2020-11-04, 15:50
Medlem
Håll inte andan för några uppdateringar från rättegången! Jag kommer möjligtvis närvara nästa vecka igen. Någon annan får ta upp stafettpinnen
Citera
2020-11-04, 15:52
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Birger
Håll inte andan för några uppdateringar från rättegången! Jag kommer möjligtvis närvara nästa vecka igen. Någon annan får ta upp stafettpinnen
Har du hittat nån mer dagplanering så man vet vilka dagar man ska sikta på att närvara?
Citera
2020-11-04, 15:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Inte mer än detta från 8 okt i samband med åtalet men de är ju inte så murvliga av sig å andra sidan:

https://www.dagensjuridik.se/nyheter/tidigare-toppjuristen-atalas-for-anstiftan-till-mordforsok-pa-henrik-olsson-lilja/
De har följt det hela konstant. Det är där flertal uppgifter kom ifrån ända från start. Även kommentarer från ÅK.

De har en podd där hela förra åtalet diskuterades när förra FUP släpptes.
Dock en märkligt resonemang för att vara jurister, erinrar mig att jag kommenterade innehållet.

Oavsett omurvliga så hittar jag iaf ingenting om att rättegången startat.

Sen var det som sagt hennes brev som de tydligen erhållit som enda media, ingen annan nämnde nåt brev.
Hur erhöll de det här om hon satt häktad?
Hon borde väl ha haft både restriktioner - och även yppandeförbud likt alla andra?

Inlägget är från maj i år.

Varvid de då tar upp att exakt allt är fel gällande KL via hennes brev:

"Hon är häktad, misstänkt för att ha planerat att mörda advokat Henrik Olsson Lilja, hösten 2018.

"Nu går hon, i ett 16 sidor långt handskrivet överklagande till angrepp mot både polisen, åklagaren och tingsrätten.
– Åklagarens sakframställan är full av obehagliga sakfel och förvridningar, skriver hon."

Det har jag citerat ur här eftersom de låser artiklar nu för tiden.
(FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.
Senast redigerad av develi 2020-11-04 kl. 16:02.
Citera
2020-11-04, 15:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Tusen tack för direktinsyn du förmedlat. 👍Hoppas nån annan har tid att närvara nu när media är så uppenbart flacka, iaf hittills.
Citera
2020-11-04, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja scrolla på, dina onliners ger som sagt ingenting och jag ställde en fråga om din inställning till åtalade och aktuellt åtal.

Bengt-Birger lär uppdatera när det är paus så det hjälper inte att du gapar heller..

Gapar får ju vem som helst göra här, uppenbarligen.

Missade din fråga efter att jag blivit påhoppad... men här kommer svaret på den.

Min inställning till åtalet är att det är 99,99% säkert vem som ligger bakom det utifrån vad som framkommit i utredningar, förhör etc. Ett intressant fall utifrån många vinklar men ett är att hon är bland det galnaste jag läst om, ett annat är att hon inte kunnat stoppas förut då inte bara han gjort anmälningar utan flera, men nu hoppas jag att det sker. Att dessutom gå från att, i mångas ögon, kommit dit många vill komma, till att förstöra för sig själv, oavsett sjukdomar eller allt hon nu påstås (både som hon själv skrivit och som analyserats fram av mer eller mindre hobbydoktorer) är inte ofta man läser om så det i sig är intressant. Jag hoppas att hon stoppas en gång för alla så HOL och barnen kan leva tryggt och utan att behöva titta sig över axel om hon eller någon som hon anlitat är i färd att göra något mot honom men även mot barnen. Att svartmåla är en sak men att se vad som faktiskt skett och öppna ögonen för det verkar för en del vara svårt men för andra enkelt. För mig känns det glasklart. Svårt mål utifrån att hon uppenbarligen är kraftigt manipulativ och väldigt kunnig inom rättsväsendet. Ett otroligt intressant case ur många synvinklar samtidigt som det är otroligt tragiskt att detta skett. Bäst för alla (inkl KL) skulle ju vara att få stopp på henne för alltid, att de tre övriga i familjen kan leva sina liv normalt och att inte hela denna sörja var ute i det öppna för nyfikna som inte har med detta att göra. Men många (även jag) är nyfikna på det som ändå låter som det är tagit ut en skräckfilm men att det faktiskt hänt på riktigt, och under många många år. Galet är det så många sätt.

Det är dessutom kul att följa allas spekulationer hit och dit, analyser, fans, hur FBare vänder på saker, vägrar se sanningen och hur det utvecklas. Bara det är en underhållning värd att läsa. Men ibland blir det för mycket pajkastning, trolltyg och omtag av olika saker.

Det var mitt gapande svar på din fråga...

Edit: lägger också till att jag tycker HOL har gjort det bra som hållit ihop fram till nu och både hoppas och tror att han kommer att göra sitt bästa och yttersta för att sätta stopp för denna galenpanna så han får leva och kunna slappna av i resten av sitt liv.
Senast redigerad av Smartart 2020-11-04 kl. 16:09.
Citera
2020-11-04, 16:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smartart
Gapar får ju vem som helst göra här, uppenbarligen.

Missade din fråga efter att jag blivit påhoppad... men här kommer svaret på den.

Min inställning till åtalet är att det är 99,99% säkert vem som ligger bakom det utifrån vad som framkommit i utredningar, förhör etc. Ett intressant fall utifrån många vinklar men ett är att hon är bland det galnaste jag läst om, ett annat är att hon inte kunnat stoppas förut då inte bara han gjort anmälningar utan flera, men nu hoppas jag att det sker. Att dessutom gå från att, i mångas ögon, kommit dit många vill komma, till att förstöra för sig själv, oavsett sjukdomar eller allt hon nu påstås (både som hon själv skrivit och som analyserats fram av mer eller mindre hobbydoktorer) är inte ofta man läser om så det i sig är intressant. Jag hoppas att hon stoppas en gång för alla så HOL och barnen kan leva tryggt och utan att behöva titta sig över axel om hon eller någon som hon anlitat är i färd att göra något mot honom men även mot barnen. Att svartmåla är en sak men att se vad som faktiskt skett och öppna ögonen för det verkar för en del vara svårt men för andra enkelt. För mig känns det glasklart. Svårt mål utifrån att hon uppenbarligen är kraftigt manipulativ och väldigt kunnig inom rättsväsendet. Ett otroligt intressant case ur många synvinklar samtidigt som det är otroligt tragiskt att detta skett. Bäst för alla (inkl KL) skulle ju vara att få stopp på henne för alltid, att de tre övriga i familjen kan leva sina liv normalt och att inte hela denna sörja var ute i det öppna för nyfikna som inte har med detta att göra. Men många (även jag) är nyfikna på det som ändå låter som det är tagit ut en skräckfilm men att det faktiskt hänt på riktigt, och under många många år. Galet är det så många sätt.

Det är dessutom kul att följa allas spekulationer hit och dit, analyser, fans, hur FBare vänder på saker, vägrar se sanningen och hur det utvecklas. Bara det är en underhållning värd att läsa. Men ibland blir det för mycket pajkastning, trolltyg och omtag av olika saker.

Det var mitt gapande svar på din fråga...
Offerkappa och överdrifter förädlar inte din lekamen men tack för svar som är mer on topic än gnäll.
Citera
2020-11-04, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Har du hittat nån mer dagplanering så man vet vilka dagar man ska sikta på att närvara?
Nej har inte hunnit/orkat. Hoppas kanske lite slött att någon annan har gjort det lagom till jag har möjlighet att närvara
Citat:
Tusen tack för direktinsyn du förmedlat. 👍Hoppas nån annan har tid att närvara nu när media är så uppenbart flacka, iaf hittills.
Nemas! Ja, håller tummarna för det. Men jag tror nog som vi varit inne på att de blir mer intresserade när det är Karins tur.

-

Apropå Dagens juridik så hade de en skylt uppsatt bland mediastolarna igår men inte i måndags, dock var stolen tom.
Senast redigerad av Bengt-Birger 2020-11-04 kl. 16:13.
Citera
2020-11-04, 16:12
Medlem
Citat:
De har följt det hela konstant. Det är där flertal uppgifter kom ifrån ända från start. Även kommentarer från ÅK.

De har en podd där hela förra åtalet diskuterades när förra FUP släpptes.
Dock en märkligt resonemang för att vara jurister, erinrar mig att jag kommenterade innehållet.

Oavsett omurvliga så hittar jag iaf ingenting om att rättegången startat.

Sen var det som sagt hennes brev som de tydligen erhållit som enda media, ingen annan nämnde nåt brev.
Hur erhöll de det här om hon satt häktad?
Hon borde väl ha haft både restriktioner - och även yppandeförbud likt alla andra?

Inlägget är från maj i år.

Varvid de då tar upp att exakt allt är fel gällande KL via hennes brev:

"Hon är häktad, misstänkt för att ha planerat att mörda advokat Henrik Olsson Lilja, hösten 2018.

"Nu går hon, i ett 16 sidor långt handskrivet överklagande till angrepp mot både polisen, åklagaren och tingsrätten.
– Åklagarens sakframställan är full av obehagliga sakfel och förvridningar, skriver hon."

Det har jag citerat ur här eftersom de låser artiklar nu för tiden.
(FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.

Ja de har varit lite mer på hugget men nu lite mindre aktiva då antagligen pga samma omständigheter som annan press och media.

De fick väl ut ett sekretesskollat brev/bilaga och publicerade några meningar ur det.
Citera
2020-11-04, 16:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Nej har inte hunnit/orkat. Hoppas kanske lite slött att någon annan har gjort det lagom till jag har möjlighet att närvara

Nemas! Ja, håller tummarna för det. Men jag tror nog som vi varit inne på att de blir mer intresserade när det är Karins tur.
Hoppas det, har även funderat på om de väntar in det andra åtalet.
Stort tack iaf. Nu har vi sett starten, sen höjs nog tempen.
Citera
2020-11-04, 16:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja de har varit lite mer på hugget men nu lite mindre aktiva då antagligen pga samma omständigheter som annan press och media.

De fick väl ut ett sekretesskollat brev/bilaga och publicerade några meningar ur det.
Ja, det går kanske att kolla upp och få ut. De lär inte ha nån gräddfil ang den frågan.

Det är 16 sidor (sic) och inledning är inte maskad enligt foto.
Citat:
Apropå Dagens juridik så hade de en skylt uppsatt bland mediastolarna igår men inte i måndags, dock var stolen tom.
Tack B-B.
Senast redigerad av develi 2020-11-04 kl. 16:19.
Citera
2020-11-04, 16:20
Medlem
Citat:

Tack för bidragen och jag förstår det varit intressant att vara på plats!
Citera
2020-11-04, 17:01
Medlem
fiatigerliljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Med beaktande av skulder kan man fastställa bodelningen i typ samäganderätt. Med ett avtal att han bor kvar tills barnen flyttar ut, och att lägenheten ska säljas på öppna marknaden. Ska det vara så enkelt för en karl att få ett överskott på 6 miljoner kronor i en bodelning, endast för att han kan, och inte har vett att skämmas?

Vilken skilsmässorelaterad avtalslag syftar du på när du påstår att han borde kunna tvingas fortsätta samäga och upprätta nytt avtal med den fd maka vars våldsamheter och missbruk förstört hans och barnens liv, som han är rädd för, som umgås med kriminella, anlitar torpeder, super sig redlös, blir LOBad och slår på barnen? En fd maka som lever i en alternativ verklighet där hon som utgångspunkt anser sig äga allt själv till 100% genom arv från föräldrarna, inklusive lägenheten, bohaget och fritidshuset i Långvind, och som anklagar ett av barnen för att vara den som tagit ut lånen på lägenheten i hennes namn, ”på HENNES lägenhet”, den som HON äger. En maka som 2019, vid det tillfälle då hon fått tag en mer pålitlig torped, en yrkeskriminell bankrånare, helt oförklarligt tar ut hemförsäkring på lägenheten och livförsäkring på högsta belopp på barnen, varav ett hon alltså anklagar för att ha hjälpt till att stjäla miljoner av hennes ”föräldraarv” genom att ta ett lån på hennes lägenhet i hennes namn, lån vilka alltså skulle kunna ses vara en orsak till att ha hennes utbetalning vid bodelningen 2016 minskade till ”bara” tio miljoner.

Med tanke på hur totalt förblindad hon är av sitt hat mot HOL och hur raseriet verkar härjar i henne över att ha blivit avvisad och bortstött, kan iallafall jag inte låta bli att undra vad hon egentligen planerade som nästa steg, hur långt hon hade kunnat tänka sig att gå i sin hämnd mot HOL om hon fått fortsätta härja fritt efter det att HOL överlevde mordförsöket. Jag tänker i banorna: vad vore den värsta hämnden hon skulle kunna utsätta honom för, den enda förlusten som totalt krossat honom, det käraste han hade i livet? Svaret skulle i värsta fall kunna vara detsamma som mannen i detta fallet såg som en acceptabel utväg, beroende på hur illa ställt det är med hennes kapacitet att tänka klart på grund av den, av dig och andra supportrars omtalade, ”hjärnblödning”:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in