Citat:
Ursprungligen postat av
Krickedixan
Jag har också funderat i de banorna som du skriver om och jag tror det är vissa par /människor som triggar fram det värsta sidor hos sin partner och hos varandra.
Jag tror inte han är helt oskyldig till hur deras förhållande till varandra blev.
Makt och psykiskt misshandel av olika slag är inte alls ovanligt och ofta mår man så mycket bättre när man tagit sig ur detta maktspel, för det är det som det handlar om. Man bråkar om pengar och barnen.
Det här sker oftast innanför lägenhetens väggar och utomstående har ingen insyn.
Här har vi ingen aning om hur det var och jag försvarar absolut inte KL på något sätt.
Tyvärr klarade inte KL att bara gå vidare med huvudet högt och fortsätta sitt liv på egen hand och på annat håll.
Det är här det skiljer sig i hur man agerar
Vissa kokar katter, andra lejer torpeder och andra bara skiter i allt och bygger upp ett nytt liv.
Det hon har valt är bara sorgligt för alla och jag hoppas de sätter dit henne.
Hon är inte värd så mycket mer än ett liv i fängelse och att få hjälp för sina problem.
The devil is in the details.
Problemet är att inget pekar på annat än att HOL snarare är medberoende när man ser hans undvikande, nedtonade beteende i förundersökningsprotokoll från tiden vid separation.
Han vill inte anmäla, han månar om barnen.
Hans vänner är oroliga att hon redan då ska gå över gränsen.
När hon följer efter honom till krogen med de då små barnen i släp så går hon sen hem, dricker, dumpar barnen.
För att senare följa efter honom igen till hans väns lgh.
Då är hon packad när hon anländer.
Polis beskriver sen, då de felaktigt larmas till Norr Mälarstrand där hon bor kvar, att barnen inte kan öppna dörren på deras uppmaning.
Hon har även spärrat mathissen med knivar (SIC!)
HOL är då redan på väg och kan öppna.
Det är iofs tur hon stalkade HOL och inte drog på krogen.
Hur fan ska barnen ha klarat sig om det börjat brinna!!
Polis vänder till den andra lgh och KL blir LOBad. Att hon bits läggs ner.
Men samtidigt ser hon ut att satsa på att bita polis vid annat tillfälle (våld mot tjänsteman) och hon beskriver själv en annan händelse (förhör om hur hon hamnade på Teaterbaren) då polis tillkallats till Norr M att hon är naken och sätter tänderna i en polisarm.
Så tydligen använder hon tänderna.
Så man kan göra generella hobbyanalyser om olyckliga skilsmässor, det är inte ens fel att två träter, KL kan ha blivit provocerad, HOL kan ha ha trigga henne osv.
I det här fallet sitter dock djävulen i detaljerna.
Det gäller att ta del av vad som sägs via KL själv och övrigt.
KL förefaller totalt störd i en samlad bild, förutom grov fylla.