Citat:
Ursprungligen postat av
Diamant-vibbar
Det gjorde jag inte. Men på senaste tiden har jag undrat mycket på det här med popularitet. Det kan vara mkt besvärligt att inte vara det då männidkan fungerar i grupp. Man blir motarbetad även om man ej söker bekräftelsen. Och de flesta känner av hur andra reagerar på någon, tar efter utan att reflektera. Därför är d i verkligheten jävligt svårt att bara sköta sig själv.
Status. Då skulle d va så gött att ändra eller ta bort det motstånd som inte längre känns utmanande. Själv är jag tuff och har nog egentligen orsakat det mesta personligen.
Nu har jag nog missat många av dina poster och kanske missar helhetsbilden men av det jag sett så tror jag också du kan ha ha bidragit till mycket själv. Tycker du och jag påminner om varandra där. Vi har en förmåga att från och till angripa vissa ämnen eller situationer med ibland rätt så kontroversiella vinklar och framtoningar. Men då får man också stå sitt kast och ska kanske inte räkna med nån överväldigande popularitet. Är man medvetet eller omedvetet konfrontativ i sitt sätt för att ordentligt belysa en fråga/ryta ifrån/nå rättvisa/hamna i hetluften/få bekräftelse osv. så får man räkna med att en del drar öronen åt sig.
Men precis som jag menade i min förra post så kan folk dra öronen åt sig bäst de vill så länge man har gjort ett ordentligt grundjobb - startat trådar med bärighet, diskuterat på konstruktiv och respektfull nivå och bidrar med något till forumet. Då är det inte svårt att argumentera för sin sak.
Värre är om man misslyckas på den fronten. Då är det nog bättre att se reaktionerna som en lärdom snarare än hot och något som måste motarbetas. Känner man sig missförstådd är lösningen argumentation, inte dominans.
EDIT. Tycker för övrigt du ofta ställer bra frågor och bidrar, i de fallen är det väl bara att stå på dig? Och vara lyhörd i de fall då du misstänker att du kanske inte presterat så väl.