Citat:

Jag förstår att det är fruktansvärt, politikerna gör inget mer än att höja straffen några månader för de grövsta brotten.Vad ska polisen göra? De bryr sig inte om fall av stalking. Har en vän med travar av bevis, foton på blåmärken och snubben bosatte sig mittöver henne, inget hjälper. 8 år har passerat, snubben fortsätter, polisen gör inget nu heller. Hon har inte tilltalat honom på ett år nu, han fortsätter ändå. Det ligger psykisk sjukdom och knark bakom, killen är fullständigt rubbad.
Vi i princip väntar på att han ska mörda henne, han har gjort henne och sitt ex VÄLDIGT illa genom åren. Polisen tar emot anmälningarna men åklagarna lägger ner dem igen så polisen kämpar emot väderkvarnar, rättsväsendet VILL INTE hjälpa offren. De vill ha ett samhälle fullt av brott såsom vi haft de senaste 20 åren. Det finns ingen hjälp att få.
Jag vet ett annat fall också där killen är anmäld 10 gånger av olika människor samt har diagnosen paranoid schizofreni och knarkar, polisen gör inget där heller trots att han misshandlat en tjej som skickade in bilder på hur hon såg ut, blodig i ansiktet.
Politikerna vill ha det såhär så politikerna får det såhär. Det finns ingen hjälp.

Vi i princip väntar på att han ska mörda henne, han har gjort henne och sitt ex VÄLDIGT illa genom åren. Polisen tar emot anmälningarna men åklagarna lägger ner dem igen så polisen kämpar emot väderkvarnar, rättsväsendet VILL INTE hjälpa offren. De vill ha ett samhälle fullt av brott såsom vi haft de senaste 20 åren. Det finns ingen hjälp att få.
Jag vet ett annat fall också där killen är anmäld 10 gånger av olika människor samt har diagnosen paranoid schizofreni och knarkar, polisen gör inget där heller trots att han misshandlat en tjej som skickade in bilder på hur hon såg ut, blodig i ansiktet.
Politikerna vill ha det såhär så politikerna får det såhär. Det finns ingen hjälp.
Själv försöker jag bara blunda, ser inte på program med politiker på tv, Uppdrag granskning mm, bättre att inte tänka på det helt enkelt, på sätt och vis får svenska folket skylla sig själva, men naturligtvis har inte alla bett om den här utvecklingen.