt vredesutbrott i fyllan, att man hämtar en kniv och hugger ihjäl den andre. Tydligen har KL drivits av samma idé att mörda mannen under flera års tid. När hon inte får tillbaka cocker spanieln från djurbutiken så dyker det upp en huligan och mordhotar butiksägaren.

Allt som skrivs om att hon ska vara trevlig, charmerande, rolig, briljant, tycka om att stå i centrum. Någon skrev genomskinligt manipulativ. Detta sammantaget med att man i flera år drivs av tanken att mörda exet går nog rakt in i facket psykopati. Dör exet och hon inte avslöjas så får hon ju deras gemensamma bostadsrätt på 200 kvadrat. Otrohet och att exet är bisexuell i smyg är ju inget som ursäktar ett mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in