• 1
  • 2
2019-09-04, 21:45
Medlem
Jag hade en gång en mardröm om mannen i hatt och trench coat, och har nu läst en massa kommentarer på nätet om att människor attraherar Hattmannen när de mår dåligt eftersom han lever på folks rädsla.

Vad är detta för skit? Så om man har det jobbigt så blir man inte hjälpt, utan får det bara ännu jobbigare?
Citera
2019-09-04, 22:05
Medlem
Magnituds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Jag hade en gång en mardröm om mannen i hatt och trench coat, och har nu läst en massa kommentarer på nätet om att människor attraherar Hattmannen när de mår dåligt eftersom han lever på folks rädsla.

Vad är detta för skit? Så om man har det jobbigt så blir man inte hjälpt, utan får det bara ännu jobbigare?
Det där med hattmannen är bara bullshit precis vi blev jagade av mårran när vi va små
Citera
2019-09-04, 22:07
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

Jesus kan rädda dig. Han är starkare än alla onda andar.
Citera
2019-09-04, 22:58
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Du får fråga Karsten Torebjer.
Citera
2019-09-05, 01:42
Medlem
trevials avatar
Hur relaterar sig rubriken till texten i trådstarten? Ser ingen koppling.

Svaret på frågan i rubriken är givetvis nej.

Svaret på frågan i trådstarten är förmodligen att mannen i hatt och trenchcoat är en symbol epoken innan 1968, som börjar jaga människors kollektiva omedvetna ju längre bort från 1968 och in i framtiden vi rör oss. Därför har denna bild blivit ett meme.

Eftersom tiden delvis är cirkulär och väntar på en återkomst av något.
Citera
2019-09-05, 01:55
Medlem
Citat:

Drömde du om Clusseau?
Citera
2019-09-05, 02:02
Medlem
Usch fått besök av denna man några gånger jag med ...
Citera
2019-09-14, 12:41
Medlem
Dinkeydonks avatar
beror alltid på vem som är mest elit för tillfället.
Citera
2019-09-18, 21:42
Givet att det är ett elitsamhälle
Citera
2019-09-20, 01:50
Medlem
Ebetyls avatar
Mörkret är starkast, övriga bryr sig mest om sig själva. De tar sig inte ton, nästan som att dem väntar på något, en galaktisk skördetid initierad av Jehova som ska döma all tid, synd att han är en amatör.
Citera
2019-09-30, 03:26
Bannlyst
den enda "hattman" jag sett i drömmar och syner, mig veterligen, är när det var som om jag fick se en snubbe som gick runt med en teve som huvud.
Citera
2019-09-30, 03:33
Medlem
Lowlyfes avatar
Det är väl ett fenomen med människors naturliga rädsla för det okända, sen varför det just är samma typ av person som dyker upp vettefan. Har inte studerat diskussionen mer än vad jag skrivit.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in