2022-02-11, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xulitan
Vad ska polisen göra? De bryr sig inte om fall av stalking. Har en vän med travar av bevis, foton på blåmärken och snubben bosatte sig mittöver henne, inget hjälper. 8 år har passerat, snubben fortsätter, polisen gör inget nu heller. Hon har inte tilltalat honom på ett år nu, han fortsätter ändå. Det ligger psykisk sjukdom och knark bakom, killen är fullständigt rubbad.

Vi i princip väntar på att han ska mörda henne, han har gjort henne och sitt ex VÄLDIGT illa genom åren. Polisen tar emot anmälningarna men åklagarna lägger ner dem igen så polisen kämpar emot väderkvarnar, rättsväsendet VILL INTE hjälpa offren. De vill ha ett samhälle fullt av brott såsom vi haft de senaste 20 åren. Det finns ingen hjälp att få.

Jag vet ett annat fall också där killen är anmäld 10 gånger av olika människor samt har diagnosen paranoid schizofreni och knarkar, polisen gör inget där heller trots att han misshandlat en tjej som skickade in bilder på hur hon såg ut, blodig i ansiktet.

Politikerna vill ha det såhär så politikerna får det såhär. Det finns ingen hjälp.
Jag förstår att det är fruktansvärt, politikerna gör inget mer än att höja straffen några månader för de grövsta brotten.
Själv försöker jag bara blunda, ser inte på program med politiker på tv, Uppdrag granskning mm, bättre att inte tänka på det helt enkelt, på sätt och vis får svenska folket skylla sig själva, men naturligtvis har inte alla bett om den här utvecklingen.
Citera
2022-02-11, 15:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Jag förstår att det är fruktansvärt, politikerna gör inget mer än att höja straffen några månader för de grövsta brotten.
Själv försöker jag bara blunda, ser inte på program med politiker på tv, Uppdrag granskning mm, bättre att inte tänka på det helt enkelt, på sätt och vis får svenska folket skylla sig själva, men naturligtvis har inte alla bett om den här utvecklingen.
Nej jag kan berätta att båda de två killarna är svenska.

Ja blunda är det som gör att vi hamnat i skiten. fega svenskar som tittar bort medan våra kvinnor dör. Fortsätt se bort, när du väl tittar tillbaka är de alla döda, hoppas du kan leva med det sen.
Citera
2022-02-11, 15:39
Medlem
Citat:
Vad ska polisen göra? De bryr sig inte om fall av stalking. Har en vän med travar av bevis, foton på blåmärken och snubben bosatte sig mittöver henne, inget hjälper. 8 år har passerat, snubben fortsätter, polisen gör inget nu heller. Hon har inte tilltalat honom på ett år nu, han fortsätter ändå. Det ligger psykisk sjukdom och knark bakom, killen är fullständigt rubbad.

Vi i princip väntar på att han ska mörda henne, han har gjort henne och sitt ex VÄLDIGT illa genom åren. Polisen tar emot anmälningarna men åklagarna lägger ner dem igen så polisen kämpar emot väderkvarnar, rättsväsendet VILL INTE hjälpa offren. De vill ha ett samhälle fullt av brott såsom vi haft de senaste 20 åren. Det finns ingen hjälp att få.

Jag vet ett annat fall också där killen är anmäld 10 gånger av olika människor samt har diagnosen paranoid schizofreni och knarkar, polisen gör inget där heller trots att han misshandlat en tjej som skickade in bilder på hur hon såg ut, blodig i ansiktet.

Politikerna vill ha det såhär så politikerna får det såhär. Det finns ingen hjälp.

Det är lät inte bra. Jag har haft liknande problem. Fortsätt bara ignorera, är mitt tips. Tillslut släpper "bandet"/rädslan. Va inte elaka, bara ignorera. Har ni försökt det?
Citera
2022-02-11, 15:51
Medlem
Citat:
Nej jag kan berätta att båda de två killarna är svenska.

Ja blunda är det som gör att vi hamnat i skiten. fega svenskar som tittar bort medan våra kvinnor dör. Fortsätt se bort, när du väl tittar tillbaka är de alla döda, hoppas du kan leva med det sen.
Vad ska man göra då? Alla vet att polis och åklagare har fullt upp med annat.
Politikerna bryr sig mycket lite också naturligtvis, förfallet har pågått många år, först nu börjar vanligt folk vakna till liv och förstå allvaret, lite sent kanske.
Citera
2022-02-12, 00:12
Bannlyst
Citat:
Vad ska man göra då? Alla vet att polis och åklagare har fullt upp med annat.
Politikerna bryr sig mycket lite också naturligtvis, förfallet har pågått många år, först nu börjar vanligt folk vakna till liv och förstå allvaret, lite sent kanske.

Tja, en nära släkting till mig råkade ut för en..Hon hade en stor stark far som prylade skiten ur honom och inte ens det hjälpte. Hon skaffade senare en annan man som även han slog ner honom, det hjälpte inte heller. Ingenting hjälper när man dealar med psykiskt gravt sjuka. ..förutom att döda dem. Det är verkligen som på film, man får döda dem för att bli fri.

Låt dig inte luras av att politikerna skulle bry sig, tror du det medan du läser varje dag att en ny kvinna mördats, är du farligt naiv.
Citera
2022-02-12, 00:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alva-zin
Det är lät inte bra. Jag har haft liknande problem. Fortsätt bara ignorera, är mitt tips. Tillslut släpper "bandet"/rädslan. Va inte elaka, bara ignorera. Har ni försökt det?
Det. hjälper. inte. Jag vet en som höll på i 22 år, ignorera funkade inte.
Citera
2022-02-12, 12:43
Medlem
Citat:
Tja, en nära släkting till mig råkade ut för en..Hon hade en stor stark far som prylade skiten ur honom och inte ens det hjälpte. Hon skaffade senare en annan man som även han slog ner honom, det hjälpte inte heller. Ingenting hjälper när man dealar med psykiskt gravt sjuka. ..förutom att döda dem. Det är verkligen som på film, man får döda dem för att bli fri.

Låt dig inte luras av att politikerna skulle bry sig, tror du det medan du läser varje dag att en ny kvinna mördats, är du farligt naiv.
Naturligvis ska farliga galningar låsas in permanent. Men det bryter väl mot någon konstig mänsklig rättighet, ni har alla sett kriminologerna sitta i morgonsoffan och debattprogrammen och svära på att hårda straff inte hjälper.
Så här är vi, viljan finns inte någonstans
Citera
2022-02-12, 13:13
Bannlyst
Citat:
Naturligvis ska farliga galningar låsas in permanent. Men det bryter väl mot någon konstig mänsklig rättighet, ni har alla sett kriminologerna sitta i morgonsoffan och debattprogrammen och svära på att hårda straff inte hjälper.
Så här är vi, viljan finns inte någonstans
Ja det är ju såhär politikerna vill ha det så det är såhär de får det; Ordo ab chao är målet, ordo ab chao är vad det blir.

(Den jag hade efter mig var dock på 90-talet och hon är ute än och har förstört många människor på vägen)
Citera
2022-02-12, 13:20
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Förklara först artigt att han ska sluta stalka dig så där inte är något missförstånd. Alla stalkers är inte farliga även om de är irriterande, en del verkar bara leva i en slags psykos.
Citera
2022-02-12, 13:27
Medlem
Citat:
Ja det är ju såhär politikerna vill ha det så det är såhär de får det; Ordo ab chao är målet, ordo ab chao är vad det blir.

(Den jag hade efter mig var dock på 90-talet och hon är ute än och har förstört många människor på vägen)
Vanligt folk är helt hjärntvättade. De ser varje dag på tv om sånt här och att tex våldtäktsmän får bara 2-3-4 års fängelse, men det bryr sig inte, tills de drabbas själv.
Då är det plötsligt inte roligt längre🤪
Citera
2022-02-12, 14:30
Bannlyst
Citat:
Vanligt folk är helt hjärntvättade. De ser varje dag på tv om sånt här och att tex våldtäktsmän får bara 2-3-4 års fängelse, men det bryr sig inte, tills de drabbas själv.
Då är det plötsligt inte roligt längre🤪

Och nu har ju så många drabbats av just våldtäkter, rån, knivhuggningar, skjutningar och allehanda kriminella överfall att hela samhället är livrädd. Det händer inget för det. har personligen tre vänner som rånats och slagits ner på ljusa dagen. Så både jag och mina vänner har alla drabbats av brott och är rädda, väninnorna går inte utanför dörrarna efter mörkret längre och måste de ut ändå har de någon med sig. Man kan inte ens beställa hem en pizza utan att det ska vara brott inblandat, man läste ju om tjejen som ofredades av pizzabudet och det kan jag intyga då en vän har råkat ut för riktigt obehagliga sådana.

Enda lösningen jag ser och som många med mig också sett är att isolera sig. och det är det folk gör; de sitter livrädda hemma och försöker skydda sig. Men då rings de ner av telefonförsäljare som vill blåsa dem på pengar så inte ens hemma är man i säkerhet. Its impossible..
Citera
2022-02-13, 23:00
Medlem
BoxInBags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undrarson
Tips om man har en stalker

SVARA INTE PÅ NÅGRA KONTAKTFÖRSÖK

stalkern kommer gradvis mer och mer provocera dig, anklaga dig, chockera dig på olika sätt så du känner att du "måste" svara och försvara dig. Det är deras taktik. Men stå emot det.

Blocka människan från allt och alla.

En stalker kommer då kontakta dina vänner, arbetsgivare, arbetskamrater så de kan hålla koll på dig åt dem. Men berätta för folk att du är utsatt för stalkning och av vem så ingen ger info om dig.

Sedan tröttnar de och hittar en annan att stalka.....

Det är det enda som funkar
Exakt så här är det.

Ignorera och blockera stalkern överallt, byt telefonnummer och radera alla dina konton på sociala medier som stalkern känner till. Gör det omöjligt för stalkern att kontakta dig och informera även dina nära/bekanta om denna stalker så att de är förberedda på kontaktförsök och vet hur de ska reagera om-/när stalkern börjar kontakta dem (vilket stalkern garanterat kommer att göra när han inser att det inte går att få tag i dig).

Det är viktigt att få dina anhöriga och övriga bekanta att förstå att de också måste ignorera/blockera stalkern. Om de svarar honom/är tillgängliga för honom så gör de dig en stor otjänst. Det räcker med att de läser hans meddelanden (även om de inte svarar på meddelandena) för att stalkern ska känna sig bekräftad och fortsätta kontakta dem.

Minsta lilla bekräftelse kommer få honom att fortsätta med kontaktförsöken, viktigt att folk fattar det. Funkar inte att bråka tillbaka eller hota med polisanmälan eller hot om våld, för det är också ett sätt att bekräfta stalkern på.

All uppmärksamhet, även negativ sådan, är bättre än ingen uppmärksamhet alls enligt narcissister.

När stalkern inser att ingen bekräftar honom längre och att ingen läser det han skriver så kommer han att tröttna och börja stalka någon annan istället.
Senast redigerad av BoxInBag 2022-02-13 kl. 23:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in