2020-05-04, 07:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Om man kunde få reda på vad HOL och KL är födda i för stjärntecken, tror jag att man skulle kunna analysera detta förhållande lite mer. Jag tror att vissa stjärntecken har mycket små möjligheter att kunna leva ett liv ihop. Hur kan man få reda på när dom är födda?Nu förstår jag att jag får kritik av många här. Men nu har jag så lång erfarenhet både från mitt eget liv och hur jag sett hur andras liv och förhållanden har fungerat, så jag är väldigt säker på att detta stämmer.
Karin är skytt så hon hade öht inte behövt engagera nån torped.
Astrologin avklarad.
Citera
2020-05-04, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Karin är skytt så hon hade öht inte behövt engagera nån torped.
Astrologin avklarad.

Vår kille Ö*mer är kräfta - beskyddaren, bevararen, den trofaste, den lojale och sympatiske.
Senast redigerad av Avel 2020-05-04 kl. 07:54.
Citera
2020-05-04, 08:54
Medlem
develis avatar
KL är på hugget.

Hon bet högst troligt A i armen enligt poliserna (aug 2013) men rätten kunde inte bedöma sakkunnigutlåtande (kollat på foto) versus den läkare som sett märket IRL. Typ ord mot ord.
Hon klarade sig undan dom.

Två år senare (mars 2015) försöker hon igen.

Innan hon klappar till polisen i ansiktet så försöker KL bita polisen i armen:

"Och liksom håller ju som vanligt liksom, för att skydda mig själv, håller lite med den handen,
alltså med min vänstra hand mot hennes överdel, upp på hennes axel så och tar bältet. Då får jag en känsla av att hon försöker liksom med sitt ansikte luta sig framåt mot min, med sitt ansikte mot min högra hand och försöker bita alltså"

" SK: Alltså hon, på något sätt böjer sig framåt och liksom, jag vet inte om hon för ut käken på
något sätt, alltså jag får en känsla av, nu kommer hon vilja bita mig liksom..
FL: …men får du någon uppfattning om var hon styr sitt ansikte mot?
SK: Min arm.
FL: Vilken arm?
SK: Höger.
FL: Den du tar bilbältet med?
SK: Ja."

KL knäpper av sig bältet, får på det på nytt och sen smäller det:

" Då är hon tyst och tyst och tyst och sen från ingenstans så svingar hon ut sin ja, sin högerhand mot mig i en rörelse, med knuten näve som träffar precis, alltså under eller ja, på mitt käkben, med hennes ja…"

KL erkänner att hon nog var tänkt att bita den kvinnliga polisen
Men hon skulle inte bitit henne. Bara försökt?

Nåväl.
KL berättar även att hon sätter tänderna i en annan polisarm vid ett ytterligare ett tillfälle.
Oklart när men hon är i lgh på Norr M.

" Och då så vet jag att jag böjde ner och tog tag hans jacka liksom för och så lätta på greppet.
FL: Ja du visar nu att du gjorde det med munnen då?
KL: Ja precis.
FL: Med tänderna?
KL: Ja, för när du sitter fast då liksom då är det de enda du har. Så jag försökte liksom så…
FL: Okej.
KL: Och då hade jag fullständigt panik.

FL: Men gjorde du något sånt mot henne då?
KL: Det gjorde jag säkert för att på slutet…
FL: I bussen tänker jag?
KL: Ja alltså på slutet så ja och dessutom så gjorde det ont i armen så att på slutet så trodde jag att den hade gått av. Det som gjorde, nu gjorde den ju inte det, men jag var ju rätt blåbefteråt. Så att det var väl det som gjorde ont då. Men det kan jag mycket väl ha gjort försökt, försökt liksom men jag skulle aldrig… jag skulle aldrig ja och va hur vart skulle jag ha bit…
skulle jag vart skulle jag ha bitit henne då säger hon?
FL: Nej, hon säger inte hon säger att hon fick uppfattning att du ville att du försökte."
Senast redigerad av develi 2020-05-04 kl. 08:57.
Citera
2020-05-04, 10:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Då lägger jag ut det om den påstådda stora hjärnblödningen en gång till så du får läsa

EN LITEN BLÖDNING!
Från domen, vårdnadstvist och boende.
De i målet förekommande orosanmälningarna ger vid handen att andra än Henrik i Karins närmaste familjekrets från tid till annan varit oroliga för Karins psykiska hälsa.
Att Karin lider av psykisk sjukdom är emellertid inte visat i målet. Den utredning som Karin fört in i målet om hennes hälsa – och som hon menar har betydelse för bedömningen i målet – rör hennes neurologiska status utifrån en blödning i hjärnan som hon påstår uppkom efter ett trauma den 16 december 2013 och under alla förhållanden före förhandlingen i tingsrätten den 28 januari 2014.
Min kommentar: Hon ville använda den som bevis för att HOL hade orsakat den men misslyckades.

Karin har som skriftlig bevisning åberopat svaret på en röntgenundersökning genom datortomografi utförd på halsryggrad och skalle den 31 januari 2014.
Utlåtandet har på fråga från tingsrätten kommenterats av Märta Berthold-Lindstedt, som bekräftat att utlåtandet inte visade på någon blödning i hjärnan.

Av hennes vittnesmål framgår emellertid att en röntgen av Karin som gjordes den 30 mars 2014 utvisade en liten blödning som bedömdes vara två till tre veckor gammal.
Märta Berthold-Lindstedt, som undersökt Karin i september 2014 inför en eventuell fördjupad rehabilitering har beskrivit blödningen – utifrån tillgängliga journalhandlingar från Stockholms Sjukhem – som en lindrig skada med god prognos, samt bekräftat att Karin där genomgick rehabilitering för skadan under tiden den 7 – 21 april 2014.
Min kommentar: Stockholms Sjukhem har en rehabiliteringsklinik och läkaren som nämns är överläkare där och forskar om hjärnblödningar.

Märta Berthold-Lindstedt har också förklarat att de symtom som Karin uppvisade i mars 2014 i form av bl.a. yrsel och balanssvårigheter samt problem med att ”hålla en röd tråd ” när hon talade kan ge intrycket av att hon är berusad. Hon har emellertid inte hållit för troligt att skadan är orsaken till Karin ”faller ihop” eller svimmar, något som Karin hävdar. Märta Berthold-Lindstedt har även klargjort att blödningen i sig inte påverkat Karins omsorgsförmåga om barnen.

Karin har konsekvent tillbakavisat att hon har eller har haft alkoholproblem. Det finns emellertid en mängd uppgifter i utredningen som pekar på motsatt förhållande.
Förutom Henriks och barnens beskrivningar av omständigheterna kring de bråk som ostridigt förekommit i hemmet under lång tid, förekommer uppgifter om Karins berusning i flertalet orosanmälningar från sista halvåret 2013. Innehållet i dessa kan inte bortses från, inte heller det faktum att Karin omhändertagits enligt LOB den 31 augusti 2013 och därefter vid ytterligare tillfällen under 2014, samt vid två tillfällen under sommaren 2015.

Att polisen i samtliga fall skulle ha misstagit sig och till följd av Karins sviter efter blödningen i mars 2014 bedömt henne som så pass berusad att hon var i behov av vård enligt LOB håller tingsrätten inte för troligt.
Vid det tillfälle som Karin omhändertogs den 14 april 2014, dvs. under den tid som hon genomgick rehabilitering på Stockholms sjukhem, har bl.a. vårdpersonal på Sankt Görans akutmottagning, dit polisen förde Karin från centrala Stockholm, uttryckt sin stora oro över den kraftigt berusade kvinnan.
Sammanfattningsvis finner tingsrätten klarlagt att Karin har ett icke okomplicerat förhållningssätt till alkohol samt att hon synes sakna insikt om detta.
Har du hört talas om att fyllon ljuger som en häst travar...
Citat:
Sammanfattningsvis finner tingsrätten klarlagt att Karin har ett icke okomplicerat förhållningssätt till alkohol samt att hon synes sakna insikt om detta.
Korrekt formulerat av TR.
Men snudd på ett understatement.

Vart befann sig "den kraftigt berusade kvinnan" vid det här omhändertagandet?
På Stockholms sjukhem 7–21 april 2014 och ett rejält kalas mitt i rehabiliteringen:
Citat:
Vid det tillfälle som Karin omhändertogs den 14 april 2014, dvs. under den tid som hon genomgick rehabilitering på Stockholms sjukhem, har bl.a. vårdpersonal på Sankt Görans akutmottagning, dit polisen förde Karin från centrala Stockholm, uttryckt sin stora oro över den kraftigt berusade kvinnan.
Hon påstår att HOL gett henne hjärnblödning 16 dec 2013 - men är friröntgad 31 januari 2014.
Inte ett spår av nån hjärnblödning. Förrän en mindre av god prognos som ses 30 mars på rtg och är bara 2-3 veckor gammal.

Kan konplettera med att i förhör 21 mars 2015 sitter hon och ljuger igen, samma beskyllning mot HOL.
Då kallar hon det "droppande hjärnblödning".

Samt fortsätter:
HOL är ju förvisso utomlands säger hon... men hans polare spionerar på TG.
Hon ser hur han tar upp en telefon. En riktig cliffhanger:
Ringer han HOL?
Sen får hon för sig att polaren kan ha pratat med vakten så polisen kommer och tar henne för fylla.
Så HOL som är utomlands är skyldig till att hon lobbas på Teatergränd.
Han är som en Schweizerkniv. Multitaskar.
Fixar LOBar men fyller henne även med vin:

I arresten aug 2013, då hon följer efter HOL till restaurangen och sen till hans lägenhet, så säger hon att det är HOL som fått henne att bli full:
'Lilja berättade att det var hennes mans fel att hon hade druckit vin "

Han råkar snarare fått överta barnen (som hon låst in med knivarna i hiss-och dörrlåsen) då hon tagit sig en raketfylla alldeles på egen hand och hamnat i fyllecell.

Sen skriker hon till arrestvakten att hon förstört hennes karriär:
" Lilja började skrek att jag hade fel, att jag hade förstört hennes karriär (innan Lilja skrikit klart hade jag förstört ALLT) samt att hon lika gärna kunde dra tillbaka ansökan nu, oklart för mig vilken ansökan hon menade."

Karin är givetvis oskyldig.
Vinglighet beror på hjärnblödning och det botas med vin berättar hon som sagt.
Citera
2020-05-04, 11:19
Medlem
Citat:
KL är på hugget.

Hon bet högst troligt A i armen enligt poliserna (aug 2013) men rätten kunde inte bedöma sakkunnigutlåtande (kollat på foto) versus den läkare som sett märket IRL. Typ ord mot ord.
Hon klarade sig undan dom.

Två år senare (mars 2015) försöker hon igen.

Innan hon klappar till polisen i ansiktet så försöker KL bita polisen i armen:

"Och liksom håller ju som vanligt liksom, för att skydda mig själv, håller lite med den handen,
alltså med min vänstra hand mot hennes överdel, upp på hennes axel så och tar bältet. Då får jag en känsla av att hon försöker liksom med sitt ansikte luta sig framåt mot min, med sitt ansikte mot min högra hand och försöker bita alltså"

" SK: Alltså hon, på något sätt böjer sig framåt och liksom, jag vet inte om hon för ut käken på
något sätt, alltså jag får en känsla av, nu kommer hon vilja bita mig liksom..
FL: …men får du någon uppfattning om var hon styr sitt ansikte mot?
SK: Min arm.
FL: Vilken arm?
SK: Höger.
FL: Den du tar bilbältet med?
SK: Ja."

KL knäpper av sig bältet, får på det på nytt och sen smäller det:

" Då är hon tyst och tyst och tyst och sen från ingenstans så svingar hon ut sin ja, sin högerhand mot mig i en rörelse, med knuten näve som träffar precis, alltså under eller ja, på mitt käkben, med hennes ja…"

KL erkänner att hon nog var tänkt att bita den kvinnliga polisen
Men hon skulle inte bitit henne. Bara försökt?

Nåväl.
KL berättar även att hon sätter tänderna i en annan polisarm vid ett ytterligare ett tillfälle.
Oklart när men hon är i lgh på Norr M.

" Och då så vet jag att jag böjde ner och tog tag hans jacka liksom för och så lätta på greppet.
FL: Ja du visar nu att du gjorde det med munnen då?
KL: Ja precis.
FL: Med tänderna?
KL: Ja, för när du sitter fast då liksom då är det de enda du har. Så jag försökte liksom så…
FL: Okej.
KL: Och då hade jag fullständigt panik.

FL: Men gjorde du något sånt mot henne då?
KL: Det gjorde jag säkert för att på slutet…
FL: I bussen tänker jag?
KL: Ja alltså på slutet så ja och dessutom så gjorde det ont i armen så att på slutet så trodde jag att den hade gått av. Det som gjorde, nu gjorde den ju inte det, men jag var ju rätt blåbefteråt. Så att det var väl det som gjorde ont då. Men det kan jag mycket väl ha gjort försökt, försökt liksom men jag skulle aldrig… jag skulle aldrig ja och va hur vart skulle jag ha bit…
skulle jag vart skulle jag ha bitit henne då säger hon?
FL: Nej, hon säger inte hon säger att hon fick uppfattning att du ville att du försökte."

”Jag vet inte om hon för ut käken på nåt sätt” 😮 Hon låter som nån sorts Alien ju! Kanske är det som felas henne, att hon är invaderad av utomjordisk varelse. Men det botas väl lätt det också, tillsammans med vingligheten. Med VIN! 😆
Citera
2020-05-04, 15:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
”Jag vet inte om hon för ut käken på nåt sätt” 😮 Hon låter som nån sorts Alien ju! Kanske är det som felas henne, att hon är invaderad av utomjordisk varelse. Men det botas väl lätt det också, tillsammans med vingligheten. Med VIN! 😆

Ja, det är nog en syn. Då hon hänger i armen med fullbordat bett på Norr M så berättar hon att hon är naken.
Jag är inte förvånad över att grannarna inte hade mycket till övers (beskrivning i aktuellt FUP för BR). Hon anklagade dem även att sno barnvagnar. Det säger mig att hon härjat länge, det var länge sen de satt i en sån.

Man kan således se ett väldigt konstigt beteende BORTOM HOL - nåt han föga lär ha triggat igång bland alla generella velouranalyser om olyckliga relationer.

Det här är THE Karin....
Welcome to the jungle.
Senast redigerad av develi 2020-05-04 kl. 15:54.
Citera
2020-05-04, 17:19
Medlem
Citat:

Ja, det är nog en syn. Då hon hänger i armen med fullbordat bett på Norr M så berättar hon att hon är naken.
Jag är inte förvånad över att grannarna inte hade mycket till övers (beskrivning i aktuellt FUP för BR). Hon anklagade dem även att sno barnvagnar. Det säger mig att hon härjat länge, det var länge sen de satt i en sån.

Man kan således se ett väldigt konstigt beteende BORTOM HOL - nåt han föga lär ha triggat igång bland alla generella velouranalyser om olyckliga relationer.

Det här är THE Karin....
Welcome to the jungle.
Konstigt egentligen att båda systrarna blev alkoholister. Det brukar väl för det mesta bara finnas ett "svarta fåret" i en familj. Ganska ovanligt tror jag med två stycken.
Citera
2020-05-04, 17:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Konstigt egentligen att båda systrarna blev alkoholister. Det brukar väl för det mesta bara finnas ett "svarta fåret" i en familj. Ganska ovanligt tror jag med två stycken.
Vet väl inte om det är värst ovanligt, det finns väl allt från antisociala bröder som sysslar med droger till vinpimplande systrar.
Kvinnor hörs nog inte lika högljutt.
Förutom KL då...
Citera
2020-05-04, 17:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det finns en god anledning till att KL och vår kille sitter där de sitter.

Ni är några här som i princip skriver att det bästa är att KL och killen släpptes igår. Ni nonchalerar brottets allvar och fjantar runt i skrift och nedvärderar åklagare och polisen. Tycker de ska ha en eloge som lyckats snappa upp dessa tecken på förberedelse och stämpling till MORD.

Det är ju inte inbrott i glasskiosken de har planerat. Har de förberett för en skjutning eller liknande så hoppas iaf jag att din ”klåpare” till åklagare får in de båda bakom lås och bom. Precis som han fick in Billy. Inte som en fjäder i hatten utan ännu ett bevis på gott polis- och åklagararbete.

Ser fram emot den dagen domarna faller mot dem. Få lite tyst på KL-kramarna. Eller ja då börjar det väl ylas om att hon är oskyldigt dömd...
Stämpling till mord, Förberedelse till mord
2018-08-01-2018-11-30 i Stockholm.
.
Detta är väl 2018?
I december, troligen före Lucia, så blir HOL uppringd av en okänd man.
Det ligger isf i gränslandet för ovan nämnda tidsperiod och de facto blev det inget mordförsök.
Kan samtalet ändå ha samröre?

Går inte att bekräfta men en reflektion, för det ligger väldigt nära tidsspannet som ÅK uppger som förberedelsetid
.
Nån manlig person har gjort första samtalet iRL. Sen är allt via sms.
Om torpeden backat ur av nån orsak går det ändå att fortsätta via sms.
Först mer intensivt, "brådskande" - sen abrubt avslutat och ett sista sms i januari:

"Sen är det ytterligare en kontakt i januari. Jag har funderat på det här, januari. Det var brådskande förut och nu händer det ingenting. Sen händer det ingenting alls med det där och då tänker jag att det är lugnt."

Det är ingen aktivitet sen förrän i juli såvitt jag förstått. Då missbrukartypen vill träffa HOL.

Mannen som ringer säger att HOL har bilen i ett garage Baltzar von Platens gata - att hans polare varit inne i garaget och sett en lapp på eller inne i bilen på golvet med ett dödshot:
"Han hotar dig till livet mer eller mindre."
Den lappen vill uppringaren lämna till HOL, "vi måste träffas imorgon."

HOL ställer motfrågor men personen försöker locka in. Det upplevs ologiskt.
HOL ber honom fota lappen och skicka över den, han säger att han kan kontakta polisen.

Sen övergår det till en smskontakt.
HOL skickar och får svar på morgonen.
Spydiga svar.
"Tror du man är vaken sent på natten och kunna svara på dina meddelande eller?"

Det finns inget bevis vem det rör sig om men sistnämnda vore ett klassiskt svar, skällsord, från KL, han gör ett igenkännande på sättet att skriva men kan givetvis inte veta i den anonyma trafiken.
Även sättet att locka in är en taktik KL haft i många år.

Finns det ingen torped kvar sen så är det väl inte mer att göra. Den här manspersonen lämnar bara en uppgift om vart HOL parkerar bilen, en enkel match att erhålla som info.

Före detta finns en händelse 2014 el 2015.
Troligen före TR slutligen dömt att han ska ha vårdnaden, dvs innan han blir nedslagen i trapphuset av två män dec 2015.
I samma veva får en lejd torped kalla fötter och vänder sig till polisen, men uppgörelsen är muntlig och anmälan lägga ner.

HOL är på väg att träna tidigt en morgon. På Polhemsgatan står en lång man i 30-års åldern som säger (fast på engelska) :
"Du borde nog flytta härifrån, annars kan det bli problem" på engelska. Han är utländsk och säger även:
"Me and my boss will locking after you for several weeks".
Senast redigerad av develi 2020-05-04 kl. 18:02.
Citera
2020-05-04, 19:00
Medlem
Citat:
Vet väl inte om det är värst ovanligt, det finns väl allt från antisociala bröder som sysslar med droger till vinpimplande systrar.
Kvinnor hörs nog inte lika högljutt.
Förutom KL då...
Hur var det med pappan och mamman till KL? Ofta finns en alkohol-gen att falla tillbaka på? Nån av föräldrarna kan ha varit svåra på flaskan.
Citera
2020-05-04, 19:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hur var det med pappan och mamman till KL? Ofta finns en alkohol-gen att falla tillbaka på? Nån av föräldrarna kan ha varit svåra på flaskan.
Nature or nurture..
Vet ej.
Inget som framkommer i FUP. Hennes mor ifrågasatte väl drickandet?

Jag skriver främst om hur hon beter sig i relationen just nu. För att hon nu sitter på sannolika skäl och för att komplettera bilden av KL.
Som sånt här som polisen beskriver i FUP.
Se spoiler.
Citat:
Barnen är lämnade ensamma av sin kraftigt berusade mor. Som dricker och följer efter HOL som försöker undvika henne.
Det ger väl ett visst perspektiv på vart hennes fokus är då de separerat.
Sen skyller hon på honom, att han gjort henne full. Hur nu det ska ha gått till..

Men i mitt tycke värst av allt:
Barnen kan inte öppna.
Barnen kan inte ringa, de har ingen telefon.
KL har spärrat hissen med kniv.
KL har spärrat dörren med kniv.
KL har bytt lås på lgh.

KLs skick vid denna LOB augusti 2013:
Citat:
Citera
2020-05-04, 22:45
Medlem
fiatigerliljas avatar
Citat:
Nature or nurture..
Vet ej.
Inget som framkommer i FUP. Hennes mor ifrågasatte väl drickandet?

Jag skriver främst om hur hon beter sig i relationen just nu. För att hon nu sitter på sannolika skäl och för att komplettera bilden av KL.
Som sånt här som polisen beskriver i FUP.
Se spoiler.

Barnen är lämnade ensamma av sin kraftigt berusade mor. Som dricker och följer efter HOL som försöker undvika henne.
Det ger väl ett visst perspektiv på vart hennes fokus är då de separerat.
Sen skyller hon på honom, att han gjort henne full. Hur nu det ska ha gått till..

Men i mitt tycke värst av allt:
Barnen kan inte öppna.
Barnen kan inte ringa, de har ingen telefon.
KL har spärrat hissen med kniv.
KL har spärrat dörren med kniv.
KL har bytt lås på lgh.

KLs skick vid denna LOB augusti 2013:

Herregud!! Stackars barn! Hur gamla var de då..9 och 11?

Blir väl rättspsykiatrisk vård för hennes del? Måste ligga en psykisk störning i botten. Finns ju stor risk att hon återfaller i samma sorts brottslighet tills hon lyckas ha ihjäl honom.
Senast redigerad av fiatigerlilja 2020-05-04 kl. 22:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in