2020-04-24, 13:51
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sol-Ingvar
En uppdatering om K's sommarstuga i Hälsingland, den tömdes nyligen och skall troligen säljas via Kronkalle enligt en av grannarna i stugområdet. Kanske ett tecken på att de där miljonerna är borta?

Antar att barn och ex-maken inte är intresserade av att ha den kvar.

Härlig timmer stuga med loft och fin utsikt, ett av det bättre lägena i området, 120m ned till havet.

Mini-Coopern står fortfarande där, måste ha stått avställd där hela vintern.

Det var 3 andra bilar där idag när jag passerade.

Tack för info! Ja, det låter som att pengarna har rullat iväg. Även HOL nämner att hon troligtvis har ekonomiska problem.
Citera
2020-04-24, 13:52
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag ser det. Begärd häktad. Läste lite fel där. Jo - resten har jag koll på. Hon har verkligen ett hat mot sin f d man som hon närt sedan skilsmässan.

Blir hon inte häktad nu, då är det något fel.
Citera
2020-04-24, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Ytterligare förhör ska genomföras med denna person och eventuell häktningsförhandling kommer därför att ske tidigast under sen eftermiddag i morgon fredag.

Det kanske kan bli häktningsförhandling imorgon också om de inte kommer till beslut idag. Men "sen" eftermiddag. Kan betyda 15-16-tiden. Nå, det kommer nog ett pressmeddelande så småningom från åklageriet.
Citera
2020-04-24, 14:37
Medlem
The.Leaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sol-Ingvar
En uppdatering om K's sommarstuga i Hälsingland, den tömdes nyligen och skall troligen säljas via Kronkalle enligt en av grannarna i stugområdet. Kanske ett tecken på att de där miljonerna är borta?
Är det någon i tråden som tidigare kollat med KFM om möjliga skulder på KL?

Citat:
Tack för info! Ja, det låter som att pengarna har rullat iväg. Även HOL nämner att hon troligtvis har ekonomiska problem.
Hur är det möjligt! När fick hon pengarna av HOL?
Citera
2020-04-24, 15:03
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Leader
Är det någon i tråden som tidigare kollat med KFM om möjliga skulder på KL?

Hur är det möjligt! När fick hon pengarna av HOL?

Om jag inte minns helt fel så fick hon 10 miljoner av HOL 2014.
Citera
2020-04-24, 15:08
Medlem
Citat:

Hur tänker du nu? Var inte det ett väldigt generaliserande uttalande?
Om inte åklagaren har tillräckligt för att häkta henne denna gången också, så är det väl rätt att inte häkta henne? Dessutom rör ju detta en helt annan händelse och ett annat brott, så det skall ju inte på något sätt blandas ihop med händelsen i september.
Citera
2020-04-24, 15:15
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Hur tänker du nu? Var inte det ett väldigt generaliserande uttalande?
Om inte åklagaren har tillräckligt för att häkta henne denna gången också, så är det väl rätt att inte häkta henne? Dessutom rör ju detta en helt annan händelse och ett annat brott, så det skall ju inte på något sätt blandas ihop med händelsen i september.

Åklagaren vill häkta henne på den högre misstankeskalan. Det måste finnas mer bevis nu än i september. Det är så jag tänker.
Citera
2020-04-24, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Helge Fossmo fick livstid för anstiftan till mord och barnflickan som utförde mordet fick bara några år i fängelse...
Intressant bedömning.
Barnflickan bedömdes väl inte vara riktigt psykisk frisk har jag för mig. Helge Fossmo kunde väl därför lätt ha blivit en idol och auktoritet för henne och han utnyttjade hennes känslor för honom och fick henne att utföra vad hon gjorde. Förmodligen i Guds namn. Så kan det vara med kärleken. Så har jag uppfattat saken.
Citera
2020-04-24, 15:35
Medlem
Citat:
Åklagaren vill häkta henne på den högre misstankeskalan. Det måste finnas mer bevis nu än i september. Det är så jag tänker.

Han ville väl häkta henne på den högre misstankegraden sist också...?
Citera
2020-04-24, 15:36
Medlem
Citat:
Jag förstår. Alla undrar nog hur han har hamnat i klorna på Karin Lilja. Han bor med sin mamma och syster. Redan nu känner jag för den killen. Hoppas att det går bra. Han har dock hamnat lite i trubbel tidigare. Narkotika och någonting mer som jag glömt.
Känner också lite för den här killen. Kanske, när man är så ung, kan vara lätt att tro att en person som tom har varit domare skulle kunna vara någon att se upp till och lyssna på. Men eftersom det inte blev någon skjutning med hjälp av honom, så hade han nog kommit på andra egna tankar och dragit sig ur det hela. Så jag tror inte han kan få något straff även om han kan ha haft några samtal med Karin.
Däremot tror jag nog han skulle kunna vittna om kontakten med Karin och vad hon ville. Ja, det är bara min tro.
Citera
2020-04-24, 15:40
Medlem
Citat:
Om jag inte minns helt fel så fick hon 10 miljoner av HOL 2014.

Har du eller möjligtvis någon annan papper/länk till denna tvist?
Citera
2020-04-24, 15:55
Medlem
Citat:
Det är inte gratis att bo på hotell. Man kanske tar sig en drink också. Inte heller gratis. Men det är nog inte lätt heller att få en hyreslägenhet heller med hennes vitsord. Inte många hyresvärdar som skulle våga sig på att hyra ut lägenhet till henne. Då får det bli hotell. Hon hade nog i god tid, innan pengarna började ta slut, kunnat köpa en bostadsrätt om hon hade blivit godkänd av bostadsrättsföreningen förstås. Dom kanske också har någonting att säga till om. Jag vet inte riktigt.
Hon kanske har varit på fyllan så mycket så hon har inte orkat tänka ut någon konstruktiv lösning för egen del heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in