• 1
  • 2
2019-09-04, 11:10
Medlem
Yeahbitchs avatar
Har träffat en tjej nu i dryga 3 veckor.
Efter första dejten låg vi då vi åkte hem till henne.
Efter dess har vi setts typ 6 ggr under dessa veckor då vi mest umgåtts på stan och gjort olika aktiviteter då vi bor i samma stad men i olika förorter, men vi har också sovit med varann/legat igen en gång.
Ibland har det gått 2 dagar mellan att vi ses och nån gång 1 vecka typ.
Jag har uppfattat det som om hon gillar mig lite mer än vad jag gillar henne, då hon har skrivit lite mer samt skickat mer kärleksfulla meddelanden samt varit snäppet mer på om att ses etc.

Efter vi sist sågs i fredags (nu är det onsdag) så hörde hon av sig igår tisdag och frågade om jag ville med på ett evenemang ikväll onsdag. Jag är tyvärr upptagen så jag svarade det men undrade om hon ville ses torsdag istället.
I vanliga fall skriver hon jätteglatt med emojis etc, men hennes svar på det var bara:
”Nej jag är upptagen då”, samt efter det så tyckte hon att ses i helgen (alltså bara två dagar senare) var ”så långt bort”.
Efter vi pratat igår kväll, så frågade jag henne vad hon hade för sig och hon svarade att hon var hemma och pysslade med nåt projekt typ.
Det svarar hon genom snapchat med att bara ta kort på helt svart och skriva (första gången hon gör så), och så fortsätter hon i flera meddelanden.
Samtidigt ser jag på snap-kartan att hon under kvällen är långt ifrån där hon bor och klockan är nu typ 00.30.
Precis efter detta stänger hon av så att man inte kan se hennes plats på kartan längre. (Jag har aldrig haft min plats på, men hon har alltid det, fram till nu).

Jag förstår ju självklart att detta inte behöver vara en big deal, men jag får verkligen känslan av att hon blev arg för att jag inte kunde ses ikväll och sen döljer något.

Jag har som sagt inte några känslor än för henne och vi har bara setts i ca 3 veckor.
Ifall det då är ett problem för henne att jag inte kan ses EN specifik dag samt att vi inte fått träffa varandra på bara 1 vecka och detta gör henne arg - då vet jag inte om hon är nåt jag vill satsa vidare på. Får halvdana vibbar.
Känns inte det som ett litet konstigt, klängigt, passivt aggressivt beteende så här tidigt in i dejtandet? Vet inte om det känns värt det.
Senast redigerad av Yeahbitch 2019-09-04 kl. 11:21.
Citera
2019-09-04, 11:25
Medlem
Du skriver att du inte har känslor för henne och kallar det ändå för dejtande. Sluta träffa henne genast, så att hon kan gå vidare.
Citera
2019-09-04, 11:27
Medlem
Yeahbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kotlettfrillan
Du skriver att du inte har känslor för henne och kallar det ändå för dejtande. Sluta träffa henne genast, så att hon kan gå vidare.

Ja? Eller va? Har vi setts 6 ggr är det väl att dejta? Det kan man väl göra utan att ha känslor för nån?
Citera
2019-09-04, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yeahbitch
Ja? Eller va? Har vi setts 6 ggr är det väl att dejta? Det kan man väl göra utan att ha känslor för nån?

Har man träffats sex gånger utan att känna något så är det dött.
Citera
2019-09-04, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kotlettfrillan
Har man träffats sex gånger utan att känna något så är det dött.

Öhhh nä. Jag kände inte något för min nuvarande partner förrän efter typ 2 månader. Jag vill bara leka runt lite. Det var innan jag insåg vilken fin person hon var. Som tur var insåg jag det.
Citera
2019-09-04, 11:36
Medlem
BasseLerghagens avatar
Detta kommer bara bli värre.
Citera
Medlem
Yeahbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavan
Öhhh nä. Jag kände inte något för min nuvarande partner förrän efter typ 2 månader. Jag vill bara leka runt lite. Det var innan jag insåg vilken fin person hon var. Som tur var insåg jag det.

Tack. Lite så jag resonerar. Hur snabbt får folk känslor egentligen..?
Citera
Medlem
Etta.Places avatar
Hon har väl tröttnat på att du inte verkar så intresserad och börjar distansera sig p.ga det?

Har lite svårt att se att det är ett klängigt och passiv-aggressivt beteende att ledsna på en relation där man känner att man ger mer än man får och att intresset inte är så ömsesidigt. Låter snarare rätt sunt.
Citera
2019-09-04, 11:39
Medlem
Yeahbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
Hon har väl tröttnat på att du inte verkar så intresserad och börjar distansera sig p.ga det?

Har lite svårt att se att det är ett klängigt och passiv-aggressivt beteende att ledsna på en relation där man känner att man ger mer än man får och att intresset inte är så ömsesidigt. Låter snarare rätt sunt.

Fast är det rimligt när man känt varandra i 3 veckor? Och det är EN dag hon frågade om och just då kan jag inte? Hon är ju själv upptagen andra dagar?
För mig är det klängigt iaf. Det går för fort fram, för mig personligen.
Citera
2019-09-04, 11:40
Medlem
Citat:
Tack. Lite så jag resonerar. Hur snabbt får folk känslor egentligen..?

Tonåringar och andra med lite erfarenhet kan bli kära väldigt snabbt eftersom de tror att de har hittat "the one and only". Det finns alltid andra fiskar i sjön, det har jag lärt mig.
Citera
2019-09-04, 11:43
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Fast är det rimligt när man känt varandra i 3 veckor? Och det är EN dag hon frågade om och just då kan jag inte? Hon är ju själv upptagen andra dagar?
För mig är det klängigt iaf. Det går för fort fram, för mig personligen.

Ja, men är det inte så enkelt att ni är helt överens om att du tycker att det går för fort fram, och att hon därmed tröttnade på dig, och ev har hittat någon som är mer intresserad av henne än du är?

Du beskriver ju i din trådstart att det inte alls handlar om bara detta enda tillfälle utan att ni hela tiden haft upplägget att hon hör av sig, visar intresse, försöker få till träffar och skriver kärleksfullt medan du gör det i mindre utsträckning? Den där sista gången du tackade nej till att ses var väl droppen helt enkelt, hon tyckte antagligen redan innan att du var för ointresserad och avståndstagande.

Du kan ju tycka att det är klängigt men du beskriver ju samtidigt hur du hela tiden haft en avståndstagande inställning. Folk har lite olika önskemål och behov på den fronten och om du inte kan tänka dig att bjuda på mer så får du kanske leta efter någon som mer delar dina önskemål om att gå långsamt fram?
Citera
2019-09-04, 11:44
Bannlyst
klassisk psykopat
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem