Citat:
Ursprungligen postat av
motionside
Personer kommer hit för att de inte vet allting, vad hade då meningen med mitt inlägg varit? Istället för att förutsätta att jag redan har alla verktygen och information jag i första hand sökte efter, kanske du kunde belägga dina påståenden?
Jag sade att jag var skeptisk, men det hjälper inte mig att säga att jag är en idiot för att jag inte ser det du ser. Jag antar att du har gjort en sökningen på bolaget och kollat upp personen/personerna bakom. Kan du nu också förklara det som är så uppenbart för dig men inte för mig?
Då ber jag om ursäkt.
Ofta tror man(jag) att andra vet lika mycket. Detta är dessutom FB där vissa får en kick av att göra sig dumma och trollar dagarna i ända.
Allabolag ger en indikation om en firma är värd ett besök eller ej.
Kollar vi nu upp Deals on Wheels (Bara namnet skull få mig att glömma denna firma omedelbart. Vilket trams!) så ser vi att bolager registrerades 2018-03. Alltså en relativt ny firma.
Kollade upp de två första bilarna som de har i lager.
Ingen registread på firman utan på privatpersoner. En importerad.
I styrelsen sitter det två småpojkar. En på 25år och en på 23år. Den äldre finns på Lexbase,och någon med nästan samma namn som den yngre men med fel ålder. Släkting kanske?
Efternamnet avslöjar att ingen är etniskt svensk (finns säkert någon som direkt kan säga varifran dessa herrar härstammar,jag gissar på forna jugoslavien/albanien)
Med denna fakta som jag letade fram på mindre än 5 minuter så vidhåller jag min ståndpunkt arr den som överhuvudtager funderar på att handla en bil av denna firma är dum i huvudet.
Begagnade bilar är ingen bristvara så att självmant tänka på att göra affärer med en såpass suspekt firma (eller icke etniskt svenska ägare) är att ta mycket större risk än man behöver.
Nu hoppas jag du lärt dig något och gör din hemläxa nästa gång du letar bil,eller frågar någon som har mer kunskaper än du själv om hjälp.
MvH
P