• 1
  • 2
2019-09-05, 09:26
Medlem
Jag är alltså inte någon skum figur som håller på med kriminalitet men jag blir trött på att min bils registreringsskylt ska registreras med kamera överallt på parkeringsplatser o.dyl.
Finns det något sätt att kunna dölja skylten, förutom sätta dit en pappskiva eller liknande? Jag vill inte att mina förehavanden och låtanden ska ligga i något obskyrt parkeringsbolags register.
Citera
2019-09-05, 09:28
Bannlyst
Du vill dölja din skyllt men du vill inte sätta något för den, har jag förstått dig rätt då?
Citera
2019-09-05, 09:29
Medlem
Svintomans avatar
Kör inte runt med dold skylt bara för då räknas det som att du inte har någon skylt alls vilket resulterar i böter.
Citera
2019-09-05, 09:35
Medlem
yz44s avatar
Kolla Biltullen, eller Blueride.
Citera
2019-09-05, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svintoman
Kör inte runt med dold skylt bara för då räknas det som att du inte har någon skylt alls vilket resulterar i böter.
Precis, ja. När tullar infördes i Stockholm för ett antal år sedan kunde man köpa någonting som dolde registreringsskylten för kamerorna minns jag. Något liknande är jag ute efter. Jag betalar alltså gärna parkering och tull det har jag inga problem med.
Citera
2019-09-05, 09:50
Medlem
Svintomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C-flex
Precis, ja. När tullar infördes i Stockholm för ett antal år sedan kunde man köpa någonting som dolde registreringsskylten för kamerorna minns jag. Något liknande är jag ute efter. Jag betalar alltså gärna parkering och tull det har jag inga problem med.

Ja det finns/fanns sprayburkar som man kunde köpa, det stämmer.
Citera
2019-09-05, 09:50
Medlem
Citat:
Jag är alltså inte någon skum figur som håller på med kriminalitet men jag blir trött på att min bils registreringsskylt ska registreras med kamera överallt på parkeringsplatser o.dyl.
Finns det något sätt att kunna dölja skylten, förutom sätta dit en pappskiva eller liknande? Jag vill inte att mina förehavanden och låtanden ska ligga i något obskyrt parkeringsbolags register.

Det verkar definitivt mer suspekt om du döljer skylten. Att ha en synlig reg skylt är väl dessutom reglerat i lag. Tror det blir svårt att komma runt om du inte vill begå olagligheter.

Det enda jag kan tänka mig är att ställa något på marken framför skylten och råka glömma det där när du lämnar bilen. En tom kartong t ex. Men det känns väl kanske aningen omständligt.
Och risken är väl att nationella insatsstyrkan kallas till platsen för att undersöka misstänkt föremål.

Så kör du med skylt du och eventuellt pröva lite meditation.
Citera
2019-09-05, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Kolla Biltullen, eller Blueride.
Okay, det var något sådant jag var ute efter. Jag kollade på Biltullen, det står att det är lagligt men är det verkligen det?
Citera
2019-09-05, 10:04
Medlem
yz44s avatar
Citat:
Okay, det var något sådant jag var ute efter. Jag kollade på Biltullen, det står att det är lagligt men är det verkligen det?
Beror på vad du menar, det är inte lagligt att dölja sin skylt vid färd.
Citera
2019-09-05, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Beror på vad du menar, det är inte lagligt att dölja sin skylt vid färd.
Nej, precis men jag menar att ha en sådan här skyltvändare insatt exempelvis. Kan ju vara svårt att se om man inte kontrollerar noga men går bilen igenom besiktningen?
Citera
2019-09-05, 10:37
Bannlyst
Det finns spray som döljer skylten för fartkameror att köpa! Bara googla..
Citera
2019-09-05, 10:47
Medlem
Det finns en rätt bra gammal tråd i ämnet, men sprayen verkar ju helt klart intressant (FB) 18 skydd mot fartkameror och "rödljuskameror"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in