Citat:
Ursprungligen postat av
Belavia
När jag var grabb höll man inte på med blandningar. Såserna var heliga och skulle inte blandas. Punkt.
Var man inte man nog att hantera den starka såsen fick man välja den normala eller milda såsen.
Haha, jo jag minns också att man hade sådana saker för sig. Lyckligtvis mognade man ifrån sådant tänk i femtonårsåldern.
Citat:
Kan tänka mig att Kebabsvarvaren hade sett det som en skändning av kebabkulturen om plötsligt en svenne-banan bett om blandade såser.
Med största sannolikhet skulle han inte bry sig ett dyft.
Citat:
Usch, generation Z som gör att Kebabsvarvaren drar alla över en kam och tror att alla svenne-bananer vill äckelblanda såserna nu för tiden, fy fan.
Det var vanligt även på 90-talet att blanda såser. Minns att min lokale kebabsvarvare alltid frågade "stark, mild eller blandad?"
Citat:
Dessutom var den starka såsen också vit förr i tiden.
Fanns många ställen där den starka såsen var röd även förr i tiden. Men det har nog blivit lite vanligare.
Citat:
Och den var absolut ljuvlig. Brände i käften på exakt rätt sätt, och fick fram alla köttets aromer.
Du får det att låta som att det fanns ett standardiserat recept som alla följde. Så var det verkligen inte.