Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Ja scrolla på, dina onliners ger som sagt ingenting och jag ställde en fråga om din inställning till åtalade och aktuellt åtal.
Bengt-Birger lär uppdatera när det är paus så det hjälper inte att du gapar heller..
Gapar får ju vem som helst göra här, uppenbarligen.
Missade din fråga efter att jag blivit påhoppad... men här kommer svaret på den.
Min inställning till åtalet är att det är 99,99% säkert vem som ligger bakom det utifrån vad som framkommit i utredningar, förhör etc. Ett intressant fall utifrån många vinklar men ett är att hon är bland det galnaste jag läst om, ett annat är att hon inte kunnat stoppas förut då inte bara han gjort anmälningar utan flera, men nu hoppas jag att det sker. Att dessutom gå från att, i mångas ögon, kommit dit många vill komma, till att förstöra för sig själv, oavsett sjukdomar eller allt hon nu påstås (både som hon själv skrivit och som analyserats fram av mer eller mindre hobbydoktorer) är inte ofta man läser om så det i sig är intressant. Jag hoppas att hon stoppas en gång för alla så HOL och barnen kan leva tryggt och utan att behöva titta sig över axel om hon eller någon som hon anlitat är i färd att göra något mot honom men även mot barnen. Att svartmåla är en sak men att se vad som faktiskt skett och öppna ögonen för det verkar för en del vara svårt men för andra enkelt. För mig känns det glasklart. Svårt mål utifrån att hon uppenbarligen är kraftigt manipulativ och väldigt kunnig inom rättsväsendet. Ett otroligt intressant case ur många synvinklar samtidigt som det är otroligt tragiskt att detta skett. Bäst för alla (inkl KL) skulle ju vara att få stopp på henne för alltid, att de tre övriga i familjen kan leva sina liv normalt och att inte hela denna sörja var ute i det öppna för nyfikna som inte har med detta att göra. Men många (även jag) är nyfikna på det som ändå låter som det är tagit ut en skräckfilm men att det faktiskt hänt på riktigt, och under många många år. Galet är det så många sätt.
Det är dessutom kul att följa allas spekulationer hit och dit, analyser, fans, hur FBare vänder på saker, vägrar se sanningen och hur det utvecklas. Bara det är en underhållning värd att läsa. Men ibland blir det för mycket pajkastning, trolltyg och omtag av olika saker.
Det var mitt gapande svar på din fråga...
Edit: lägger också till att jag tycker HOL har gjort det bra som hållit ihop fram till nu och både hoppas och tror att han kommer att göra sitt bästa och yttersta för att sätta stopp för denna galenpanna så han får leva och kunna slappna av i resten av sitt liv.