2019-09-02, 23:00
Medlem
Tjenare! Jag äger en pax 3 och ska flytta till Italien. Är det chill att flytta med den i det incheckade bagaget om man tvättar den ordentligt? Om det är det, rekommenderar ni då något särskilt medel?
Mvh
Citera
2019-09-02, 23:05
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullepan
Tjenare! Jag äger en pax 3 och ska flytta till Italien. Är det chill att flytta med den i det incheckade bagaget om man tvättar den ordentligt? Om det är det, rekommenderar ni då något särskilt medel?
Mvh

Det beror mest på hur stort / vilken typ av batteri den har. Det börjar bli ganska påtagliga restriktioner för alla sorters batterier i incheckat bagage.
Citera
2019-09-03, 01:18
Medlem
Lowlyfes avatar
Ring flygbolaget och kolla, får du ok från dom men dom krånglar vid flyget kan du hänvisa till att du kollat upp det före.
Citera
2019-09-12, 15:21
Medlem
LuckyNo7s avatar
Det ska inte vara några problem alls när det är incheckat. Jag var lite fundersam när det gäller kabinbagage. Frågade nyligen vid incheckningen vad som gäller med olika portabla laddningsenheter och det var inget problem enligt henne.
Citera
2019-09-14, 11:25
Medlem
Jag har också en pax 3 och har haft den i handbagage till Amsterdam massor med gånger och ingen har haft några synpunkter. Jag brukar bara skrapa ur den men nyligen blev någon fälld för innehav av 0,05 gram som var kvar i en grinder så man ska nog skölja ur grindern iaf. Funderar på att köpa en billig plastgrinder där nere och slänga när man åker hem för att vara på den säkra sidan!
Citera
2019-09-15, 13:51
Medlem
Safariis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyNo7
Det ska inte vara några problem alls när det är incheckat. Jag var lite fundersam när det gäller kabinbagage. Frågade nyligen vid incheckningen vad som gäller med olika portabla laddningsenheter och det var inget problem enligt henne.

När var detta?
Jag har flugit och rest runt en del. Har rest med flyg flera gånger i år och varit med om att dom ber ta ut all elektronik och batterier och ska vara i kabinen nu mer. Senast hände det mig i juli
Citera
2019-09-15, 19:03
Medlem
Jag har haft med min i handbagaget när jag flög och det var inga problem. Men som sagt se bara till att tvätta ur den lite så att det inte ligger något kvar i den och så att den inte luktar så mycket.
Citera
2019-09-17, 21:38
Medlem
LuckyNo7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Safarii
När var detta?
Jag har flugit och rest runt en del. Har rest med flyg flera gånger i år och varit med om att dom ber ta ut all elektronik och batterier och ska vara i kabinen nu mer. Senast hände det mig i juli

Det här var i augusti.
Citera
2019-09-18, 17:44
Medlem
Safariis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyNo7
Det här var i augusti.

Okej.

Ingen annan som varit med om att få besked att man behöver ha elektronik i handbagaget?
Citera
2019-09-18, 17:51
Medlem
Safariis avatar
Sökte upp det på Google och kom in på Norwegians hemsida och där står det att man inte för ha elektronik, e-cigg och batterier som incheckat bagage.
Citera
2019-09-19, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Safarii
Sökte upp det på Google och kom in på Norwegians hemsida och där står det att man inte för ha elektronik, e-cigg och batterier som incheckat bagage.
Helt riktigt.

Handbagage som gäller. Flög i somras med både batteri och THC-kapslar för vapen i handbagaget utan problem. Ser bara ut som en vanlig ecigg för tobak.

En torrörts-vaporiser ska inte heller vara några problem. Om du ska ta med gräs kan jag dock rekommendera att packa det under pungen, och flyger du utanför EU kan det vara värt att parkera paketet i anus.
Citera
2019-09-19, 11:33
Medlem
Safariis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFlum
Helt riktigt.

Handbagage som gäller. Flög i somras med både batteri och THC-kapslar för vapen i handbagaget utan problem. Ser bara ut som en vanlig ecigg för tobak.

En torrörts-vaporiser ska inte heller vara några problem. Om du ska ta med gräs kan jag dock rekommendera att packa det under pungen, och flyger du utanför EU kan det vara värt att parkera paketet i anus.

Som jag fick det förklarat är att det beror på brandrisken. Att det blir en svårare situation att hantera om det börjar brinna i bagageförvaringen än uppe bland handbagaget.

Inte för att rekommendera någon att göra något dumt. Men har aldrig upplevt problem med att ta med röka på flyg, själv klart med lite kreativitet och försiktighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in