2021-06-23, 08:00
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damzzen
Det här är ett KLASSISKT Betty Broderick fall. Han har drivit henne till detta vansinne på många sätt som Dan Broderick gjorde mot Betty på 70-80- talet. Såg till att hennes psyke var tillräckligt skört för att lämna henne, ta huset värt miljoner, lurat henne, kontaktat socialtjänsten och slutligen tagit hennes barn. Det är nästan som en Deja Vu. Om ni ej läst om det fallet rekommenderar jag samtliga att göra det för att
förstå kärnan av problemet.
Nej.
Citera
2021-06-25, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan
Nej.

Då är du INTE väl insatt
Citera
2021-06-25, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damzzen
Det här är ett KLASSISKT Betty Broderick fall. Han har drivit henne till detta vansinne på många sätt som Dan Broderick gjorde mot Betty på 70-80- talet. Såg till att hennes psyke var tillräckligt skört för att lämna henne, ta huset värt miljoner, lurat henne, kontaktat socialtjänsten och slutligen tagit hennes barn. Det är nästan som en Deja Vu. Om ni ej läst om det fallet rekommenderar jag samtliga att göra det för att
förstå kärnan av problemet.
Jo det var väl ungefär så hon duperade Fellenius. Hon övertygade henne att han var monstret. Henrik och deras gemensamma vänner försökte hjälpa henne och få henne inlagd men det gick inte. Hade hon bara slutat dricka i tid hade inget av det här hänt. Nu är det många personer som råkat illa ut pga av henne och en del mer eller mindre fått sina liv förstörda.
Citera
2021-06-25, 19:56
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashew30
Jo det var väl ungefär så hon duperade Fellenius. Hon övertygade henne att han var monstret. Henrik och deras gemensamma vänner försökte hjälpa henne och få henne inlagd men det gick inte. Hade hon bara slutat dricka i tid hade inget av det här hänt. Nu är det många personer som råkat illa ut pga av henne och en del mer eller mindre fått sina liv förstörda.

Precis så. Amen på det.
Citera
2021-08-10, 10:48
Medlem
DreamTwisters avatar
Har riksmytomanen blivit placerad på fängelse än, var befinner hon sig nu?
Citera
2021-08-12, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Har riksmytomanen blivit placerad på fängelse än, var befinner hon sig nu?
Hon sitter inne. Tror hon fick 18 år, men är inte säker.
Citera
2021-08-12, 10:08
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon sitter inne. Tror hon fick 18 år, men är inte säker.
Att hon är inspärrad tvivlar jag inte på men jag trodde man först kom till nån riksmottagning för utredning, är väl Hinseberg som gäller för kvinnor, för att en tid senare placeras på anstalt.

Hon kanske blev placerad där för att avtjäna straffet också, passar ju bra ihop med de andra Hinsehäxorna
Citera
2021-08-15, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Att hon är inspärrad tvivlar jag inte på men jag trodde man först kom till nån riksmottagning för utredning, är väl Hinseberg som gäller för kvinnor, för att en tid senare placeras på anstalt.

Hon kanske blev placerad där för att avtjäna straffet också, passar ju bra ihop med de andra Hinsehäxorna

Är det klart att inte HD tar upp målet?
Citera
2021-08-30, 20:13
Medlem
Alexfoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTriton09
Är det klart att inte HD tar upp målet?

HD brukar ge avslag inom två veckor men de har ännu inte sagt NEJ i detta fallet vilket tyder på vissa oklarheter/ tveksamheter.
Borde komma ett beslut inom några veckor!
De sitter kvar på häktet tills vidare!
Citera
2021-09-07, 13:36
Medlem
back flashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexfoley
HD brukar ge avslag inom två veckor men de har ännu inte sagt NEJ i detta fallet vilket tyder på vissa oklarheter/ tveksamheter.
Borde komma ett beslut inom några veckor!
De sitter kvar på häktet tills vidare!

Det blir inget HD för KL

https://www.dagensjuridik.se/nyheter/toppjuristen-nekas-provning-i-hd-15-ars-fangelse-star-fast/
Citera
2021-09-07, 14:18
Medlem
Alexfoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av back flash
Det blir inget HD för KL

https://www.dagensjuridik.se/nyheter/toppjuristen-nekas-provning-i-hd-15-ars-fangelse-star-fast/

Det tackar vi för👍
Citera
2021-09-07, 15:16
Medlem
KnasTramss avatar
Ett väntat beslut från HD. Jag tänkte skriva att det var skönt med ett slut på eländet, men den KL jag lärt känna genom det här kommer naturligtvis inte vänta länge med sin första resningsansökan. Lär inte bli den sista heller...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in