• 1
  • 2
2006-03-12, 02:13
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charmören
Jag tycker att dom designmässigt är steget före de flesta andra. OBH Nordica känns som orginalet av borstade rostfria hushållsprodukter på något sätt (kanske är jag reklamskadad?) Sedan lanserar dom sina olika serier ganska hårt, nu senast är det väl chili-serien. Vad väntar härnäst?

Recension av användarvänligheten och kvalité på produkterna lämnar jag folk som använder deras grejer, själv så har jag inget ur deras produktutbud.

Hade jag varit död hade jag vridit mig i graven efter det uttalandet!!!
Citera
2006-03-12, 03:12
Medlem
swardfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remslem
Popcornsmaskinen också

Instämmer.
Citera
2006-03-12, 08:52
Medlem
Bråkmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Hittade en artikel i DI som förklarar en del:
Det var intressant, tack ska du ha
Citera
2006-03-13, 16:38
Medlem
Cobra Styles avatar
Med "Chili"-serien så gjorde de ju ett rejält upsving. Alla skulle ju ha den i Julklapp. Och de vill ju ha alla grejerna i serien ! Smart sätt att mer-försälja .
Citera
2006-03-13, 17:18
Medlem
Kyparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
I vilket fall som helst så får man krupp, mjäll och vansinnesutbrott av deras förbannade, glättiga, äckliga och tillgjorda reklamer.
Reklamen för popcornmaskinen tar första plats i hall of shame, fattar inte att folk inte kastar ut tv:n genom fönstret när man ser den.

Bortser man från ICA reklamen tycker jag att dom är bra, finns ju tusen och åter tusen andra skitreklamer för blöjor och tamponger man bara spyr av i sånt fall.

Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Nä, OBH skall bojkottas och frysas ut.

Tvärt om dom är ju svenska så dom ska gynnas, bojkotta alla tyska, franska och amerikanska argenturer istället
Citera
2006-03-13, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyparen
Tvärt om dom är ju svenska så dom ska gynnas, bojkotta alla tyska, franska och amerikanska argenturer istället

Helt rätt
Citera
2006-03-13, 20:33
Medlem
Squalos avatar
Fast det är ju endå Kina-import, som dom sätter sin logo på. Så man gör nog bättre i att köpa riktiga europeiska grejer.
Citera
2006-03-13, 20:37
Medlem
Kyparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Fast det är ju endå Kina-import, som dom sätter sin logo på. Så man gör nog bättre i att köpa riktiga europeiska grejer.

Alla gör väl allt i asien, då väljer jag att stödja svenskt/kinesiskt före tysk/kinesiskt.

Vadan detta plötsliga agg mot OBH Nordica, har du aktiemajoritet i Philips?
Citera
2006-03-13, 20:51
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyparen
Alla gör väl allt i asien, då väljer jag att stödja svenskt/kinesiskt före tysk/kinesiskt.

Vadan detta plötsliga agg mot OBH Nordica, har du aktiemajoritet i Philips?

Att allt görs i Kina är bara bullshit. Min tandborste är av märke Philips, den är tillverkad i Österrike. Har även glassmaskin och elvisp av märke Philips, de är tillverkade i holland eller belgien. Min vattenkokare av märke philips är gjord i England.

Min blender av märke Moulinex är tillverkad i Frankrike. Och så fortsäter det. Mycket lite av det jag äger är från Kina. Stekpannor är från Italien, Kastrullerna från Finland, knivar från Sverige, o.s.v.

Då rör det sig också om nyare grejer. Min damsugare, av märke Miele är tillverkad i tyskland, den är köpt i år, Mixen är likaså den ny, och oöppnad ur kartong, stekpannorna, båda köpta helt nyligen, är från Italien.

Dom som bara köper det billigaste kan tycka att allt är gjort i Kina, men det är bara det billigaste skiktet av varor.
Citera
2011-09-03, 18:05
Medlem
Rätt kul vad man kan göra med rätt marknadsföring. OBH är inget annat än kinesiskt skrot som du kan köpa med annan design för en bråkdel av priset på Rusta,ÖB, Jula mm.
Cred till OBH som lyckats hålla denna kvalitetsmyt flytande så länge .
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in