2021-09-08, 15:09
Medlem
Reimers avatar
Citerar in lite från Aftonbladets artikel idag, inget oväntat besked men glädjande trots allt.

Det trista är att fanskapet fortfarande anonymiseras av media, det är som sagt tidigare väldigt stor skillnad på folk och fä!

Citat:
Den kvinnliga tidigare toppjuristen dömdes av hovrätten till 15 års fängelse för mordförsök på en annan jurist. Domen överklagades till Högsta Domstolen som nu meddelar att de inte kommer att pröva målet.

Domen för anstiftan av försök till mord och förberedelse till mord på 15 års fängelse står därmed fast.

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/toppjuristen-nekas-proevning-i-hd.64iFz92P1
Citera
2021-09-09, 06:40
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnasTrams
Ett väntat beslut från HD. Jag tänkte skriva att det var skönt med ett slut på eländet, men den KL jag lärt känna genom det här kommer naturligtvis inte vänta länge med sin första resningsansökan. Lär inte bli den sista heller...

Det bästa vore om Karin Lilja inser att hon inte undgår våra lagar och att hon blivit slagen av sina före detta (smartare) kollegor.
Citera
2021-09-13, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det bästa vore om Karin Lilja inser att hon inte undgår våra lagar och att hon blivit slagen av sina före detta (smartare) kollegor.

Snart får vi läsa i media att toppjuristen saknar underkläder och lösögonfransar i fängelset, och att frukosten är bättre en än hotell buffé 🤣
Citera
2021-09-14, 17:52
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTriton09
Snart får vi läsa i media att toppjuristen saknar underkläder och lösögonfransar i fängelset, och att frukosten är bättre en än hotell buffé 🤣

Tror du det? Jag tror mer på gnäll som att hon på grund av sina mystiska åkommor absolut inte kan vistas i fängelse. Hon kommer ta till allt som finns, som hets mot folkgrupp när allt annat är förbrukat.
Citera
2021-09-15, 19:37
Medlem
Jag har försökt läsa bland dokumenten, bland annat person utredningen, men finns det något svar på vad gör diagnos Karin har? Jag har svårt att tro att det var den här kvinnan HOL en gång blev kär i och gifte sig med.. eller? Verkar ju mer som att hon gått och blivit galen?
Citera
2021-09-17, 09:25
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeonNemo
Jag har försökt läsa bland dokumenten, bland annat person utredningen, men finns det något svar på vad gör diagnos Karin har? Jag har svårt att tro att det var den här kvinnan HOL en gång blev kär i och gifte sig med.. eller? Verkar ju mer som att hon gått och blivit galen?
Hon var galen från start men sen blev det värre. Duktigt manipulativ också så det kan förklara en del.
Citera
2021-09-21, 15:21
Medlem
Kommer hon ha fler vänner än fiender på anstalten?
Hon har ju trots allt en gång i tiden jobbat som jurist och därmed också för rättvisan. Hånad eller hyllad eller alternativt manipulerad/utnyttjad av de andra kvinnorna i ett försök för dom att kunna få någon egen vinning på ett eller annat sätt? Det sistnämnda låter hon nog inte ske (om det inte ligger i hennes eget intresse), men kommer man fjäska för henne och åtminstone försöka...??
Citera
2021-09-26, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Hon har ju trots allt en gång i tiden jobbat som jurist och därmed också för rättvisan. Hånad eller hyllad eller alternativt manipulerad/utnyttjad av de andra kvinnorna i ett försök för dom att kunna få någon egen vinning på ett eller annat sätt? Det sistnämnda låter hon nog inte ske (om det inte ligger i hennes eget intresse), men kommer man fjäska för henne och åtminstone försöka...??
Bara vi nu snart får veta var hon har hamnat eller kommer att vara.Skönt att hon har sprungit färdigt på Kungsholmen och i övriga Stockholm den märkvärdiga toppjurist en.
Citera
2021-09-27, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Bara vi nu snart får veta var hon har hamnat eller kommer att vara.Skönt att hon har sprungit färdigt på Kungsholmen och i övriga Stockholm den märkvärdiga toppjurist en.

Lyssnade du på prime crime och ljudfilerna från rättegången? Först hatade jag verkligen att höra på henne, men sen slog det över till nånting annat som gjorde att jag ändå kunde roas av hennes krämpor och turerna med Esther osv..
Citera
2021-09-27, 08:09
Medlem
Citat:
Lyssnade du på prime crime och ljudfilerna från rättegången? Först hatade jag verkligen att höra på henne, men sen slog det över till nånting annat som gjorde att jag ändå kunde roas av hennes krämpor och turerna med Esther osv..
Jag har lyssnat på rättegångar a. Har inga känslor eller uppfattning om hennes sätt att vara. Men det är väl bara en vanlig bonnkärring som har kommit fel. Skulle ha stannat kvar i Norrland. Nu får vi betala för hennes fängelse pensionat också.
Citera
2021-09-27, 22:46
Medlem
Citat:
Apropå Ester, var är den stackars hunden nu?
Citera
2021-09-27, 22:54
Medlem
Citat:

Hon är nog för kaxig för att gå hem. Dessutom kanske hon hamnar med någon hon dömt, även om vi nog inte ska hoppas för mycket här. På sikt kan hon nog göra sig nyttig för de andra klienterna. Skulle hon inte bli utmärkt i radarpar med Möllerskan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in