• 1
  • 2
2019-09-02, 00:54
Medlem
Ska skaffa forexkonto och har ingen inkomst.

Undrar , om jag får in 15k från en svensk bank/privatperson, kommer jag få problem?

Kommer jag måsta skatta på det eller förklara var pengarna kommer från?
Citera
2019-09-02, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andnodden
Ska skaffa forexkonto och har ingen inkomst.

Undrar , om jag får in 15k från en svensk bank/privatperson, kommer jag få problem?

Varför skulle du skatta på att du sätter in pengar? Nej du kommet inte få problem om du inte kommer med en stor svart säck med pengar och ber banken sätta in dem.
Citera
2019-09-02, 01:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymFegis2
Varför skulle du skatta på att du sätter in pengar? Nej du kommet inte få problem om du inte kommer med en stor svart säck med pengar och ber banken sätta in dem.
TS menar att någon annan skulle sätta in pengar på kontot, inte själv.
Citera
2019-09-02, 01:06
Bannlyst
Har heller ingen "officiell" inkomst. Skaffade Forekkonto med kort på nätet och det är inga som helst problem. Dräller in allt från 150 till 40000 där med jämna mellanrum och dom har aldrig ställt en fråga. Mer än det vanliga då angående medborgarskap osv.
Citera
2019-09-02, 01:17
Medlem
b0gfettos avatar
Om det kommer från ett annat konto så bör det inte vara några problem.

Citat:
Ursprungligen postat av AnonymFegis2

Om man sätter in kontanta pengar så behöver man visa vartifrån dom kommer ifrån om det rör sig över en viss summa (beroende på bank/mottagare). Även om du betalar vissa räkningar kontant. Arvsbrev, kontoutdrag eller liknande.
Citera
2019-09-02, 06:53
Medlem
Så länge det är vita pengar och du gjort rätt för dig så är det inga problem. De kanske frågar var pengarna kommer ifrån och då kan den som gett dig dem förklara. Vi har ingen gåvoskatt så det är fritt att ge pengar till vilken tiggare man vill.
Citera
2019-09-02, 08:00
Medlem
Der är väl skatt på alt över typ 20k?
Citera
2019-09-02, 08:42
Medlem
Citat:
Der är väl skatt på alt över typ 20k?
Skatt för att flytta pengar? Nej, knappast.
Citera
2019-09-02, 10:51
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Vill du slippa frågor så kan du skaffa Länsförsäkringar bank istället och gå till en insättningsapparat med det nya kortet.
Citera
2019-09-02, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Skatt för att flytta pengar? Nej, knappast.
Jo. Beror på vad du sålt
Citera
2019-09-02, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BurtSugarmanShow
Har heller ingen "officiell" inkomst. Skaffade Forekkonto med kort på nätet och det är inga som helst problem. Dräller in allt från 150 till 40000 där med jämna mellanrum och dom har aldrig ställt en fråga. Mer än det vanliga då angående medborgarskap osv.
Haha, du kommer få enorma problem med skatteverket garanterat. Men du kanske kan bevisa var pengarna kommer från?
Citera
2019-09-02, 22:57
Medlem
Citat:
Jo. Beror på vad du sålt
Fortfarande inte skatt för att flytta pengar, då handlar det om vinst på någon typ av försäljning som i sig kan vara skattepliktig, detta givetvis oberoende hur medlen hanteras efteråt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in