2019-09-05, 11:20
Medlem
Hej på er!

Imorgon ska jag åka polarna åka ut till landstället för en helg med Ecstasy, gräs och bärs. Det ska bli en riktigt kul helg och jag är väldigt taggad, men dock lite orolig inför att ta just E då jag gjort detta typ två gånger i mitt liv, senast för en 10 år sedan och jag minns knappt något av det.

Jag undrar därför lite grann kring tips och råd för att få en så bra upplevelse som möjligt.

De två kompisar jag åker med röker ganska mycket gräs. Jag själv är ganska ovan på det med, röker max ett par gånger varje år. De är också betydligt mer vana att ta E än jag själv. Jag inser därmed att om jag försöker följa med i deras tempo så kommer det säkerligen inte sluta så bra.

Ett par frågor:

1. Bör jag undvika att blanda E med gräs? Jag vet att om jag röker blir jag helt väck - dumt att ta E på det kanske?

2. Om jag tar E innan jag nu skulle eventuellt röka - finns det några risker i ett ta ett par bloss efter att jag tagit E och att den börjat få effekt? Eller kan det rent av bli en bra kombo?

3. Kan jag blanda E med alkohol och i så fall, typ hur mycket? Borde väl vara lugnt att dricka lite bärs innan man tar E, eller?

4. Ska jag räkna med någon slags depression dagen efter, då mina seratogen-nivåer lär vara låga? Vi kommer som sagt ha en massa gräs och öl och motverka detta, under lördagen.

Några andra tips rent generellt, när jag ska ta E? Tror vi har typ tre tabletter var. Vi kommer vara på ett ställe helt utan folk med sjötomt så det är en ganska harmonisk omgivning.
Citera
2019-09-05, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGaudot1981
Hej på er!

Imorgon ska jag åka polarna åka ut till landstället för en helg med Ecstasy, gräs och bärs. Det ska bli en riktigt kul helg och jag är väldigt taggad, men dock lite orolig inför att ta just E då jag gjort detta typ två gånger i mitt liv, senast för en 10 år sedan och jag minns knappt något av det.

Jag undrar därför lite grann kring tips och råd för att få en så bra upplevelse som möjligt.

De två kompisar jag åker med röker ganska mycket gräs. Jag själv är ganska ovan på det med, röker max ett par gånger varje år. De är också betydligt mer vana att ta E än jag själv. Jag inser därmed att om jag försöker följa med i deras tempo så kommer det säkerligen inte sluta så bra.

Ett par frågor:

1. Bör jag undvika att blanda E med gräs? Jag vet att om jag röker blir jag helt väck - dumt att ta E på det kanske?

2. Om jag tar E innan jag nu skulle eventuellt röka - finns det några risker i ett ta ett par bloss efter att jag tagit E och att den börjat få effekt? Eller kan det rent av bli en bra kombo?

3. Kan jag blanda E med alkohol och i så fall, typ hur mycket? Borde väl vara lugnt att dricka lite bärs innan man tar E, eller?

4. Ska jag räkna med någon slags depression dagen efter, då mina seratogen-nivåer lär vara låga? Vi kommer som sagt ha en massa gräs och öl och motverka detta, under lördagen.

Några andra tips rent generellt, när jag ska ta E? Tror vi har typ tre tabletter var. Vi kommer vara på ett ställe helt utan folk med sjötomt så det är en ganska harmonisk omgivning.
Jag tycker du har svarat rätt bra på alla frågor själv. Om du är minsta orolig, varför pyssla med dylika experiment.
Citera
2019-09-05, 11:36
Medlem
Hejhopens avatar
Tja!

Jag personligen undviker att blanda gräs och E. Främst för att gräset tar bort hela Ekänslan och gör mig extremt downad.

Men att ta 1-2 bärs innan är inga problem alls.

Ta E:na i halvor!
Citera
2019-09-05, 11:48
Medlem
Citat:
Hej på er!

Ett par frågor:

Låter som en grymt skön helg ni har framför er!

Det är såklart väldigt individuellt men hade jag varit i din situation så hade jag druckit 2-3 öl först för att mjukna till lite, sen tagit en (!) knapp, väntat minst en timme för att se hur ruset artar sig, sen ev. fyllt på med en halv eller max en knapp till, om du inte tycker att du får tillräcklig effekt.

Att ta 3 knappar på en kväll är, imo, helt ovärt då inte kommer att få en bättre eller längre kväll än på max två, men däremot kommer dagen/dagarna efter ge en värre AT.

Under själva E-ruset så är det oftast godare att dricka nåt utan alkohol,vatten, läsk, juice. Minskar risken för minnesluckor som lätt kan uppstå när man blandar E med alkohol.

När E:t börjar avta och du har fyllt på en gång så hade jag rökt lite gräs för att varva ner lite och för att kunna sova bättre.

Sen kan du, om du känner för det, köra öl och gräs på lördagen såklart
Citera
2019-09-05, 13:39
Medlem
Citat:

När E'n väl kickar in kommer du inte riktigt känna av gräset. Tycker själv att det är ganska onödigt att blanda de två, bättre att röka när E'n lägger sig istället, möjligen litegrann innan.

Du lär oavsett inte bli 'väck' av det, så länge det inte sker innan och då kommer du att vakna till när E'n börjar!

Citat:

Jag känner som sagt själv inte av det. E tar över helt i praktiken, så någon 'kombo' är det inte riktigt tal om. Mig veterligen inte några direkta risker heller, annat än att slösa massa gräs i onödan.

Skulle du röka mycket så kanske att de psycedeliska effekterna förstoras, men jag tror risken är större att dem bara stör varandra så att du inte får ut E'n till fullo.

Mitt tips är att om du känner för det, rök litegrann innan E, sedan undvik det tills dess att berusningen lägger sig.
Personligen hade jag undvikit att röka före alls, då jag tror att risken är större att E'n effekter förminskas än det är att dem förstoras.

Citat:

Att dricka någon öl är inga problem, men du bör undvika att bli berusad av alkoholen.

En vän till mig drack en del och var lite lagom lullig, tog sedan E, sedan fortsatte dricka under hela kvällen. Han kände inte av alkoholen alls under berusningen av E, sedan när E'ns berusning började lägga sig någon timme senare så inser han att han druckit sig SVINFULL istället av allt han förtärt under tiden som han inte kände av tidigare. Det bör åtminstone undvikas!

Lite likt gräset - du kommer inte känna av det, för E tar över helt. Sedan när det upphör - ja, då börjar eventuella 'bakgrundsberusningar' att ta över istället till den nivån dem är uppe i. Att ta några öl timmarna innan dock är ju bara trevligt.

Skulle ni dansa massa eller någon annan vätskedrivande aktivitet hade jag också undvikit det helt, men att bara social-dricka lite öl är lugna puckar!

Citat:

Ett möjligt utfall, men långt ifrån säkert. Gräs motverkar det hyfsat bra också, så jag hade inte varit speciellt orolig, men det skulle kunna ske.

Personlig erfarenhet säger att jag vid kanske 3-4 av 10 ggr känner mig lite smådeppig/uttråkad dagen efteråt och kanske 1/10 som man känt sig ganska rutten. Cirka hälften av gångerna har jag bara känt mig lite småbakis om ens det, som efter en normal utekväll ungefär.

Givet din begränsade erfarenhet och lång tid sedan du sist tog det tror jag att denna risk dessutom är lägre än ovanstående beskrivning, så förmodligen mår du rätt så bra även dagen efter!

Att ha lite olika vitamin-fyllda förtäringar skulle jag även rekommendera, frukt & grönt, juice och sådant! Det som kommer i 'liten förpackning' föredrar jag själv, vindruvor, jordgubbar och andra bär typ som är enkelt att äta även under berusningen!

Ha det så gött!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in