Citat:
Ursprungligen postat av
tempeZZt
Trådar flyttas när det i alla fall märks att TS gjort ett försök att placera den rätt, om det är en bra trådstart och om moderatorn har tid.
Det ingår inte alls i en moderators uppgift att flytta trådar. Skulle de bli ålagda att göra det så skulle massor av trådar placeras fel då lata TS inte ens skulle leta upp rätt forum då de vet att mod "städar". Det skulle vara oerhört störande med en massa felplacerade trådar så trivseln skulle definitivt minska istället.
Om arbetet med att kasta en tråd eller flytta en tråd i praktiken är detsamma så ser jag inte skillnaden. Trivseln skulle öka för både de som postar i trådar - som senare blir papperskorgade men även för de som startar dessa trådar som inte behöver lägga tid på att göra samma jobb igen.
Citat:
Ursprungligen postat av
FyFanVadFattigt.
Om en tråd hamnar i papperskorgen så har man väl all rätt att posta om sin tråd i rätt delforum, eller?
Men du menar att det skulle vara bättre för forumet att det vore obligatoriskt för moderatorerna att flytta trådar och samtidigt dela ut varningar?
Som sagt, jag vet inte hur mjukvaran för forumet är uppbyggd men om det i praktiken tar moderatorerna samma tid och energi att flytta till papperskorgen som att flytta till rätt delforum så ser jag det som mer effektivt att flytta rätt och därefter (antingen vid första eller x antal felplaceringar) eventuellt varna TS för felaktigt placerande av trådar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Baisianus
Bra idé. Varnad för att ha startat tråd i fel delforum. Är moddarna riktigt flitiga med att varna här så kommer antalet nya trådstarter att sjunka drastiskt med tiden vilket i sin tur kommer att leda till att forumet sakta dör. Och det vill vi ju, eller hur?

Nej. Startar man felaktiga trådar idag så kastas de oftast, i mitt fall så flyttas de och bidrar till fortsatt diskussion samt att TS eventuellt får en läxa i form av varningar.
Starta trådar rätt så är det inget problem - starta en eller två trådar felaktigt > flyttas till rätt forum och du får en varning att skärpa dig inför framtiden eller avstängning.