• 1
  • 2
2006-03-11, 14:13
Medlem
h0azs avatar
Har idag vart ren från allt i 4a dagar. Det svåraste har vart att inte röka något.
Ni som försöker själva eller försökt förstår säkert vilken fas jag är i.

Men det som är det egentliga problemet förutom svettningar, ingen livsglödje etc är Ätstörningar.

Tidigare haft bullemi och Cannabis har verkligen hjälpt mig nu när jag slutade med det så har jag inte kunnat äta. Fått i min samalagt 2 rostade mackor med smör, mycket vatten och dextrosol.

Senare har jag spytt upp skiten igen och jag mår rent ut sagt SKIT.

Jag undrar om någon annan haft detta problem och vad man ska göra?

(Att äta för mig nu kan liknas med att äta på Tjack, allt blir gegga och jag äcklas rent ut sagt av mat)
Citera
2006-03-11, 14:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av h0az
Har idag vart ren från allt i 4a dagar. Det svåraste har vart att inte röka något.
Ni som försöker själva eller försökt förstår säkert vilken fas jag är i.

Men det som är det egentliga problemet förutom svettningar, ingen livsglödje etc är Ätstörningar.

Tidigare haft bullemi och Cannabis har verkligen hjälpt mig nu när jag slutade med det så har jag inte kunnat äta. Fått i min samalagt 2 rostade mackor med smör, mycket vatten och dextrosol.

Senare har jag spytt upp skiten igen och jag mår rent ut sagt SKIT.

Jag undrar om någon annan haft detta problem och vad man ska göra?

(Att äta för mig nu kan liknas med att äta på Tjack, allt blir gegga och jag äcklas rent ut sagt av mat)

Mjo, känner igen dessa svettningar om natten, inte kunna somna. Känner då livsglädje som vanligt och har inga somhellst ätstörningar.

Tycker snarare du borde uppsöka läkare om du har svåra ätstörningar, det är inte bra för kroppen.
Citera
2006-03-11, 14:39
Medlem
h0azs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weedhead
Mjo, känner igen dessa svettningar om natten, inte kunna somna. Känner då livsglädje som vanligt och har inga somhellst ätstörningar.

Tycker snarare du borde uppsöka läkare om du har svåra ätstörningar, det är inte bra för kroppen.

Det är det ja minst vill göra, vill inte komma på massa jobbiga samtal igen om hur viktigt det är att äta.
Citera
2006-03-11, 14:41
Bannlyst
Citat:
Det är det ja minst vill göra, vill inte komma på massa jobbiga samtal igen om hur viktigt det är att äta.

Men det är viktigt att äta
Citera
2006-03-11, 14:43
Medlem
BrunteVIs avatar
Citat:
Men vad ska du göra då?
Vad får man för hjälp av läkare? Säger dom bara till dig att du ska käka mer eller?
Citera
2006-03-11, 14:46
Bannlyst
Antingen går du till en läkare och får professionell hjälp innan det urartar till nånting varken du eller din kropp kan hantera, eller så stannar du hemma och ser på medan det blir värre.
Your call.

Sorry, försökte bara lägga fram sanningen så som jag ser den..

Lycka till mate.

/SS
Citera
2006-03-11, 14:50
Medlem
Känner igen mig, men det gick över för mig efter typ en vecka.
Äter hur mycket som helst nu, fast till skillnad från mina flummardagar så känner jag av när jag blitt mätt
Citera
2006-03-11, 15:12
Medlem
h0azs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunteVI
Men vad ska du göra då?
Vad får man för hjälp av läkare? Säger dom bara till dig att du ska käka mer eller?

När du tar kontakt med läkare är det inte mycket mer dom gör än att berätta hur viktigt det är.

Försök att tvinga i en Anorektier mat, han/hon spyr upp det ända
Citera
2006-03-11, 15:13
Medlem
h0azs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cpslck
Känner igen mig, men det gick över för mig efter typ en vecka.
Äter hur mycket som helst nu, fast till skillnad från mina flummardagar så känner jag av när jag blitt mätt

Sant, men jag har svårt att veta om jag är hungrig törstig etc. Men jag vet det eftersom jag inte ätit
Citera
2006-03-11, 17:57
Medlem
hookahs avatar
Citat:
När du tar kontakt med läkare är det inte mycket mer dom gör än att berätta hur viktigt det är.

Ok, vad vill du ha för hjälp med din bulimi då? Ett mirakelpiller som gör dig hungrig igen?

Du vet att du behöver mat eller åtminstonde näring. Börja dricka näring. Mjölk, nyponsoppa, välling etc. Kosttillskott kanska. Öka succesivt med fastare föda. Ät bra mat som knäckebröd, gröt, grönsaker, ris m.m.
Citera
2006-03-11, 18:51
Medlem
gr0gg0s avatar
Jag rekomenderar att du skaffar mintolja.
När du mår illa/piss så droppar du lite på fingret och smörjer in överläppen, nedre delen av näsan. Det kommer kanske svida lite, allt kommer lukta mint, kallt, fresh. Fungerade jävligt bra mot panikångest.

Om du vill få igång hungern så fungerar salt väldigt bra för att bli sugen, åtminstone törstig.
Börja äta frukost direkt när du vaknar, innan du har klarnat till i skallen. Gör det som en rutin, tar kanske en vecka att få in det. Börja följa en serie som går vid den tid du vaknar och ät frukosten, så att du får det kanske att höra ihop. Finns en möjlighet att koppen blir hungrig när programmet går igång på TV'n. När du kan få i dig fasst föda så äter du gröt med lingon sylt(inte lika mycket socker i det som äppelmos) och mjölk. Det ska vara salt i gröten. Sen kör du på med kokta ägg på morgonen när du är redo. Salt på äggen.
Citera
2006-03-11, 19:00
Medlem
T.R.I.C.s avatar
Nu har jag inte haft bulimi men jag hade också svårt att äta i början när jag slutade. Tre dagar i rad kunde jag inte riktigt äta något utan att spy upp det efter ett tag. Fast å andra sidan så bestämde jag mig för att försöka äta nyttigt i samma veva.
Kan ju tänka mig att det blev en ganska stor chock för min mage med mörkt bröd, frukt och inga fettindränkta saker för första gången på år och dagar. Men det gick över som sagt. Kände mig lätt lite illamående i början men det försvann gradvis.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in