2020-05-20, 19:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Leader
Det är väl inte en P7 som ska göras? Eller har jag missuppfattat att det är en särskild personutredning som nämns i dagboksbladet?
Ej kollat. PU är planerat iaf.
De kan gå rätt på en RPU när hon anses vara i skick. Det behövs nog ett helt team och flera veckor för den damen.
Sen kompledigt för alla inblandade.
Citera
2020-05-20, 23:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTriton09
Ni som har koll, gäller det här kommande åtalet endast 2018 stämplingen, eller kan 2019 vävas in i samma åtal?
Om det nu väcks åtal i Juni, får vi då del av alla förhör med tokkärringen, samt det 16 sidiga brevet?
Det är stämpling 2018 hon är häktad för.
Väcks åtal kommer aktuella förhör för det åtalet i FUP.
Hon lär väl i annat fall delges misstanke för anstiftan 2019.

Förbered med syrgastub och en skalmanklocka, om hon beter sig som vid andra förhör..

Dagboksbladen är röriga, men i sig informativa om detaljer.
Här är via domstolen. se.
Citat:
2020-05-12: Tingsrätten har i dag häktat en man i hans utevaro som på sannolika skäl är misstänkt för stämpling och förberedelse till mord på en advokat hösten 2018.

2020-05-07: Åklagaren har i dag vid förhandling begärt och fått förlängd tid för att väcka åtal mot en kvinna som på sannolika skäl är misstänkt för stämpling till mord på en advokat hösten 2018.

Kvinnan har varit häktad sedan den 24 april i år. Åtal ska väckas senast den 20 maj 2020 kl. 11.00.

2020-05-08: Åklagaren har vid förhandling idag begärt och fått förlängd tid för att väcka åtal mot en man som på sannolika skäl är misstänkt för stämpling till mord och förberedelse till mord på en advokat hösten 2018.

Mannen har varit häktad sedan den 23 april 2020. Åtal ska väckas senast den 20 maj 2020 kl. 11.00.
Senast redigerad av develi 2020-05-20 kl. 23:32.
Citera
2020-05-20, 23:26
Avstängd
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiatigerlilja
”Lyser” inte längre med ”sin frånvaro”:
2020-05-19 BESLUT. Läkarintyg enligt 7 § lagen (1991:2041) särskildpersonutredning i brottmål m.m. ska inhämtas rörande KL. Talan mot beslutet får föras endast med stöd av 49 kap. 7 § rättegångsbalken.
Tack Jack.Elam!
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men vad fan!

Nu blir jag uppriktigt besviken, jag trodde bergsäkert att lilla Karin skulle leva rövare vid den här förhandlingen, 14 dagars uppdämd ilska skulle få dampa loss men icke, fanskapet gick med på en omhäktning utan minsta pip.

Som du skriver, från 16 sidor med klagovisor till att bara stilla acceptera en omhäktning.
Jag anar nya krumbukter. Spelar hon galen nu för att slippa straff... och så blir hon snabbt frisk när hon får vård eller?
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ej kollat. PU är planerat iaf.
De kan gå rätt på en RPU när hon anses vara i skick. Det behövs nog ett helt team och flera veckor för den damen.
Sen kompledigt för alla inblandade.

Lag (1991:2041) om särskild personutredning i brottmål, m.m.
7 § Rätten får, när det finns skäl till det, förordna en läkare att avge läkarintyg om en misstänkt, under förutsättning som anges i 2 § andra stycket. Om rätten särskilt anger det i förordnandet, ska intyget omfatta de medicinska förutsättningarna för att överlämna den misstänkte till rättspsykiatrisk vård utan särskild utskrivningsprövning.

Undrar om dom har angett det sista fetade särskilt?

2020-05-19 Förordnande e-skickat till Rättspsykiatri Stockholm, Rättsmedicinalverket.

Något är på G. För svår abstinens kanske och hon är helt galen... eller så spelar hon galen för att komma undan ännu en gång när hennes klagovisor inte hjälper längre.
Den kvinnan är kapabel till vad som helst.
Citera
2020-05-20, 23:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag anar nya krumbukter. Spelar hon galen nu för att slippa straff... och så blir hon snabbt frisk när hon får vård eller?

7 § Rätten får, när det finns skäl till det, förordna en läkare att avge läkarintyg om en misstänkt, under förutsättning som anges i 2 § andra stycket. Om rätten särskilt anger det i förordnandet, ska intyget omfatta de medicinska förutsättningarna för att överlämna den misstänkte till rättspsykiatrisk vård utan särskild utskrivningsprövning.

Undrar om dom har angett det sista fetade särskilt?

2020-05-19 Förordnande e-skickat till Rättspsykiatri Stockholm, Rättsmedicinalverket.

Något är på G. För svår abstinens kanske och hon är helt galen... eller så spelar hon galen för att komma undan ännu en gång när hennes klagovisor inte hjälper längre.
Den kvinnan är kapabel till vad som helst.
Det verkar som om nåt är i görningen, nämnde det häromdan. Får en känsla att det förbereds åtal iom begärd personutredning. Hoppas det.
Heja, heja Lucas!! Du är en superklippa.

Här finns mer att läsa i ett sammanhang.
https://lagen.nu/sosfs/2009:12
Senast redigerad av develi 2020-05-20 kl. 23:47.
Citera
2020-05-20, 23:47
Avstängd
Timeouts avatar
Citat:
Det verkar som om nåt är i görningen, nämnde det häromdan. Får en känsla att det förbereds åtal iom begärd personutredning.

Heja, heja Lucas!! Du är en superklippa.
Kolla detta. Det är ju lite mer än en vanlig personutredning om jag fattar det rätt.

Först lagen

Fortsättningen på lagen.
S2 Regeringen eller den myndighet som regeringen bestämmer meddelar föreskrifter om avfattningen av läkarintyget. Endast en läkare som får avge utlåtande över en rättspsykiatrisk undersökning får förordnas att avge ett sådant intyg som avses i första stycket andra meningen.

Karin Lilja kan lagen och spelar hon tillräckligt galen kanske det inte ens blir rättegång om hon anses inte kunna delta och hon blir snabbt frisk när hon har suttit på rättspsyk ett tag.
Och så är cirkusen igång igen...

Har aldrig varit med om detta förut. Finns det någon chans att Karin kan anses vara för psykiskt sjuk för att klara en rättegång?
Citera
2020-05-20, 23:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Kolla detta. Det är ju lite mer än en vanlig personutredning om jag fattar det rätt.

Först lagen

Fortsättningen på lagen.
S2 Regeringen eller den myndighet som regeringen bestämmer meddelar föreskrifter om avfattningen av läkarintyget. Endast en läkare som får avge utlåtande över en rättspsykiatrisk undersökning får förordnas att avge ett sådant intyg som avses i första stycket andra meningen.

Karin Lilja kan lagen och spelar hon tillräckligt galen kanske det inte ens blir rättegång om hon anses inte kunna delta och hon blir snabbt frisk när hon har suttit på rättspsyk ett tag.
Och så är cirkusen igång igen...

Har aldrig varit med om detta förut. Finns det någon chans att Karin kan anses vara för psykiskt sjuk för att klara en rättegång?
Läste du länken?

Skit i KL, hon kan spela bäst hon vill. Hon kommer dock få mer värdiga motståndare denna gång.
Citera
2020-05-20, 23:59
Avstängd
Timeouts avatar
Citat:
Läste du länken?

Skit i KL, hon kan spela bäst hon vill. Hon kommer dock få mer värdiga motståndare denna gång.
Dom som ska döma henne nu bör ju vara väldigt medvetna om vad hon går för nu och inte dåras av att hon har varit jurist tidigare... får man hoppas.

Du redigerade in länken samtidigt som jag la in mitt inlägg.

Jag har läst här om lagen.
https://lagen.nu/1991:2041

Har nog aldrig längtat efter en FUP som jag gör nu
Citera
2020-05-21, 00:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Dom som ska döma henne nu bör ju vara väldigt medvetna om vad hon går för nu och inte dåras av att hon har varit jurist tidigare... får man hoppas.

Har nog aldrig längtat efter en FUP som jag gör nu
Jo, jag såg sen att min länk inte kom med i ditt citat.

Att hon drillat med allt som rör sig runt henne är en sak. Det är nåt helt annat att spela teater inför professioner.

Det har inkommit ett frivårdsyttrande 18/5.
Sen har rätten beslutat om följande:

BESLUT
"Läkarintyg enligt 7 § lagen (1991:2041) särskildpersonutredning i brottmål m.m. ska inhämtas rörande Karin Lilja."

"Förordnande e-skickat till Rättspsykiatri Stockholm, Rättsmedicinalverket."
Citera
2020-05-21, 00:44
Medlem
Vad är det för ett dream team KL har satt ihop alltså? En kvinnlig variant på Fagin. Men med en mordisk twist.

Först fritidsgårdsrapparen Ö*mer. Sen S*amuel. Nu M*ustafa som rör sig i nån sorts tillvaro av hasch, tramadol, skruvmejsel, tång och tjålar tröjor på Intersport.
Bara Toby Crackit och Bill Sikes som saknas...

Ska hon lyckas få halva Storstockholm inburat eller vad händer?

Beror KLs kovändning ang häktningsförhandling osv på att någon golat järnet? Annars får man hoppas det är tecken på att hon är ”överbevisad”...
Senast redigerad av Avel 2020-05-21 kl. 00:57.
Citera
2020-05-21, 05:17
Medlem
Combivals avatar
Citat:

Har nog aldrig längtat efter en FUP som jag gör nu :confused:

Har tänkt likadant jag senaste tiden. Hoppas att inte hela skiten blir maskat. Jag vill verkligen veta vad denna kvinna sysslat med.
Citera
2020-05-21, 12:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Beror KLs kovändning ang häktningsförhandling osv på att någon golat järnet? Annars får man hoppas det är tecken på att hon är ”överbevisad”...
Kan det inte snarare vara att det är en rekommendation fr advokaten om om en P7a knackar på dörren?
Det finns ju begärd personutredning*, sen ett frivårdsyttrande varav TR har fattat ett beslut enligt dagboksbladet.

* Borde väl vara offentlig handling nu isf.
Citera
2020-05-21, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men vad fan!

Nu blir jag uppriktigt besviken, jag trodde bergsäkert att lilla Karin skulle leva rövare vid den här förhandlingen, 14 dagars uppdämd ilska skulle få dampa loss men icke, fanskapet gick med på en omhäktning utan minsta pip.

Som du skriver, från 16 sidor med klagovisor till att bara stilla acceptera en omhäktning.
Hon har väl nyktrat till lite under häktningen och kanske fått anta bus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in