• 1
  • 2
2019-09-04, 23:04
Medlem
Kellermeisters avatar
Finns det NÅGOT jag kan göra för att minska vaderna? Det handlar alltså inte om punktförbränning av fett, det är jag medveten om att det inte går.. Vaderna jag har är dock inte fett utan bara fett stora vadmuskler vilket inte beror på träning utan enbart är medfött.. (Ligger på runt 42 cm...)

Någon övning? Stretching? Något jag ska undvika? Vad fan som.. =) Lite småsugen på att operera bort hälften typ.. =)
Citera
2019-09-04, 23:11
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellermeister
Finns det NÅGOT jag kan göra för att minska vaderna? Det handlar alltså inte om punktförbränning av fett, det är jag medveten om att det inte går.. Vaderna jag har är dock inte fett utan bara fett stora vadmuskler vilket inte beror på träning utan enbart är medfött.. (Ligger på runt 42 cm...)

Någon övning? Stretching? Något jag ska undvika? Vad fan som.. =) Lite småsugen på att operera bort hälften typ.. =)

Löpning ska göra benen smalare sägs det.
Citera
2019-09-04, 23:12
Medlem
Anus.Dos.Deminoss avatar
Operera bort en muskel, fåfäng much?

Rekommenderar tjackdieten, du kmr snart att vara lika utmärglad som en Rysk barnhemsbebis.

//Anus
Citera
2019-09-04, 23:15
Medlem
GormDenGamles avatar
Hittade denna tråden. Samma fråga.

http://www.familjeliv.se/forum/threa...vaderna-mindre
Citera
2019-09-04, 23:23
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Löpning ska göra benen smalare sägs det.

Löpning brukar gör att vaderna växer som fan. I alla fall på mig.
Citera
2019-09-05, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellermeister

Min spontana känsla är vad är ditt omfång i övrigt.
Dina quads?
Midja axlar bröst, jag menar det är svårt att ta detta seriöst annars.
Om det är ännu en jag vill punktförbränna fett- tråd kan vi låsa den här och nu.
Har vi alltså mer avancerade frågor tycker jag att vi kan fortsätta och ge dig seriösa råd.
Men utan övrig information så blir det svårt.
Citera
2019-09-05, 03:15
Medlem
Nalle.Bs avatar
Vader är dom enda muskler som växer vid löpning. Se på Ulf Kristensson. Han är extremt liten och klen men har stora vader.

https://www.google.se/search?q=ulf+k...ynky_3mRNX61aM

Det går nog inte att få mindre vader. Man använder dom ju hela dagarna. Är du säker på att det inte är fett? Är du stark i vaderna? Feta personer kan ha stora vader och även tjocka fula anklar. Är det muskler syns det. Är det feta underben ser det ut som tjocka korvar.

Annars får du träna upp dig så övriga kroppen kommer i symetri med vaderna. Ingen läkare kommer operera bort friska muskler.

JAg brukar titta på underarmarna och vaderna för att se om någon är stark på riktigt eller bara disco-gymmare.
Senast redigerad av Nalle.B 2019-09-05 kl. 03:18. Anledning: Edit
Citera
2019-09-05, 10:34
Medlem
Lägg upp en bild.
Citera
2019-09-05, 14:19
Medlem
Krongjorts avatar

Din ålder?
Går du mycket på tårna?
Hur ser din träning eller motion ut i dagsläget, samt hur har den sett ut tidigare?
Har du fullgod rörlighet i dina fotleder?
Kan du sitta på huk med hela fötterna kvar mot marken eller höjer du upp hälen?
Citera
2019-09-05, 16:54
Medlem
Absolut finns det något du kan göra. Du borde prata med någon som kan få dig att se saker ur ett annat perspektiv.
Du kan inte byta livsstil för en sådan sak. Men att byta livsstil är givetvis en sak som alltid funderar.
Citera
2019-09-05, 20:55
Medlem
Kellermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anus.Dos.Deminos
Operera bort en muskel, fåfäng much?

Rekommenderar tjackdieten, du kmr snart att vara lika utmärglad som en Rysk barnhemsbebis.

//Anus

Tyckte det var uppenbart att jag inte var seriös med operationsdelen, men tydligen inte..
Citera
2019-09-05, 20:58
Medlem
Kellermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafar123
Min spontana känsla är vad är ditt omfång i övrigt.
Dina quads?
Midja axlar bröst, jag menar det är svårt att ta detta seriöst annars.
Om det är ännu en jag vill punktförbränna fett- tråd kan vi låsa den här och nu.
Har vi alltså mer avancerade frågor tycker jag att vi kan fortsätta och ge dig seriösa råd.
Men utan övrig information så blir det svårt.

Var ju rätt tydlig med att det inte var punktförbränna fett jag var ute efter och att jag vet att det inte är möjligt.. frågan var ju dessutom om det finns något att göra för att göra vaderna mindre, och svaret på den frågan är ju det samma oavsett om jag så väger 689 kilon eller 54.. Går det att omforma vaderna så går det..
I övrigt är jag inte särskilt vältränad och har definitivt ett par kilon för mycket.. Men vaderna har varit sådana här sen jag var barn och var väldigt smal..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in