2019-12-03, 12:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av starke_adolf
Du jämför äpplen med päron. Att en användare skriver "många tänkvärda citat" har ingenting med jämförelsen mellan trådarna att göra. Det är du som gör bedömningen att din tråd är mer intressant och välformulerad, baserat på denna kommentar.

Jag tror att det är svårt att hålla koll på tid och det riskerar att bara skapa oreda. Följden skulle med största sannolikhet bli att det blir stökigt och skräpigt på forumet. Men visst, det är en idé.
Om du inte kan se vilken trådstart som är mer informativ så bör du inte ha rätten att besluta sånt. Jag jämför äpplen med meloner snarrare. Och när jag la fram de n på ett annat sätt där du inte kunde slå ihop kastade du den istället. Nu ska jag behöva undvika era regler för att starta en sämre tråd än vad jag kan och vill. Ne du tack säger jag då, då går jag hellre nån annanstans, där jag kan skriva friare, ni skriver "yttrandefrihet" men friheten känner jag inte av här, det blir nog bättre med det "friaordet" för mig, båda nämner frihet, men bara en ger mig den känslan. Låt min kommentar va kvar så ska jag lämna er i fred med er så kallade frihet.

Ni säger er främja diskussion, men ditt svar tyder på att modsens lättja går före, om ni inte vill bli kallade hycklare, kanske ni ska sluta hyckla. Ni kan ju införa det som en temporär lösning eftersom admin behöver så lång betänketid.
Citera
2020-01-16, 22:56
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Till exempel fallet Lisa Holm.
Finns ju oerhört mycket kvar att diskutera.

Den är helt låst.

Kan bara hålla med.
Det är synd att den låstes.
Likaså tråden om Linda Chen.

Skulle gärna se att de öppnades igen
Citera
2020-01-20, 17:06
Medlem
nobbenss avatar
Tack Admin, det vore på sin plats om moderatorer som slänger vitt o brett tog sig tid att kontakta via PM eller helt enkelt la in ett inlägg där M kunde be TS att vidareutveckla trådstarten istället för att helt abrupt bara kassera en TS intention - en "varning" i tråden helt enkelt om att den kommer att slängas i P om TS inte kompletterar.

Det är så fruktansvärt trist att se ens ärliga TS-försök gå direkt i P så där på sekunden innan någon ens hunnit svara och starta en diskussion. Det här har lett till att jag tvekar och många gånger inte vågar mig på en TS och säkerligen känner nog många igen sig i min situation. Har istället någon gång försökt tränga in i någon annan tråd som jag haft hopp om att kunna blidka M till att inte ge en off topic varning. Senast är mitt fruktlösa försök att få råd om hur jag smörjer min symaskin.

Förövrigt är jag mycket tacksam för FB som verkligen behövs men som sagt M har många gånger alldeles för okänsligt klickfinger och det är inte bara en gång som jag lyckats få M att ta tillbaka sina varningar. Tror, om jag minns rätt att jag t.o.m. lyckats få någon av mig startad P-tråd uppflyttad.

Ovanstående har som värsta konsekvens fått mig att pausa från er guldgruva trots att jag saknat er.

Till sist: Jag uppskattar verkligen ert arbete kära A och M och jag förstår att ni många gånger har svåra beslut att ta, vilka nog skulle underlättas med mitt föreslagna varningssystem i tråd där gränsfall förestår.
Citera
2020-01-20, 18:40
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Tack Admin, det vore på sin plats om moderatorer som slänger vitt o brett tog sig tid att kontakta via PM eller helt enkelt la in ett inlägg där M kunde be TS att vidareutveckla trådstarten istället för att helt abrupt bara kassera en TS intention - en "varning" i tråden helt enkelt om att den kommer att slängas i P om TS inte kompletterar.
Många moderatorer har inte den tiden att formulera och skicka PM till alla som får tråd korgad, ej heller till att sätta trådar på realtidsbevakning.

Dock, det händer ibland att bl a jag meddelar att vi ger en tråd en tidsfrist att styra upp sig, innan eventuell låsning/korgning.

Citat:
Det är så fruktansvärt trist att se ens ärliga TS-försök gå direkt i P så där på sekunden innan någon ens hunnit svara och starta en diskussion. Det här har lett till att jag tvekar och många gånger inte vågar mig på en TS
Trådar som ska korgas bör generellt korgas så fort som möjligt så de hinner suga så lite energi ur läsarna som möjligt. Ta kontakt i PM med den moderator som korgad, om du efter en stund funderande inte förstår vad du behöver förbättra/förändra i trådstarten.
Citera
2020-01-20, 18:51
Avslutad
Citat:

Har tänkt föreslå detta vid nått tillfälle. Har sett tex Blomvattnare göra det, vilket jag tycker är mycket positivt. Man kan helt enkelt skriva typ: "undermålig TS. Du har 30 min på att bygga ut den med relevant länk/fakta, annars korgar jag den, din jävla fitta./ Mod" Och sen agera på det.

Men sant, ska en tråd korgas så är det bättre att göra det så fort som möjligt.

Alternativet är korgningar som också innehåller formuleringar som "TS är välkommen att försöka igen, men då i rätt forum/med korrekta länkar", osv.
Citera
2020-01-20, 21:52
Medlem
swebarbs avatar
Kanske dags ni ser över era moderatorer? finns en del som inte borde vara o som leker rövare med att skicka trådar till papperskorgen bara för dom känner för det..

admin vill städa, då tycker jag städa bort mods vore på sin plats.
Citera
2020-01-21, 01:38
Medlem
nobbenss avatar
Så lätt att missförstånd kan ske

Alternativt skulle man kunna ha en avdelning ("förpapperskorg") där gränsfall (där man ser att TS verkligen försökt) hamnade och där enbart TS kunde få en ENDA chans att rätta eller lägga till vad som fattas och helst med M:s motivering varför trådstarten hamnat där den ligger.

Sen är det bara att efter lämplig tid överföra de som inte tagit chansen, att komplettera, till den slutliga papperskorgen. Borde väl kunna gå att programmera så det sker automatiskt?

De TS som kommer med ytterligare text (kanske inte blir så många), i det enda tillåtna inlägget de har till förfogande, tar M sen och antingen för i SP eller lyfter upp till den avdelning tråden då bäst hör hemma i på det ordinarie forumet.

En M här anför att de är tidsbegränsade - fattar det - men jag kan också tänka mig att det går åt en hel del tid att föra PM diskussioner med klagande TS:ar som fått TS-dissar och sen kanske även åker på att få lov att ändra sig.

Värt ett försök kanske?!
Citera
2020-01-21, 01:49
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Har tänkt föreslå detta vid nått tillfälle. Har sett tex Blomvattnare göra det, vilket jag tycker är mycket positivt. Man kan helt enkelt skriva typ: "undermålig TS. Du har 30 min på att bygga ut den med relevant länk/fakta, annars korgar jag den, din jävla fitta./ Mod" Och sen agera på det.

Men sant, ska en tråd korgas så är det bättre att göra det så fort som möjligt.

Alternativet är korgningar som också innehåller formuleringar som "TS är välkommen att försöka igen, men då i rätt forum/med korrekta länkar", osv.
Jag gillar också Blomvattnarens agerande som M. Han erkände för mig utan omsvep att han hade haft en dag med stressigt moddande och ändrade sig. Det värmde B., om du nu ser detta. En hel bukett till dig! Ett föredöme - yes
Citera
2020-04-15, 22:19
Medlem
Stackas avatar
Seriöst har ingenting blivit bättre sedan Admin gick ut med det här, moderatorkåren är lika förståndshandikappad som vanligt.

När man går in på Aktuella ämnen ser man ingen tråd (mer än ruttna samlingstrådar) som handlar om veckans största händelse, att Adam Alsing har dött. Det ska ju givetvis vara högst upp.

Varför tolererar Admin att moderatorkåren aktivt motarbetar forumet? Varför var det nödvändigt att slänga tråden?
(FB) Adam Alsing är död – blev 51 år gammal
Citera
2020-04-15, 22:51
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stacka
Seriöst har ingenting blivit bättre sedan Admin gick ut med det här, moderatorkåren är lika förståndshandikappad som vanligt.

När man går in på Aktuella ämnen ser man ingen tråd (mer än ruttna samlingstrådar) som handlar om veckans största händelse, att Adam Alsing har dött. Det ska ju givetvis vara högst upp.

Varför tolererar Admin att moderatorkåren aktivt motarbetar forumet? Varför var det nödvändigt att slänga tråden?

Håller med, det är helt sinnessjukt att det inte är en toppnyhet på forumet.
Citera
2020-04-15, 22:59
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:

Ja, en sån tråd borde väl fått leva vidare för att om ett par dagar fogas ihop med den befintliga som man då byter namn på.

Ingenting om Alsing under Aktuella ämnen...
Citera
2020-04-16, 05:29
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Varför var det nödvändigt att slänga tråden?

Det står ju tydligt i korgningsmeddelandet.

Användare kan inte hålla sig till topic varför trådar kastas. Då får de stå sitt kast. Sedan ska de ändå gråta ut efteråt. Tragiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in